• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

אין מנוס מריסוק ממשלת החמאס

אין מנוס ממהלך כולל לריסוק כוחם של החמאס והג'יהאד האסלאמי. אין אפשרות אחרת. איננו יכולים להרשות לעצמנו, להיגרר בכל חודש-חודשיים לעימות צבאי, כאשר מעימות לעימות, כוחו של החמאס רק גובר והולך. כתבתו של פרשן המודיעין החסידי הרב אבישי איפרגון.
אין מנוס מריסוק ממשלת החמאס
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

אין מנוס מריסוק ממשלת החמאס

מאת: אבישי אפרגון – ראש ישיבת חב"ד "דרך המלך"
(שירת בצה"ל בתפקיד מסווג, פרשן לעניני צבא ובטחון)

במשך כל סבבי הלחימה בשנה האחרונה, וגם לפניה, השאלה המרכזית שמטרידה את התקשורת הישראלית היא האם חמאס אכן מעונין ברגיעה. כולם מיחלים למוצא פיו של ארגון הטרור הרצחני, ועל פיו ישק דבר. ברצותו הוא מגביה את גובה הלהבות וברצותו הוא מנמיך אותן.
את עיתוין ואת אורכן של "הפסקות האש" וההסדרות / הכלות / רגיעות למיניהן קובעים בעזה, ולצערנו הרב, זוהי המציאות שחוזרת על עצמה פעם אחר פעם.

סבב הלחימה האחרון הינו החמור ביותר מאז מבצע "צוק איתן" לפני כחמש שנים. הן מבחינת כמויות הרקטות שנורות, טווח הרקטות, וכמובן העובדה שישנם 3 הרוגים ה' יקום דמם. סבב זה הינו השמיני!! במספר במהלך השנה האחרונה (לפני כשנה התחילו "צעדות השיבה") - הווה אומר שבממוצע כל חודש וחצי נקלעת ישראל לסבב לחימה בדרום

ככל שעובר הזמן, מחלחלת יותר ויותר ההכרה, כי אין מנוס ממהלך כולל לריסוק כוחם של החמאס והג'יהאד האסלאמי.
אין אפשרות אחרת. איננו יכולים להרשות לעצמנו, להיגרר בכל חודש-חודשיים לעימות צבאי, כאשר מעימות לעימות, כוחו של החמאס רק גובר והולך, ולהלן פירוט שיבהיר את העובדה הזו:
1. מספר הרקטות: במבצע עופרת יצוקה מספרן נאמד במאות בודדות, במבצע "עמוד ענן" היו לחמאס כבר אלפים בודדים, במבצע צוק איתן הוערך כי לחמאס לבד היו 9000 רקטות (ולשאר הארגונים עוד כמה אלפים), וכיום כבר מדובר על 20,000 רקטות לכל הארגונים ביחד!
נזכיר כי לרשות החיזבאללה במלחמת לבנון השניה עמדו 15,000 רקטות וכיום יש לו כבר 120,000 רקטות, כך שברור שאם לא נשים קץ להתעצמות של החמאס, הוא ימשיך להתעצם ועלול להגיע גם ל- 100,000 רקטות!
כל בית ברצועה וכל מסגד, וכל בית חולים או בית ספר, יהפכו לאתרי שיגור שלצה"ל יהיה קשה מאוד לפגוע בהם
2. טווח הרקטות - כיום, לאחר מספר שנים של פיתוח וייצור, לחמאס כבר אין צורך ברקטות הפאג'ר האיראניות שהוא היה מבריח בעבר דרך סיני, אלא הוא מייצר בעצמו רקטות לטווחים של 75-80 ק"מ, וברשותו אף רקטות
לטווח של יותר 120 ק"מ ומעלה (כמו זו שנורתה לעבר הישוב משמרת בחודש אדר ב'). המשכו של תהליך הפיתוח והייצור יקנה לחמאס בעתיד ח"ו יכולות גבוהות של כיסוי של הארץ, בדגש על בסיסי חיל אוויר ואתרים אסטרטגיים.
3. בעימות הנוכחי הפעילו ארגוני הטרור גם מרגמות כבדות וגם רקטות קצרות טווח בעלות ראש קרבי גדול במיוחד של מאות ק"ג (בדומה לרקטות הבורקאן של חיזבאללה). הטווח הקצר מקשה על מערכת כיפת ברזל ליירט את הרקטות הללו.
GPS בעתיד הקרוב יוכל החמאס להרכיב על הרקטות מערכות 4. כפי שחיזבאללה מנסה לעשות כיום במסגרת מה שמכונה "פרויקט הדיוק" - רקטות מדויקות אלו, שתיתווסף להן גם יכולת תמרון, יהוו איום גדול ביותר על ישראל. כמו כן ניתן יהיה להתאים להן גם ראשי מצרר.
5. ככל שעובר הזמן חמאס רוכש (ומבריח או מייצר) גם טילי נ"ט מתוחכמים בעלי ראש קרבי כפול שחודרים גם שריון של טנקי מרכבה חדישים.
6. מערך הנ"מ של החמאס מתעצם אף הוא, והוא כולל כבר היום עשרות משגרים של טילי כתף מדגם "סטרלה" הנפוץ, וסביר להניח שגם מסוגים נוספים, יתכן טילי סטינגר אמריקנים או טילים מתוצרת סין. טילים אלו יגבילו את חופש הפעולה של חיל האוויר ועלולים להסב לו אבדות, בעיקר למסוקי הקרב והסער וכן למזל"טים שפועלים בגובה נמוך.
7. במבצע צוק איתן הופעלה לראשונה יחידת הקומנדו הימי של החמאס, והצליחה לחדור לישראל. לוחמיה אף הצליחו להצמיד מטען חבלה לטנק מרכבה (ששרד את הפיצוץ). ידוע כי יחידה זו התרחבה וחוזקה בהרבה, וכמעט בכל סבבי הלחימה צה"ל הקפיד לתקוף בסיסים של הכח הימי של החמאס - מתוך הכרה בחשיבותו של איום זה, שהולך ומתחזק.
8. מספר הלוחמים של החמאס הלך וגדל עם השנים, ולמעשה הוא גדול כיום יותר ממספר לוחמי החיזבאללה! 30-40 אלף לוחמי הארגון ופעיליו מאורגנים בחטיבות וגדודים לוחמים, ומצוידים בשפע רב של אמצעי לחימה, מטענים, מוקשים, רובי צלפים וכוונות, אמצעי נ"ט ונ"מ, והם עוברים אימונים הן באיראן והן ברצועת עזה - תהליך הפיכתו של החמאס לצבא של ממש הולך ומתקדם, וישראל חייבת לקטוע תהליך זה באיבו.
הן רחפנים - חמאס פיתח בשנים האחרונות גם יכולות בתחום האוויר

9. (אתמול ניסה רחפן חמוש להטיל פצמ"ר על כלי רכב צה"לי), והן כמות גדולה של מל"טים - לצורכי תקיפה ומודיעין. יחידת המל"טים של החמאס הותקפה כבר בצוק איתן, ואחד מבכיריה חוסל בטוניס לפני כשנתיים וחצי. מל"טים של החמאס הופלו בשנים האחרונות ליד אשדוד וליד אשקלון.

התעצמות החמאס בתחום זה הינה בעלת פוטנציאל מסוכנות רב. מל"טים ורחפנים חמושים יכולים לחדור בגובה נמוך מאוד שיקשה על מערכות מכ"ם לגלות אותם, ועל טילי נ"מ לפגוע בהם.
10. רשת המנהרות של החמאס הולכת והופכת לעיר תת קרקעית שלימה. עיר זו, שהולכת ונחפרת בעומק רב של עשרות מטרים מתחת לאדמה, ומתחת לשכונות אזרחיות, הופכת מתקנים רבים לחסיני פגיעה. באופן זה יכול חמאס לייצר ולאחסן כמויות גדולות של רקטות ואמצעי לחימה ללא חשש מסיכול אווירי.
במנהרות אלו גם ממוקמות המפקדות של החמאס, ובמקרה של לחימה מפונות לשם גם חלק ממשפחות הבכירים, ביחד עם המפקדים עצמם.
המשכו של תהליך ההתחפרות וההתבצרות יקשה מאוד על צה"ל לפגוע ולסכל את פעילות הייצור של אמצעי הלחימה, ומקשה עליו כבר היום לפגוע בדרג הפיקוד.
11. חמאס עלול לפנות לייצור של אמצעי לחימה כימיים, ולנסות להתקין את הנשק הכימי על הרקטות שברשותו, בסיוע של איראן וסוריה שלהן כלי נשק כימיים.
מכל זה מובן כי לישראל אין שום אפשרות להמשיך ולהמתין, פשוט אין ברירה, חייבים ליטול את היוזמה ולרוצץ את ראש הנחש, לפני שיגדל לממדים של מפלצת, ששוכנת בחצר האחורית שלנו ומאיימת על ישראל כולה במגוון יכולות וכלי נשק הרסניים.

הרבי שליט"א מלך המשיח לימד אותנו כי "עזה מלשון העזה" – זוהי הדרך היחידה לנהוג מול המתרחש שם. בהעזה, בנחישות ובאומץ, על מנת לסלק את האיום המתהווה אל מול עינינו. ובתוקף, "הבא להורגך השכם להורגו".
עדיין לא מאוחר מדי. מבצע נחוש ומהיר יביא אחת ולתמיד לשבירת שלטון החמאס ולריסוק יכולותיו. מבחינה בין לאומית – זהו הזמן המתאים ביותר, משום שבארה"ב נמצא המשטר שהוא ללא ספק הידידותי ביותר אי פעם, וגם הקשרים עם רוסיה נמצאים היום במצב טוב. גם העובדה שאירופה כולה סובלת מהמהגרים המוסלמים, תורמת להבנה טובה יותר של מהלך שהינו הגנה עצמית, שיביא לשקט גם עבור האוכלוסיה הפלסטינית עצמה (שכבר החלה במחאות האלימות נגד החמאס - כפי שראינו בחודש אדר),
ויפה שעה אחת קודם.

טילים וטרור: "זיקוקים" לכבוד "עצמאות" 2019

שלימות הארץ: סקירה על מלחמתו של מלך המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...