• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ב ניסן התשפ"ד (20.04.2024) פרשת מצורע

מסכים מסכים מסכים ומכריז שהגאולה כבר כאן

כ"ח ניסן תשנ"א: כל יהודי נהיה שותף ומשתתף בפשטות בגופו ובנשמתו, בגאולה האמיתית והשלימה כדי שהקב"ה כביכול, יוכל לבצע אותה בשלימות, הוא צריך את ההשתתפות של כל יהודי ודווקא נשמה בגוף בתכלית השלמות שיהודי מסכ. מסכ. מסכי. מסכי. מסכים ועוד יותר הוא רוצה זאת ומכריז, לא רק שהגיע זמן גאולתיכם, אלא שיש כבר את הגאולה בפשטות
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

מתוך שיחת כ"ח סיון תנש"א. כל יהודי נהיה שותף ומשתתף בפשטות בגופו ובנשמתו, בגאולה האמיתית והשלימה כדי שהקב"ה כביכול, יוכל לבצע אותה בשלימות, הוא צריך את ההשתתפות של כל יהודי ודווקא נשמה בגוף בתכלית השלמות שיהודי מסכ. מסכ. מסכי. מסכי. מסכים ועוד יותר הוא רוצה זאת ומכריז, לא רק שהגיע זמן גאולתיכם, אלא שיש כבר את הגאולה בפשטות.

כ"ח סיון תנש"א (1991) יובל שנים לביאתו צלחה לארה"ב, כ"ח סיון תש"א, 1941, הרבי שליט"א מלך המשיח יצא באוניה האחרונה שהפליגה מאירופה לארה"ב.

ההפלגות נפסקו בגלל בגלל צוללות גרמניות שהיו מטביעות כל אוניה. לרבי שליט"א מלך המשיח ולאשתו, היו כרטיסי הפלגה לאוניה שיצאה לפני כן, והרבי הקודם שלח לו מברק לא לעלות על אותה אוניה, למרות שלא היה ידוע אם תהיה עוד אוניה לארה"ב. אותה אוניה הוטבעה ע"י הגרמנים, וכשנודע שיש עוד אוניה שעומדת לצאת, הרבי שליט"א מלך המשיח ואשתו שוב רכשו כרטיסים, וזו היתה האוניה האחרונה מאירופה לארה"ב עד סוף המלחמה, והיא הגיעה לחופי ארה"ב בכ"ח סיון.

הרבי מליובאוויטש מלך המשיח אומר שבבניין 770 כבר נמצא בית המקדש, ומשם מתחילה הגאולה, גימטריא של 770 "פרצת" שמסמל על פריצת הגבלות הגלות, ובהמשך, הקב"ה צריך כביכול את ההשתתפות של כל יהודי בגאולה, שכל יהודי לא רק יאמר שהגיע זמן הגאולה, אלא שכל יהודי יסכים ויכריז שהגאולה כבר כאן. (דקה 06:03)

החזרה על המילה "מסכים" חמש פעמים, נראית כאילו הרבי שליט"א מלך המשיח מתייגע לקבל את ההשתתפות, ההסכמה, והרצון מכל יהודי, שישתתף, יסכים, וירצה, ויכריז לא רק שהגיע זמן הגאולה, אלא שהגאולה כבר כאן. וכפי שאמר אחר כך, שרואים "אז דאס קומט אן שווער" - שקשה להחדיר את ההרגשה וההכרה שנמצאים בזמן הגאולה. 

לכאורה, מה החידוש? הרי כל יהודי רוצה את הגאולה? ההסבר למילים אלו, נעוץ גם הוא במשפט המפתח שאותו אומר הרבי שליט"א מלך המשיח מאז שקיבל את הפסק דין שהוא המלך המשיח: "הנה זה (מלך המשיח) בא", ומציין (תמיד) למקור בשיר השירים רבה (ב, ח) על הפסוק, ועד שבשיחת פ' שופטים תנש"א הרבי קורא למילים אלו "הנבואה העיקרית לדור זה". על מה מדובר:

שיר השירים רבה, ב, ח:

"קול דודי הנה זה בא רבי יהודה ורבי נחמיה ורבנן - ר' יהודה אומר: קול דודי הנה זה בא זה משה, בשעה שבא ואמר לישראל: בחדש זה אתם נגאלין. אמרו לו: משה רבינו! היאך אנו נגאלין? והלא אמר הקדוש ברוך הוא לאברהם: (בראשית ט"ו) ועבדום וענו אותם ארבע מאות שנה, ועדיין אין בידינו, אלא מאתים ועשר שנה?! אמר להם: הואיל והוא חפץ בגאולתכם אינו מביט בחשבונותיכם, אלא מדלג על ההרים. אין הרים וגבעות האמורין כאן, אלא קצים ועיבורין. מדלג על החשבונות ועל הקצים ועיבורין ובחדש הזה אתם נגאלין. שנאמר: (שמות י"ב) החדש הזה לכם ראש חדשים. ר' נחמיה אמר: קול דודי הנה זה בא זה משה. בשעה שאמר לישראל: בחדש הזה אתם נגאלין. אמרו לו: משה רבינו! היאך אנו נגאלין, והלא אין בידינו מעשים טובים? אמר להם: הואיל וחפץ בגאולתכם, אינו מביט במעשיכם הרעים. ובמי הוא מביט? בצדיקים שבכם, ובמעשיהם, כגון: עמרם ובית דינו.

מדלג על ההרים אין הרים, אלא בתי דינים. היך מה דאת אמר: (שופטים י"א) ואלכה וירדתי על ההרים. ובחדש הזה אתם נגאלין שנאמר: החדש הזה לכם ראש חדשים. רבנן אמרי: קול דודי הנה זה בא זה משה. בשעה שבא ואמר לישראל: בחדש הזה אתם נגאלין. אמרו לו: משה רבינו! היאך אנו נגאלין וכל מצרים מטונפת מעבודת כוכבים שלנו? אמר להם: הואיל והוא חפץ בגאולתכם אינו מביט בעבודת כוכבים שלכם, אלא מדלג על ההרים ואין הרים, אלא עבודת כוכבים. היך מה דאת אמר: (הושע ד') על ראשי ההרים יזבחו ועל הגבעות יקטרו. ובחדש הזה אתם נגאלים שנאמר: החדש הזה לכם. ר' יודן ור' חוניא - ר' יודן בשם ר' אליעזר בנו של רבי יוסי הגלילי ור' חוניא בשם ר' אליעזר בן יעקב אומר: קול דודי הנה זה בא זה מלך המשיח. בשעה שהוא אומר לישראל: בחדש הזה אתם נגאלין. אומרים לו: היאך אנו נגאלין? ולא כבר נשבע הקדוש ברוך הוא שהוא משעבדנו בשבעים אומות? והוא משיבן שתי תשובות ואומר להם: אחד מכם גולה לברבריה. ואחד מכם גולה לסמטריה. דומה כמו שגליתם כולכם. ולא עוד, אלא שהמלכות הזאת מכתבת טירוניא מכל העולם, מכל אומה ואומה. כותי אחד, או ברברי אחד, בא ומשעבד בכם. כגון: ששעבדתם בהם כל אומתם, וכאילו נשתעבדתם בשבעים אומות. ובחדש הזה אתם נגאלין, הדא הוא דכתיב: החדש הזה לכם ראש חדשים.

מדובר על היציאה מהגלות לגאולה, שבני ישראל טוענים לקב"ה ארבע טענות על פי תורה שעדיין לא הגיע זמן הגאולה מארבע סיבות על פי תורה, והקב"ה צריך לשכנע אותם ע"י משה רבינו, שזמן הגאולה כבר כן הגיע. ואם אכן הגיע זמן הגאולה, סימן שהגואל מוכן, והוא, המשיח, כבר כאן. אז זה לא רק שהגיע זמן הגאולה, שלזה חיכו אלפי שנים, כי הבשורה היא, שהמשיח נמצא ופועל בעולם, במילא, הגאולה כבר התחילה, ובמילים של הרבי שליט"א מלך המשיח: "הגאולה כבר כאן". 

אחרי שמלך המשיח בתור "הרבי מלליובאוויטש" סיים את כל ההכנות ואמר "אני את שלי עשיתי", והסביר: שרוסיה נהפכה, אין גזרת המלכות, אין שעבוד מלכיות, התחיל "וכתתו חרבותם לאיתים", (פ' משפטים תשנ"ב) "אור הגאולה האמיתית והשלמה חודר ומאיר בתוך הגלות שנמצאים בה", (הושענא רבה תשנ"ב), וכל העבודה היא רק "לקבל את פני משיח צדקנו בפועל ממש", (חיי שרה תשנ"ב), באופן לדורות הקודמים יהודים חיים בעושר גדול, ואין נוגש ומבטל מלימוד התורה, אבל, גם צריך את ההכרה של יהודי שהרבי שליט"א מלך המשיח הוא הביא למצב זה, וממשיך לפעול בעולם, והמצב משתנה כל הזמן לטובה, וזה כבר לא אותו חושך הגלות כפי שהיה מדובר בשנים שלפני כן.

אבל, קשה לשנות את המודעות של יהודי, בגלל "כל השאלות במשיח צדקנו כי אנחנו אנשי גלות, נולדנו בגלות וחושבים באופן גלותי" (דבר מלכות פ' במדבר), ורואים שיותר קל להוציא יהודים מהגלות, מאשר להוציא את הגלות מיהודים.

וזה לכאורה מה שהרבי שליט"א מלך המשיח פועל בכ"ח סיון, שיהודי יסכים ויכריז, לא רק שהגיע זמן הגאולה, אלא שהגאולה כבר כאן.

= = = = = תמליל השיחה לפי סרט ההקלטה:

במילא כל הענינים מסייעים לענין האחד והיחידי שזהו הגאולה האמיתית והשלמה במילא מסייעים הן בזמן והן במקום שבזמן – שיהיה תיכף ומיד ממש ובמקום: שזה יהיה במקום שנמצאים בו כעת! שזה ענין בית הכנסת ובית מעשים טובים ובית תפילה, שזה בית הכנסת ובית תורה שאלו כל שלושת הענינים של חוט המשולש תורה עבודה וגמילות חסדים כמוזכר קודם,

שביום כ"ז בחודש זה באופן של שלוש פעמים שלוש פעמים שלוש, במילא כשבא כ"ח בחודש, אז יש בזה הכח של "ירחא תליתאי", במילא יש בזה הכח של "אוריאן תליתאי", ובמילא יש בזה הכח של "עמא תליתאי", ובמילא יש בזה את הכח כמדובר כמה פעמים,

ויש לומר ובפשטות שכאשר ילד קטן אומר בימינו אלה שהוא מקווה שמשיח יגיע, זה חידוש תורה שמאיתי תצא –  מהקב"ה עצמו, שהקב"ה מסכים לכל ישראל,  ש"נער ישראל ואוהבהו", והקב"ה מגלה את אהבתו בגלוי ממש, עד למעלה מכל מדידה והגבלה, וביחד עם זה עד למטה מטה בעולם הזה התחתון, שאין תחתון למטה הימנו, ושם דווקא שם כבר יש את כל ההכנה ל"מקדש אדני כוננו ידיך",

אעפ"י שמקומו הוא הרי בארץ הקודש, ובעיר הקודש, ובהר הקודש, ושם גופא בקדושה שבקדושה אבל כאן, במקום שנמצאים "מעשינו ועבודתינו", ובפרט מעשינו ועבודתינו בזמן הגלות – בסיום זמן הגלות, שזה עניין הפצת המעיינות חוצה שיהיו כל שלושת הענינים עם כל שלושת הביאורים שאחרי שיש את ענין ה"יפוצו", באמיתיות בשלימות וענין ה"מעינות" באמיתיות ובשלימות, וענין ה"חוצה" באמיתיות ובשלימות,

ואיך יתכן שלימות בענין של "חוצה" שלכאורה זה ההיפך, לכן מקדימים שזה באמיתיות ושלימות שבאמיתיות אין "חוץ" מהקב"ה ואדרבה, דווקא בחוץ, דווקא שם ניכר, וניכר בגלוי, ובתכלית השלימות על דרך מעלת, הניסים שהם דווקא מלובשים בטבע, ודווקא ניסים אלו הם ממקום הכי  עליון והכי עיקרי, ובפשטות מובן שזה המצב של נס הגאולה האמיתית והשלימה,

ועוד והוא העיקר, שזה בא ממש למטה מעשרה טפחים, וכמוזכר דווקא במקום זה! שאנו נמצאים בו !עכשיו! נשמות בגופים וגם ממשיכים שתיכף ומיד יהיה הקיצו ורננו שוכני עפר ונשיא דורנו בראשם ונשיא דורנו בראשינו,

וזה נהיה תיכף ומיד ב"חוצה" זה שבחצי כדור התחתון, ששם לא היה מתן  תורה, ודווקא מצד זה שלא היה שם מתן תורה, לכן דווקא שם יש את ההתגלות ביתר שאת וביתר עז עד שרואים זאת בפשטות, מאיפה מתפשט ענין הפצת המעינות חוצה - שאעפ"י שהיו שבעה דורות בליובאוויטש ולאחרי זה בראסטוב, ואחרי זה בלנינגרד, או בפטרבורג כמו שקראו לה פעם, ואחרי זה בפולין, ואחרי זה בחצי כדור התחתון בכמה מקומות, ודווקא ממקום זה שאנו נמצאים כעת;

וזה גם מתאים לגימטריא ששבע מאות ושבעים 770 זה בגימטריא ו"פרצת", אפילו בפשטות, כאשר ישנו ענין "שבעה", ויש "שבעה" כמה פעמים עד מאה פעמים שבעה, ואחרי זה את המעלה של עשר פעמים שבעה, שזה ביחד שבע מאות ושבעים, נהיה מזה בפשטות ענין "פרצת" בתוך "פרצת", שנהיית הפריצה בפשטות בזמן ומקום, שאעפ"י שהמקום צריך 'ד' כתלים ותקרה וכו',

שזה הענין של ירושלים בפשטות פרזות תשב ירושלים, וביחד עם זה ואני אהיה לה חומת אש בקרבה וסביבה, וכמדובר כמה פעמים שיש גם את שני הענינים, כל הענינים ,וכל שלושת הענינים ב"מקדש אדני כוננו ידיך" והוא העיקר - תיכף ומיד במקום זה בו אנו נמצאים כעת!

שאת זה יכול נשיא דורנו לתבוע ולפעול, שלכל לראש יהיה הגילוי של מקדש אדני כוננו ידיך דווקא במקום זה בו היה בעשר שנים אחרונות וסך הכל של ימי חייו לפני זה, שהיו שבעים שנה, והסך הכל בעשר שנים אחרונות כמדובר כמה פעמים גם באופן של שבע מאות ושבעים פעמים,

ועד שנהיה גם כמדובר כמה פעמים, והוא העיקר ממש שזו נהיית גאולה אמיתית והשלימה שהאמת והשלימות בזה דווקא כשזה מתחיל בענינים גשמיים ובגשמיות דווקא, שבזה מתחיל שבתחתון ביותר מתחילים את כל הבנין, עד גגו של הבנין וכו'. אעפ"י שעל הגג עומד [משיח] ואומר ליהודים "ענווים הגיע זמן גאולתכם", כמדובר כמה פעמים, ועוד והוא העיקר שיש את כל זה תיכף ומיד, ובפרט לאחרי ענין השליחות לעשות כל אחד מהנמצאים כאן לשליח לנתינת צדקה.

= = = = = [מתוך השיחה השניה באותו יום אחרי החלוקה]:

כל יהודי נהיה שותף ומשתתף בפשטות בגופו ובנשמתו, בגאולה האמיתית והשלימה כדי שהקב"ה כביכול, יוכל לבצע אותה בשלימות, הוא צריך את ההשתתפות של כל יהודי ודווקא נשמה בגוף בתכלית השלמות שיהודי מסכ.. מסכ.. מסכי.. מסכי.. מסכים ועוד יותר הוא רוצה זאת ומכריז, לא רק שהגיע זמן גאולתיכם, אלא שיש כבר את הגאולה בפשטות

 

כח אייר לנשים ובנות בלשון רכה ואוהבת

ב' ניסן • "צריך שהעם יכריז יחי המלך"

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...