• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

רבי חסידות חסידות רבי

הרב יוסי ניסלביץ ממנהלי ארגון חמ"ה ליוצאי רוסיה בנחלת הר חב"ד, מספר קצת מהחוויות שעברו על אביו הרב משה ניסלביץ ע"ה, שהיה מעיר את ילדיו עוד לפני ה"מודה אני" בקריאה "ילדים!! רבי חסידות – חסיבות רבי", מודה אני לפניך" כו'. שם, בלי רבי וחסידות, אף יהודי לא החזיק מעמד.
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

כל ענין הכי קטן של שמירת יהדות ברוסיה הסובייטית, היה כרוך במסירות נפש בפועל ממש, עשרים וארבע שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, חיים של מסירות נפש בפועל, בפחד מתמיד מזרוע השלטונות מרגע הקימה בבוקר, ועד לאותו רגע למחרת, יום אחרי יום, שנה ועוד שנה.

הרב יוסי ניסלביץ ממנהלי ארגון חמ"ה ליוצאי רוסיה בנחלת הר חב"ד, מספר קצת מהחוויות שעברו על אביו הרב משה ניסלביץ ע"ה, שהיה מעיר את ילדיו בקריאה "ילדים!! רבי חסידות – חסידות רבי, מודה אני לפניך" כו'. שם, בלי רבי וחסידות, אף יהודי לא החזיק מעמד.


בעיר של שישים אלף יהודים, נשארו רק שני בתי כנסת מאויישים במספר זקנים ומכל היהודים בעיר, רק שני ילדים הגיעו לבתי הכנסת. חב"דניקים, כמובן.
כל יום ראשון שהילד הגיע לבית הספר אחרי ההיעדרות של שבת, היה "סיפור" חדש עם המורה והמנהל, שכולם היו יהודים חברי המפלגה הקומוניסטית. אחרת - לא היתה לך עבודה. הילדים הציקו ולעגו, ומה לא.
אבל הוא ניצח, כלומר הרבי, ותורת החסידות, ומשיח בא.

"אנעים זמירות" • ילד הפלא אריה רייך בניגון היודע: לצפייה

קטעים מניחום אבלים אצל הרב יצחק ידגר

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...