• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

ממשלת החלונות הקטנים הסתיימה. הרב יצחק ידגר

ממשלת החלונות הקטנים הסתיימה. הרב יצחק ידגר בהתוועדות משודרת בנחייג ונשמע, סגרו לנו את בתי הכנסת? סימן שהגאולה מגיעה. ומקריא רמזים מהרמח"ל, על "ממשלת החלונות הקטנים" של זמן הגלות, שתוחלף בממשלת השער הגדול
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

ממשלת החלונות הקטנים הסתיימה. הרב יצחק ידגר

ממשלת החלונות הקטנים הסתיימה. הרב יצחק ידגר בהתוועדות משודרת בנחייג ונשמע, סגרו לנו את בתי הכנסת? סימן שהגאולה מגיעה. ומקריא רמזים מהרמח"ל, על "ממשלת החלונות הקטנים" של זמן הגלות, שתוחלף בממשלת השער הגדול

סגרו לנו את בתי הכנסת? סימן שהגאולה מגיעה. הרב יצחק ידגר מקריא רמזים מהרמח"ל, על "ממשלת החלונות הקטנים" של זמן הגלות, שתתחלף עם ממשלת "השער הגדול". דברים אלה מתאימים למה שהרבי שליט"א מלך המשיח מסביר בקונטרס בית רבינו שבבל על תחילת הגלות: מיום שחרב בית המקדש אין לקב"ה בעולמו אלא ד' אמות של הלכה", ואיפה זה מתקיים בעיקר - בבתי מדרשות, (שהם גם בתי כנסת). ועל המעבר לגאולה: כל בתי הכנסת ייעקרו ממקומם, ויקבעו צמוד לבית המקדש השלישי בירושלים.
השער הגדול עליו מדבר הרב ידגר, רומז לפתח ההיכל, וגם ל"טבעו שעריה בארץ", שהמשיח "יציף", את דלתי ניקנור ש"טבעו בארץ" ולא חרבו עם בית המקדש, והוא יציב אותם בפתח ההיכל של בית המקדש השלישי שעומד מוכן, וירד מוכן מהשמים, עם "משה ואהרן עמהם".

הציטוט מהרמח"ל:
ועתה אשוב אפרש לך מה יהיה בסוף הדברים בהגיע עת מועד קץ ועל זה הסוד אמר אדונינו משה רבינו עליו השלום "בצר לך ומצאוך כל הדברים האלה", ודוד בהסתכלו בזה הזמן אמר גם כן "למה ה' תעמוד ברחוק" וגו' והבן היטב.
דע כי הנה, פתח גדול היה נפתח בראשונה על הארץ הקדושה, והוא השער שממנו היו יוצאים כל הברכה וכל השלום – בריוח ולא בצמצום. וכאשר גרמו העונות והבית הקדוש חרב, אז נסגר השער הזה ונפתחו תחתיו חלונות קטנים והאמת, כי חלונות האלה הם ממשלות קטנות מממשלת השער מאד, ועליהם נאמר "משגיח מן החלונות מציץ מן החרכים".
והנה, החלונות האלה מאז נפתחו – ניתן להם חק וגבול לעמוד פתוחים כל ימי הגלות ולא יסגרו פן יחרב העולם רגע אחד, וכאשר תבוא גאולתינו במהרה בימינו, הנה יפתח השער הסגור שנית, והחלונות לא יזכרו. והאמת כי כבר כלו פעולתם והלכו להם. וכבר נאמר 'דַּבָּר אחד לַדּוֹר ולא שני דַּבָּרִים לדור' ועל כן בבא ממשלת השער לא תעמוד ממשלת החלונות כלל, וסוד הענין 'אין מלכות נוגעת בחברתה אפילו כמלא נימא'.
בעת בניית השער למעלה תסתם ממשלת החלונות וע"כ למטה יגבר החושך בסוד "בצר לך".
ונמצא שכשיגיע זמן הגאולה יתחיל השער ויתעורר להפתח, ובהתעוררו יזרח אור הגדול ויצא דרך החלונות עצמם כי אין מקום לממשלה אחרת בזמן ההוא, ומאותו היום והלאה יהיה השער הולך ונבנה בכל פרטיו ומשפטי בנינו, והחלונות יהיו הולכים ומסתלקים.
ונמצא שהשער יהיה נבנה – אבל למעלה, ולא נודע ממנו למטה עד תום ממשלת החלונות כאשר ניתן להם בראשונה. והבן מאד כי הדברים עצומים ומושרשים בעמקי החכמה. ועל כן האור יהיה הולך ומחשיך כי החלונות נסתמים, ואור השער לא נגלה. והנה בשעה אחד ישלימו להסתם החלונות ותתגלה מיד פתיחת השער. ונמצא שאין בין זה לזה כלום – אלא זה נכנס וזה יוצא, שאם לא כן באותו הרגע היה העולם חרב. אך עם כל זה, כיון שכבר יגיעו החלונות לסתימה הזאת נראית פעולתם למטה, והיא עת חשכה גדולה, והוא לא יעמוד הרבה כי פתיחת השער יתחזק וישוב האור חזק מבראשונה.

השליחים בנוה עופר בהתוועדות קורונה

קטעים מניחום אבלים אצל הרב יצחק ידגר

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...