• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

עד מתי?! • טרור בשומרון: הרב איתמר בן גל הי"ד נרצח בפיגוע

היום (שני) הקדוש הרב איתמר בן גל הי"ד מהר ברכה, אב לארבעה ואיש חינוך, עשה את דרכו להשתתף ב"ברית מילה" בזמן שמחבל ערבי נתעב התנפל עליו ודקר אותו פעמיים בצומת אריאל שבשומרון. המחבל נמלט, והיהודי נרצח, כוחות צבא מנהלים מרדף אחר המחבל; צירים נסגרו • רצח שני של רב בשומרון בתוך חודש • הכתבה המלאה
עד מתי?! • טרור בשומרון: הרב איתמר בן גל הי"ד נרצח בפיגוע
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

היום (שני) הקדוש הרב איתמר בן גל הי"ד מהר ברכה, אב לארבעה ואיש חינוך, עשה את דרכו להשתתף ב"ברית מילה" בזמן שמחבל ערבי נתעב התנפל עליו ודקר אותו פעמיים בצומת אריאל שבשומרון. המחבל נמלט, והיהודי נרצח, כוחות צבא מנהלים מרדף אחר המחבל; צירים נסגרו • רצח שני של רב בשומרון בתוך חודש • הכתבה המלאה

היום (שני) בשעות הצהריים סמוך לשעה 14:30 בכניסה לעיר "אריאל" לכיוון "כפר תפוח" שבשומרון, עמד הרב איתמר בן גל הי"ד בדרכו להשתתף במצוות "ברית מילה" של אחיינו ב"הר ברכה".

מחבל נתעב מצוייד ב-2 סכינים, ירד ממונית שירות שהגיעה מכיוון צומת תפוח וחצה את הכביש הסואן,כאשר הגיעה למדרכה השנייה התנפל ותקף את הרב איתמר הי"ד ודקר אותו בפלג גופו העליון.

בתיעוד וידאו ממצלמת אבטחה, נראה המחבל יורד ממונית שירות מעבר לכביש, כשתיק לגבו. המחבל חוצה את הכביש באיטיות, וכאשר מגיע למרחק של כמטר מאיתמר הי"ד, הוא מזנק לעברו עם סכין שלופה ודוקר אותו.

הרב איתמר חומק ממנו, מרחיק את המחבל ממנו באמצעות בעיטה, וברוח תוך שהוא חוצה את הכביש. בנתיב הנגדי, נראה רכב לבן ובו קצין צה"ל שקולט לכאורה את המתרחש, מעט ומאפשר לאיתמר לחצות אך כשהמחבל שומט את התיק על הכביש ומנסה לרדוף אחר איתמר, הקצין מאיץ קצת את הרכב - עד כאן רואים בסרטון.

על פי הדיווחים, מיד לאחר שדקר את הרב איתמר הי"ד. פתח המחבל במנוסה. קצין צה"ל שזיהה אותו רץ עם הסכינים - ניגח אותו ברכבו אך המחבל קם והמשיך במנוסתו. הקצין ניגח אותו שוב, אולם גם הפעם המחבל קם על רגליו ונמלט לעבר הכפר כיף אל חארת', צפון-מערבית לאריאל.

חובשים ופראמדיקים של מד"א ואיחוד הצלה בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו במקום טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה בנדקר והוא פונה לבית החולים בילינסון, שם נקבע מותו, ה' יקום דמו.

הרב איתמר הי"ד, למד בישיבת הדרום ברחובות, העיר בה גדל. לפני 8 שנים נישא למרים, ונולדו להם ארבעה ילדים בגילאים שנה עד 7. מחנך כיתה ח' בישיבת בני עקיבא גבעת שמואל. מלמד מזה שנים בישיבת הר ברכה. אשתו מרים, מורה גם היא. לפני חצי שנה ערך "ברית מילה" לבנו הקטן, והיום לאחר הרצח, נערכה הברית לבן אחותו.

בהודעת האבל של הישוב נכתב עוד: "בית הר ברכה והישיבה המומים, אבלים וכואבים על הירצחו של ידידנו אהובנו הרב איתמר בן גל הי''ד. מחנך מסור ואב לארבעה ילדים. הלוויתו תתקיים מחר בשעה 10 בבוקר, בהר ברכה".

כעת כוחות צבא גדולים ממשיכים לערוך סריקות בכפר אליו נמלט, כיפל חארת', על מנת לאתר את המחבל הדוקר. כמו כן בצה"ל מתחקרים את נסיבות הפיגוע.

מ'מגן דוד אדום' נמסר כי "בשעה 14:26 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על דקור ברחוב שדרות ירושלים באריאל. מדיווח ראשוני בלבד של חובשים ופראמדיקים של מד"א במקום פצוע אורח קשה".

מדוברות איחוד הצלה נמסר: "בהגעת פרמדיק וחובשים מתנדבים באיחוד הצלה סניף שומרון הם נתקלו בגבר שסובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון וללא הכרה. לאחר טיפול רפואי ראשוני של כוחות ההצלה בזירה, הפצוע פונה תוך כדי פעולות החייאה במצב אנוש לבית החולים".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: "אירוע קשה מאוד. מחזקים את חיילי צה"ל, לצערנו מדובר במקום עליו התרענו אינספור פעמים בעבר, מקום שמשמש כמקום לירידה של המוני שבח"ים מהתחבורה הציבורית הישראלית בשומרון. פיגוע קשה שני בחודש. תושבי השומרון חזקים. הטרור לא ינצח אותנו".

ראש העיר אריאל, אלי שבירו, התייחס לפיגוע ואמר "מחבל נתעב רצח תושב האזור בדם קר ובאכזריות מזוויעה. אני שולח תנחומים למשפחת הנרצח וסומך על כוחות הביטחון שילכדו את המחבל". לדבריו, "התשובה לטרור הפלשתיני היא החלת ריבונות מיידית על היישובים היהודיים ביו"ש. אני קורא מכאן לראש הממשלה, לשרים וחברי הכנסת - באחריותכם למנוע את הפיגוע הבא. החילו ריבונות".

יש לציין כי זה פיגוע שני בתוך חודש של רב בישיבה שנרצח בשומרון, כזכור, ביום שלישי כ"ב טבת תשע"ח הרב רזיאל שבח ה"ד מרבני ישיבת "רועה ישראל", נרצח בפיגוע ירי בשומרון.

מ"המטה העולמי למען שלימות התורה העם והארץ" נמסר: הזעקה עדיין מהדהדת! זעקתו של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א על כך שצריך לעמוד בתוקף מול המחבלים ובטח שלא לדבר על משא ומתן עמהם שזה בגדר של פיקוח נפש! לצערנו הממשלה ממשיכה להתעלם מהמצב בו מחבלים מסתובבים חופשי! רק לפני חודש נרצח הרב שבח מ"חוות גלעד", והיום קיבלנו עוד פיגוע רצחני שלא יכול לתת למצב הזה להמשיך, אנו נמשיך להביא את חובת המחאה על פי תורתנו הקדושה! עד מתי?!

העולם היהודי מנחם את משפחת בן גל ויהי רצון שהקב"ה ינחם אותם ואת כל ישראל ושנזכה תכף ומיד להתגלות המלאה והמושלמת של הרבי מלך המשיח שליט"א לעיני כל העולם!

צילומים: מזירת הפיגוע: הלל מאיר TPS, יצחק מלמד.

7VdU4PEiZk3ExC

9caOd9phlMuUVc

vShj8PRyZx1cXW

y1b3noOpgoa668

dycMQAIWQk1AdJ

פעם שניה בשבוע • בנס עצום נמנע פיגוע דקירה במערת המכפלה

מאות מחבלים נתפסו במבצע ברצועת עזה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...