• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

השלום המדומיין עם מצרים

ממשלת ישראל ובראשה מנחם בגין, הפכו את ה"עם הפלסטיני" למציאות קיימת בחתימה על הסכם קמפ דייויד. ישראל פינתה את כל הישובים היהודים מסיני, ולכאורה, מדוע? אם ליהודים אסור לגור במצרים, מדוע למצרים מותר לגור בארץ ישראל?
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

ממשלת ישראל ובראשה מנחם בגין, הפכו את ה"עם הפלסטיני" למציאות קיימת בחתימה על הסכם קמפ דייויד.

מצרים מעולם לא הסכימה לשלום אמיתי עם ישראל, וישראל נתנה לה את הכל. בעקבות הסכם ה"שלום", נשיא מצרים מובארק ימח שמו, הכין צבא אדיר עם נשק אמריקאי. ישראל פינתה את כל הישובים היהודים מסיני, ולכאורה, מדוע? אם ליהודים אסור לגור במצרים, מדוע למצרים מותר לגור בארץ ישראל? ומדוע אסור ליהודים לגור, למשל, באום אל פחם? הפעולה הגזענית של ממשלת ישראל בניקוי סיני מיהודים, "יודן ריין", [="נקי מיהודים" בגרמנית], תוך חתימה על הסכם ה"אוטונומיה" עם הפלסטינים שעדיין לא היו קיימים על איזה מפה או ספר היסטוריה.

הקב"ה עשה לנו נס אדיר, שהוריד את מצרים וכל צבאה האדיר לשפל שלא היה דוגמתו, וכעת צריך לבטל את הטיפשות של ראשי הממשלה הציונים בביטול מוחלט של הרשות הפלסטינית, וכיבוש מחדש של כל ערי הגדה, שכבר נכבשו במהלך "חומת מגן" והושבו לידי האוייבים באופן הכי טיפשי בלי כל תנאי, בדיוק כפי שנכנסו וכבשו את עזה כבר שלוש פעמים אחרי ה"התנתקות" האומללה, ושוב יצאו משם בביזיון, בתרועות ניצחון של החמאס.

היום, מצרים נלחמת בחמאס בכל האמצעים שבידה, ומי מעביר מידי חודש מאות אלפי דולרים לחמאס? ישראל. מי נותן להם חשמל חינם לחפור מנהרות מתחת לישובים? ישראל. מי משלם את החשמל הזה? התושבים היהודים בישראל. מי מספק להם דלק? ישראל.

תמליל התרגום:

אבל נוסף על כל אלו, מכיוון שאנו באים משנה השביעית, שבת לה', ונכנסים ל"שנת הקהל",

ודובר כמה פעמים בנוגע למה עוללים ויונקים יכולים לפעול, [=בנוגע להוספה בביטחון], ענין שהזמן גרמא, שהזמן צריכא,  אז הלואי שלא יעשו רח"ל את הטיפשות הכי גדולה שיכולה להיות, ומדוע לחשוד בהם למרות שזו הטיפשות הכי גדולה - כי אולי בכל אופן הם יתחרטו, בגלל שכבר עשו בדומה לזה בעבר!

והענין הוא, שנשאר עדיין שדה נפט קטן שעדיין נמצא ברשותם של בני ישראל בארץ ישראל. מסתובבים טיפשים, וטוענים שחייבים לעמוד בהבטחות! אף על פי שצד השני לגמרי מבלבל, ולא קיים כמה וכמה הבטחות! כבר החזירו תשעים אחוז ואולי יותר! מהנפט שהיה ברשותם של בני ישראל!

ועכשיו הכל מודים! שאם לא היו מחזירים זאת, לא היו צריך לקנות נפט מבחוץ כי זה כיסה את כל הצרכים של כל הענינים שצריכים בארץ ישראל! ושלא כדעת אלו שרימו, חלק בשוגג ואחרים במזיד, שהפיצו שמועה, שיש בארץ מאגרי נפט, לכמה וכמה חדשים!

היום כבר כולם מודים שהמקסימום שאפשר לאגור נפט אפילו בארץ רחבת ידיים כארצות הברית, זה רק לכמה חודשים. אבל בנוגע לישראל, מאז שהחזירו את הנפט, שילמו כמה וכמה ביליון דולר! כבר שילמו במזומן! בזמן הקצר שעבר מהזמן שהחזירו מעל שנים וחצי ביליון דולר! לא לירות! - עבור נפט, וזהו (רק) הסכום שהם גילו ששילמו!

לזה נוסף עוד! החלק הגדול שולם ממש בשביל אותו נפט שעכשיו מוציאים אותו מאותם שטחים שהחזירו למצרים, לפי החוזה הנוראי שעשו בקמפ דייויד! ממש מאותם שטחים! שהיו בידינו! והיו יכולים לפתח אותן ולהוציא עוד יותר! עכשיו קונים משם! אחרי שהתחננו לתת להם את זה! ומשלמים בכסף מלא! יותר כסף מהסיוע שמתחננים לארצות הברית למעלה משנתיים וחצי רצופות!

וכבר אז הזהרנו: אל תעשו את זה! אתם נותנים את הנשק שלכם! לאותו אחד [סאדאת] שאומר בכל יום ויום: שאם ימשיכו לתת לו, הוא ישב בשקט! ואם יפסיקו להחזיר לו, אז הוא יתחיל לחשוב מה לעשות! וכעת, כשלפי אותו חוזה הצד השני לא קיים את רוב הענינים שהם הבטיחו לקיים, הן בנוגע לסיוע מארצות הברית, שהבטיחה, בנוגע לנגב, בנוגע לבניית שדות תעופה, בנוגע למענקים, אין כאן המקום להאריך בזה, על דרך זה גם, בנוגע למצרים שלא קיימו הבטחות.

ואחרי זה ישנו עוד, דבר הכי מבהיל! ישנם יהודים, שטוענים שהמצב ההלכתי איננו "צרו כותים על בני ישראל". והרי זה דין פשוט בשולחן ערוך, שאפילו אם הגוים רוצים רק "קש ותבן", והם אומרים, שאחרי שיתנו להם ה"קש ותבן" הם יחזרו, אז אפילו בשבת, אפילו בחו"ל, כמו שהגמרא אומרת בפירוש בנהרדעא, העיר שהיתה בבבל, זה אותו הדין! בהיותם בבבל, כמו שהגמרא אומרת בסוגיה זו במסכת עירובין, וגם קוראת בשם העיר!

אז מרמים ומדמיינים לעצמם, וזה כל כך מצער שעכשיו זה לא המצב של "צרו כותים על ישראל", שבסוגיה בגמרא מדובר שחוששים ממלחמה, מה שאין כן כאן, מתכנסים יחד שני חברים טובים, אחד מצרים, והשני ישראל, מתיישבים ביחד עם חבר טוב שלישי, עם ארצות הברית, אף אחד לא חושב על "צרו כותים", אף אחד לא מפחיד מצבא ומלחמה, עם נשק, למי יתנו נשק וכו', זה רק שתי ממשלות שמדברות ביניהן, איך להיות חברים יותר טובים ממה שהיו עד עכשיו. . .

אמנם, מה שישנם כאלו שרוצים להשלות מישהו בזה, יתכן שיש להם בזה איזה "פניה". אבל בשעה שמספרים דבר כזה ליהודי תמים, והוא מאמין לזה - זה דבר מבהיל!

אם אתה לא יודע שהמצב הוא כזה מסוכן, אז "היכבד ושב בביתך", [ביטחון] זה לא המקצוע שלך, כשאומרים שהמצב הפוך בדיוק ממה שהוא, יש כאלה שמאמינים שזה הסבר אמיתי!

המצב לא כזה מסובך שצריך ללמוד "פשעטלאך", הרי למה בכלל הגיעו לקעמפ דייויד?! בגלל שעל כל גבולות ארץ ישראל, הן מצד מצרים, הן מצד סוריה, הן מצד ירדן, בכל ד' רוחות של ארץ ישראל! "צרו כותים על ישראל"! בכל הגבולות יש צבא! גם בגבול עם מצרים! הרי זה דבר ברור, אף אחד לא מסתיר זאת, בעבר רצו להסתיר זאת מהציבור, כעת הם עד כדי כך הפסיקו להתבייש, שכבר שנתיים שהפסיקו להסתיר זאת!

כולם יודעים דבר גלוי, שעל גבול מצרים וארץ ישראל, נוסף על כך שנמצאים שם פקידי מכס, שאין להם מה לעשות, כי מצרים בינתיים לא מרשה שיהיה מסחר חופשי בין ישראל ומצרים! אז לאנשי המכס אין עבודה. חוץ מלפעמים אחד, או כמה, אז יש להם עבודה לחצי שעה.

למי כן יש עבודה? לשומרי הגבול! ולא שומרים כמו בין שתי מדינות שאין להן חשש ממלחמה, אלא שומרי הגבול עם מחנות צבא שלמים! וזה לא סוד לאף אחד! אי אפשר לעשות מזה סוד, מספיק לנסוע לגבול, ולראות בעיני בשר!

ואחרי זה עוד אומרים בפירוש! כל שלושת הגבולות חוץ מגבול מצרים, אומרים בפירוש מלחמה! אם תחזירו את השטחים לא תהיה מלחמה; אם תחזירו את ירושלים העתיקה לא תהיה מלחמה; אם תעשו מדינה פלשתינצית לא תהיה מלחמה; אם תתנו זכויות לכל הערבים שנמצאים בירושלים החדשה כמו שהם רוצים, לא תהיה מלחמה; ואם לא, אז שתדעו מה שיהיה רח"ל היה לא תהיה, מלחמה על שונאי ישראל! הם אומרים זאת בפירוש!

ואחרי זה יש מהם שעוד מוסיפים! אלא לא בלשון עתיד- הם עושים עכשיו מלחמה! אלא מה – על ידי מחבלים! זה לא שהמחבלים מקבלים כסף מיחידים, הם מקבלים כסף ממשלות של "כותים". הצנזור בגמרא שינה שם, והכוונה לממשלה של עכו"ם. זה ממשלה מאפריקה, זה מתימן, וכו', בכלל לא משנה!

אבל זה "צרו", הם מנהלים מלחמה על ידי מחבלים! עכשיו! ובגבול מצרים גם אותו דבר! הם טוענים למה להם להילחם, שקודם יקבלו את כל ההבטחות בלי מלחמות! ואחרי זה יהיה להם נפט לעשות איתו מלחמה! כמו שהיה עד עכשיו!

ומתפלאים, היתכן, הוא רודף שלום! למה שהוא יעשה מלחמה?! מה הוא רוצה? הוא רוצה את סיני, הוא רוצה את מה שנמצא שם בשטח, רוצה שיחזירו לו את בארות הנפט שפועלות, ויש לזה שתי דרכים: או לעשות על זה מלחמה, כמו שהוא עשה עד מלחמת יום הכיפורים, כמו שעשה קודמו, אחרי זה הוא ראה שהוא לא הצליח, הוא תפס רעיון יותר קל! אם הוא יוכל לקבל את כל השטחים, עם הנפט וכל ההבטחות, בלי מלחמה, בשביל מלחמה אף פעם לא מאוחר, ובינתיים יקבל את הכל! ונתנו לו! הכניסו עצמם למצב של "צרו עכו"ם על ישראל" גם על גבול מצרים!

וזה לא "צרו" באופן סימלי, שעומדים בגבול רק חייל או שנים לסימן שזה שייך לארץ מצרים, אלא מחנות צבא! וכדי שלא תהיה שום טעות, הכניסו לסיני נשק, וממשיכים לשלוח נשק, וכששואלים למה צריכים נשק, הרי אתם אומרים שיש שלום, אז למה אתם צריכים לשלוח לשם כל כך הרבה נשק?! הרי יותר טוב שתביאו מיכון לתעשיה ופיתוח! שולחים נשק מידי יום ביומו!

וכמפורסם, ואין כאן המקום להבהיל את ישראל, על אחת כמה וכמה לצער את ישראל, ומה שמזכירים זאת, שרואים עד כמה החושך כפול ומכופל של הגלות. משלים את הציבור שהמצב הוא לא "צרו עכו"ם על ישראל", ורואים בעיתונים כל יום, שבכל שלושת הגבולות עומדים אנשי צבא, והם נותנים למחבלים לעבור משם, או שהם עצמם שולחים מחבלים לעשות מלחמה בתוך ארץ ישראל, היה לא תהיה, ועל גבול מצרים עומדים מחנות צבא!

ולפני משא ומתן מדיני, הם אומרים בפירוש: שבמו"מ צריך להחזיר להם ענין זה, ודבר שני, ושלישי, ואחרי זה נראה, מה יהיה אחר כך!

ויש יהודים שאומרים שזה לא המעמד ומצב כמו בנהרדעא, כמו הדוגמא שהגמרא מביאה מחו"ל, ועל דרך זה גם בארץ הקודש. יש אמנם הבדל מהסוגיא בגמרא! הגמרא מדברת שצרו עכו"ם על 'עיירות' שבישראל, כעת המעמד ומצב הוא, שצרו עכו"ם על כל ארץ ישראל! כל ארבעת הגבולות מכל הצדדים!

בחסדי ה', ש"גדול הרועה", ששומר על ה"כבשה אחת", ו"לא ינום ולא ישן שומר ישראל", אז "לב מלכים ושרים ביד ה'", שבינתיים שקט, אף על פי שבינתיים נהיו יותר מחבלים, ממה שהיו לפני שחתמו על החוזה בקעמפ דייויד -

 - אני לא רוצה לקרוא לו "מחנה דוד", כשמשתמשים ב"דוד" להתפאר שבמחנה דוד! ש"דוד מלך ישראל חי וקיים"! -  רוצים לקיים אותם תנאים היפך מ"דוד מלך ישראל", היפך מ"שולחן ערוך", היפך מיהדות, היפך משכל הכי פשוט!

מעולם לא נשמע, שיחזירו את הנשק למי שרועדים ממנו! ומתחננים ממנו שיעשה שלום, ובינתיים מחזירים לו את נשק!

בזמננו שמחזירים נפט מחזירים נשק –לא שמחזירים דבר שאחר כך יכול לשמש להדלקת אור, או להניע מכונות בחשמל, אלא מחזירים נשק! כל המדינות משתמשות בנפט קודם כל לענינים של נשק! של ביטחון, של הגנה, של התקפה. ובמה שנשאר, משתמשים לעניני שלום!

ושמתחילים להתפלפל שמדובר בשני חברים טובים, שיושבים יחד כדי לחזק את ברית השלום שביניהם, זה נוסח מבהיל ומצער! בשעה שהצד שכנגד אומר בפירוש! שמתי יוכלו לדבר על שלום?- אחרי שיחזירו לו ענין אחד, וענין שני, נוסף לאותם ענינים שהחזירו כבר! ואם לא – שתדעו! שיש כך וכך מדינות ערביות, ויש כך וכך מדינות שהוא צריך להתחשב בהם, ושהוא [סאדאת] לא "בעל דעה" לעצמו, והוא חייב לעשות מה שהעם דורש ממנו, ולעם יש חברים טובים, וקרובי משפחה בסוריה, ותימן, וכו' וכו', עם כל ה'נוסח' שכבר לא מתביישים לדבר על זה בגלוי!

אחר כך באים בטענה למה בכלל לדאוג? הרי זה ידיד טוב! הוא נפל על הצואר ועשה "וישקהו" בלי נקודות! באותה שעה שהוא אומר בפירוש מה הוא המצב! ובפירוש גילה את כל מה שדובר בסוד "מאחורי הפרגוד", הוא מסר את הסודות לאותם שאומרים בגלוי שצריך לעשות מלחמה עכשיו! אפילו אם היה ספק – בסוגיא בעירובין ובדין בשולחן ערוך - אם כל זה שייך במצב הנוכחי, הרי זה ספק של פיקוח נפש היל"ת של שלושה מיליון (שונאי) ישראל!

בפרט עוד, שזה כלל לא בגדר ספק! בשעת החתימה על החוזה, היה צריך התבוננות קלה, למה שזה עלול להביא, כעת, אחרי שכבר התנסו, והתחילו לדבר דיבורים ברורים מכל הצדדים, זה כבר יצא מגדר ספק לגמרי, זה וודאי גמור!

ואחרי זה באה טענה חדשה: איך אפשר לומר שזה "צרו עכו"ם על ישראל!?" כאשר המצרים התחרטו מהמלחמה ואומרים שרוצים לדבר על שלום! מקודם הם בחרו הרי שלא להיפגש ולדבר, וכעת הם רוצים להיפגש ולדבר! אם הם רוצים להיפגש ולדבר, אז אין הוכחה יותר ברורה שהם הידידים הכי טובים שיכולים להיות ליהודים! צריך להתחשב בכל מה שהוא אומר, ולתת לו כל מה שהוא רוצה! - "דעת (לא רק) לנבון נקל", אפילו ל"אי נבון!" למה שלא ירצה להיפגש?!

כאשר נפגשים, ישנם שלושה צדדים. ארצות הברית יכולה רק להרוויח מזה. כי זה מראה שהם  חזקים ומנהיגים, הם ה"מושל ושולט", וששני הצדדים מתחשבים בארצות הברית כידיד הטוב שלהם! וזו לא טענה של שקר, זה מראה שהם אמנם מעצמת העל (סופר פאואר)! הם אלו שיכולים לתווך בין שני הצדדים! במילא, זו מעלה לכל הענינים לאותו צד שנקרא "ארצות הברית"!

הצד של מצרים שנפגש יכול אך ורק לנצח בזה! כי מה דורשים מהם? לא רוצים מהם שום דבר! דורשים מהם שיקיימו את כל הפרטים שכתובים בחוזה "מחנה דוד", וימשיכו להחזיר להם עוד ועוד, אלא בגלל שיש עקשנים, בעלי "מרה שחורה" שאומרים שאסור להחזיר, וצריך שקודם שיהיה שיהיה נייר חתום, ואפילו את זה לא דורשים. לא תובעים מהם אפילו לחתום על נייר!

הדבר היחיד שדורשת ישראל, זה פגישות! ואחרי שיחזירו את כל השטחים שהבטיחו, אז - אז מה יהיה אז?!

יחתמו על נייר(!) שזהו השלום, וישלחו אחד עם כמה משרתים שישבו בתל אביב, ומי שירצה ויזה למצרים לא יצטרך לנסוע דרך מדינה שלישית, אלא יוכל לגשת לנציג מצרים ולקבל ויזה! וחוץ מזה ישראל לא דורשת כלום מצרים! אך ורק הבטחות בעל פה! או הבטחות בכתב!

שכך היה עד עכשיו, החזירו הכל, ולא קיבלו כלום חוץ מהבטחות בכתב או הבטחות בעל פה, אפילו לא בכתב! ולמה שהצדדים לא יפגשו?! הם יכולים רק לקבל שטחים, הדבר היחיד שהם שהם יכולים להפסיד, שהם יחתמו על נייר ובנייר זה יהיה כתוב שהם רוצים שלום ולהישאר חברים טובים וישלחו שגריר וכו', והשגריר יתן ויזות, ויתיר לנסוע וכו', כמה זמן זה יחזיק, זה תלוי במצב, שיכול להתחלף היל"ת בן רגע! שלא ירצו להיפגש?! זו השטות הכי גדולה שיכולה להיות!

אם יש רק תקווה שיחזרו לשכל הפשוט והישר, לעצור את החזרת השטחים, עד שהם יקיימו את כל התנאים! שאחד מהתנאים היה, שאסור להם לתמוך במחבלים! על אחת כמה וכמה שאסור למסור להם או לנציגים שלהם את אותם ענינים סודיים שדוברו רק בין שלושת המתדיינים. שכולם מודים, והוא עצמו אמר, שהוא עצמו מסר את הדברים. ובהוספה "אכלתי ואוכל עוד", ואיך הוא הסביר למה הוא היה צריך לגלות? היות ויש עליו לחץ, של מאה מליון ערבים, ואצלו במצרים יש רק שלושים מיליון, אז אצלו יש רק שליש! וחוץ מזה, הוא צריך אותם בנוגע לכסף וכל שאר הענינים. וחוץ מזה הם באותו גדר, מאותה דת, וכו' וכו', עם כל הטענות שהם אומרים בגלוי ובפרסום! שכל הטענות האלו ישארו בתקפם ובמציאות שלהם, גם אחרי שיחתמו עוד נייר, נוסף לנייר שחתמו בקעמפ דייויד!

אחרי זה מסתובבים "חוזים בכוכבים", "חולמי חלומות", ומחפשים רמזים, היות שהוא הסכים לחזור ולדבר, זה סימן שיש איזו תקווה ישיגו משהו, שאכן זה מראה ש"חזרו הענינים לקדמותם". אף אחד לא חושב על מחבלים, אף אחד לא חושב על ענינים של היפך השלום, וכו' וכו'!

הגמרא אומרת כלל, שהחולם הגדול ביותר לא מכניס פיל בחור המחט! לא יכול להיות חלום כזה! זה כל כך מופרך, שאפילו לא חולמים על פיל שיעבור דרך חור המחט. הצד שכנגד ממשיך לטעון ולומר, שהם נמצאים תחת לחץ של כך וכך ממשלות. ואותן ממשלות הם אחים שלהם, בני אחיות, קרובים שלהם וכו', והם לא יכולים שלא להתחשב בהם. ואפילו לגבי ההסכמים שהוא [סאדאת] עשה עד עכשיו, גם על זה יש לו יסורים, וצרות וכו', ואומר, שלכל-לראש תנו כל מה שהבטחתם. עם כל פרטי הדברים

ואחרי זה מסתובב ומתפלפלים, ומדפיסים זאת כפסק הלכה! שמה שכתוב במס' עירובין, זה פלא! מה זה בכלל שייך למצב עכשיו, כשמדובר בשתי ממשלות שהן החברות הכי טובות, בלי לדעת, או בלי לשמוע, ובלי לרצות להפנים שכל גבולות ישראל, עכו"ם צרים עליהם!

ויהי רצון ש"תשועת ה'" היא הרי "כהרף עין",  במילא יש עדיין כמה פעמים "הרף עין" עוד בשנת תש"מ, על אחת כמה וכמה שזה ערב ראש השנה, כמוזכר קודם מה"טור" שאז ישראל בטוחים, ש"אלוקים קרובים אליו", ובטוח שכבר זכו בדין, אלא שרק צריך לפעול את הכתיבה והחתימה, והיות שכבר זכו בדין לכן "מחתכים צפרנים", כמו שכתוב במדרש, שלא יכול להיות שהכוונה לראש השנה, כי זה אפשרי רק בערב ראש השנה. ועל דרך זה מספרים שערות – שערותיהם. שתבוא תשועת ה' כהרף עין לכל לראש, על ידי שכל אחד יבוא לשכל הישר, על אחת כמה וכמה אלה שנמצאים ב"אווירא דארץ ישראל מחכים"!

ולקיים את הדין הפשוט וברור ואין כל ספק בו, הדין שכתוב בשו"ע הלכות שבת סימן שכ"ט, ומה שאז אמנם יצטרכו להתחרט מכביכול "פסק דין" שלפני זה, שהולכים לרב ומספרים לו מקרה של  "שעורים", והוא פוסק על "שעורים", ואחרי זה אומרים לו שהמקרה היה על "חיטים" אז לרב אין אחריות ואין בושה, כי "שגיאות מי יבין", מי שתיאר לו את המצב אמר שזה "שעורים", כעת הוא יודע דבר ברור שמדובר על "חיטים". במילא הוא פוסק את ההלכה בנוגע ל"חיטים".

וכאן מזכירים שוב את מה שדובר קודם, ש"מפי עוללים ויונקים יסדת עז למען צורריך להשבית אויב ומתנקם", שישתדלו שיהיה ריבוי של "טף", בנוגע ל"עוללים ויונקים" כדי ש"מפי עוללים ויונקים" יהיה "יסדת עז", "אין עז אלא תורה, וזהו ענין "הקהל", .."את כל דברי התורה הזאת", וזה יביא כל יהודי וכל היהודים עם ענין של שמחה וריקודים של שמחה, בראש השנה של שנת הקהל, ויזרז עוד יותר את ביאת משיח צדקנו, גאולה אמיתית והשלמה, בעגלא דידן במהרה בימינו, ממש!

תפילין הם נשק סודי, החיילים תובעים שיתנו להם יהדות

התוועדות פורים תש"כ באורך מלא

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...