• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ב ניסן התשפ"ד (20.04.2024) פרשת מצורע

ימות המשיח של "עולם ההלכה" באינטרנט • הסיפור המלא

חודש וחצי מאז נפתח בסערה אתר "סמס לרב" או כפי שמכונה "הגוגל של עולם ההלכה" והנתונים מדהימים: מעל 250,000 צפיות (!), מכל רחבי העולם באתר החדש של 'מכון הלכה חב"ד' בו נמצא מאגר עצום של שאלות הלכתיות בכל התחומים הנענים ע"י רבני חב"ד-ליובאווטש באה"ק • הסיפור המלא
ימות המשיח של "עולם ההלכה" באינטרנט • הסיפור המלא
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

חודש וחצי מאז נפתח בסערה אתר "סמס לרב" או כפי שמכונה "הגוגל של עולם ההלכה" והנתונים מדהימים: מעל 250,000 צפיות (!), מכל רחבי העולם באתר החדש של 'מכון הלכה חב"ד' בו נמצא מאגר עצום של שאלות הלכתיות בכל התחומים הנענים ע"י רבני חב"ד-ליובאווטש באה"ק • הסיפור המלא

"תפקיד הרבנים לעורר על הצורך לשאול" דבריו אלו של נשיא הדור כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א הם אלו שהובילו ל"ימות המשיח" של עולם ההלכה החבד"י.

ב"שנת ההקהל" תשע"ו ביוזמת מספר רבני חב"ד הוקם "מכון הלכה חב"ד" שנועד לתת מענה למגוון צרכים הלכתיים עבור חסידי וקהילות חב"ד-ליובאוויטש בארץ ישראל וברחבי העולם. מטרת המכון היא להנגיש את עולם ההלכה לציבור הרחב, תוך זמינות מרבית וחידוד נושאים שונים בהלכה הזקוקים לתיקון ושימת לב. והכל כמובן מתוך המטרה של ההכנה הראויה ל"קבלת פני משיח צקדנו".

עם התפתחות הטכנולוגיה ושיפור אמצעי התקשורת, נוצרו אפשרויות ואמצעים חדשים לבירורי שאלות הלכתיות, בהם האפשרות לקבל מענה תוך זמן קצר על שאלות שמתעוררות תוך כדי חיי היום יום. מודלים של רבנים שונים שעונים תשובות דרך מסרונים, העלה את הצורך שגם בציבור החב"די יהיה גוף מקצועי שייתן מענה מהיר ותמציתי לשאלות הציבור, תוך דגש על פסיקה לפי המקובל אצל חסידי חב"ד ובתוספת מנהגי והנהגות חב"ד.

בחודש אדר ראשון תשע"ו עלתה היוזמה לאוויר בשם "SMS לרב", ותוך שבועות ספורים הופנו למוקד אלפי שאלות הלכתיות. עם הצלחת יוזמת המסרונים, התרחב השירות גם למוקד טלפוני שמאויש במשך על שעות היום על ידי רבנים, במשמרות. אלפי השאלות שהגיעו למערכת בכתב ובעל פה, העשירו את המכון בידע הלכתי עצום וניסיון רב בתחום מענק שירותים הלכתיים. עקב כך החל המכון להפיק הוצאות לאור בהלכה; פרסומים יומיים, מדריכים, קורסים הלכתיים ועוד.

אך כעת הגיעה המהלך המשמעותי ביותר: אחר השקעה אדירה של קרוב לרבע מליון ש"ח נפתח האתר "סמס לרב" כחלק מתנופת ההתפתחות והעשייה ומתוך רצון לייעל ולהיטיב עם ציבור השואלים ההולך וגדל, החליטו רבני המכון כי חובה קדושה היא להקים אתר תוכן מקוון שירכז את המאגר הרב בכמות והעשיר באיכות – מאגר שהצטבר מעשרות אלפי שו"תים שנשמרו במערכות המכון.

מיום ההשקה משמש האתר ככתובת למענה הלכתי יעיל ומהיר עבור ציבור אנ"ש בארה"ק וכן לרבבות אנ"ש ושלוחים מחו"ל, כפי שטרם היה כמותו מאז ומעולם! שכן כל מה שעל הפונה לעשות הוא להיכנס לאתר מכל מקום ובכל מועד ובאמצעות מנוע חיפוש קל ומשוכלל לגלות תוך שניות בודדות(!) הכוונה הלכתית לנושא המבוקש.

הבשורה המשמעותית ביותר של האתר החדש הוא ללא ספק המודל הייחודי ופורץ הדרך שזוקף לזכותו 'מכון הלכה חב"ד', אשר בפעם הראשונה מנגיש ומנחיל ידע הלכתי רלוונטי על פי שיטת הפסיקה של רבותינו נשיאנו ופסקי שולחן ערוך אדמו"ר הזקן לכלל שבטי ישראל.

אם 'קו לרב' הוא טכנולוגיה ו'סמס לרב' הוא קידמה, הגיע האתר ומציג את 'המילה האחרונה' מתוך הכלים הטכנולוגיים שמשמשים את רבני המכון לעורר ולסייע לקהל הרחב ביישום ההלכה:

שלושה מתכנתים ושתי מעצבים מקצועיים מן המובילים בתחום, אשר עמלו במשך שנה על הנדסת, בניית ועיצוב האתר, הביאו לתוצאה המרשימה בדמות אתר ברמה הגבוהה ביותר הקיימת היום בדיגיטל.

שמונה חודשים עמלו יחדיו תשעה רבנים ועורכי-תוכן על הכנת המאגר העצום בעבודה קשה ומייגעת של: סינון וניפוי המתאים לפרסום, הגהה ועריכה לשונית, הרחבה והסברת קטעים או נושאים הדורשים זאת, עיון וציון מקורות בהלכה, מיון לפי תגיות ונושאים, הגהה רבנית נוספת והענקת אשרור להפצת השו"תים לרשות הרבים.

כעת לאחר חודש וחצי ראשונים לאתר, נגשו עורכי ומנהלי האתר לבדיקת נתונים, לקראת שיפורים ותוספות מתוכננות בשבועות הקרובים, והנתונים הינם לא פחות ממדהימים: מעל 250,000 צפיות (!), מכל רחבי העולם.

כשפנו במערכת האתר לברור מעמיק יותר, גילו שהגולשים הינם מכל רחבי העולם, כשהמדינות המובילות הינם: ארה"ק, ארה"ב, צרפת, וקנדה שבהם ריכוזי אנ"ש גדולים.

ב"מכון הלכה חב"ד" מבטיחים שידרוגים רבים בחודשים הקרובים שמטרתם לנצל את הטכנולוגיה המתקדמת בעולם להנגשת ההלכות לכל בית יהודי בעולם באופן היעיל והזמין ביותר, ומזמינים את הציבור לשמור את כתובת האתר, ולהוריד את האפליקציה למכשיר.

[עוד מהלך חדש שנוצר בשבוע האחרון הוא מאגר עצום של שאלות הלכתיות בדיני טהרה והמסתעף. בהוראת רבני המכון הרשאה לצפיה בשאלות אלו הינה רק על ידי הרשמה לאתר באמצעות המייל האישי. ההרשאה תינתן לאברכים ונשים שבגיל 21 ומעלה (המערכת מזהה אוטומטית לפי שנת הלידה שרשמתם בפרטי חשבון הדוא"ל האישי, בנוסף לכך נעשה סינון ידני ע"י צוות האתר).]

לשאלות הלכתיות חדשות יש לפנות למוקדי לשכת ההלכה של 'מכון הלכה חב"ד': קו לרב – 077-2251770 | סמס לרב – 055-7081737)

לכניסה לאתר לחצו כאן.

ויהי רצון שבזכות ההקפדה והשמירה כל קיום ההלכה בהידור ובתכלית נזכה תכף ומיד ממש להתגלותו של הרבי שליט"א מלך המשיח לעיני כל ישראל!

 

 

לענוד דגלון משיח ברה"ר בשבת

חודש ניסן • פרשת הנשיאים: היום העשירי

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...