• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

ההסכם השלום עם האמירויות

המחיר שישראל משלמת בחתימת ההסכם הוא שחיקה של היתרון החשוב ביותר שיש לה - העליונות האווירית. כעת, כאשר הסכר יפרץ, סביר להניח שעוד כמה מדינות ירכשו את מטוסי החמקן, וגם מטוסים סופר-חדישים אחרים, ובכך יווצר איום פוטנציאלי גדול ליתרון העצום שנהנתה ממנו ישראל, בהיותה המדינה היחידה במזרח התיכון שמחזיקה מטוסי חמקן מזה כשנתיים
ההסכם השלום עם האמירויות
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

ההסכם השלום עם האמירויות

המחיר שישראל משלמת בחתימת ההסכם הוא שחיקה של היתרון החשוב ביותר שיש לה - העליונות האווירית. כעת, כאשר הסכר יפרץ, סביר להניח שעוד כמה מדינות ירכשו את מטוסי החמקן, וגם מטוסים סופר-חדישים אחרים, ובכך יווצר איום פוטנציאלי גדול ליתרון העצום שנהנתה ממנו ישראל, בהיותה המדינה היחידה במזרח התיכון שמחזיקה מטוסי חמקן מזה כשנתיים.

הרב אבישי איפרגון.

בחריין הודיעה, ביחד עם ישראל, על הסכמתה לכונן יחסים דיפלומטיים מלאים. ההסכמה ניתנה בשיחת טלפון משותפת של רוה"מ נתניהו, טראמפ, ושליט בחריין.

כפי שכתבתי לגבי הסכם השלום עם איחוד האמירויות, העובדה שיותר ויותר מדינות ערביות הופכות את היחסים הנסתרים שלהן עם ישראל, ליחסים גלויים, וגם מעונינות בישראל חזקה שתגן עליהן - היא בעלת מימד של גאולה ללא ספק. אבל, הבעיה המהותית היא בכך שבישראל הדרג המדיני מוותר לשם כך על ענינים חיוניים!

סוכנות הידיעות בבחריין כבר פרסמה שמלך בחריין דיבר על "פתרון שתי המדינות" ועל מימוש החלטות האו"ם ע"י ישראל - דהיינו שכמו עם איחוד האמירויות - גם כאן תידרש ישראל לויתורים, ולחידוש המו"מ עם הפלסטינים בצורה זו או אחרת.

נזכיר גם שככל ועובר הזמן מתברר שאכן עיסקת נשק ענקית הולכת ונרקמת בין איחוד האמירויות לבין ארה"ב, ועל פי כמה כלי תקשורת בארה"ב, ישראל לא הביעה את התנגדותה לכך, ואולי אף הסכימה לכך "הסכמה שבשתיקה". סביר בעיני להניח, שבהמשך גם בחריין תרצה לרכוש כלי נשק מתקדמים מאוד, ואז גם מדינות נוספות, כמו סעודיה, ידרשו את כלי הנשק הללו, ויהיה "שטפון" של הזרמת כלי נשק סופר-חדישים למדינות הללו, שהמשטר שבהן רעוע ויכול ליפול לידיים אסלאמיות, או לפעול בשיתוף פעולה, בנסיבות מסוימות, גם עם שונאי ישראל ח"ו.

כמו כן יש לקחת בחשבון "זליגה" של סודות טכנולוגיים של מטוסי ה 35-F , שיכולה להגיע גם לידי איראן, ע"י המרגלים והסוכנים הרבים שלה, שפרוסים במדינות המפרץ.

נתפלל שהדרג המדיני אצלנו יבין סוף-סוף שמדובר אכן בתהליך של שינוי פנימי שעובר על כל האיזור, ושאין שום צורך בויתורים של ישראל על מנת לקטוף את פירותיו, וזאת משום שכמעט כל מדינות ערב מעונינות היום בישראל חזקה שתגן עליהם מהאיומים של ארגוני האסלאם הקיצוני ומהאיום של איראן, ולכן המדינות הללו שואפות לחמם את היחסים עם ישראל, בלי קשר לויתורים ישראלים. זהו תהליך של גאולה שקורה מול עינינו, ועל מנת לקטוף את פירותיו צריך להוציא את הגלות מתוכנו, מתוך ליבנו ומחשבותינו, ולהעמיד את עצמנו - כדברי הרבי - במצב של גאולה - ואז אנו נבין שהעולם כולו משתנה לטובתנו, ואסור לנו להמשיך ולהסתכל עליו ב"עיניים גלותיות", אלא להתייחס אליו כפי שהוא באמת - עולם בגאולה.

החתימה על ההסכם

תוך כדי החתימה על ההסכם בוושינגטון, וההכרזות של נתניהו על כך שזהו "סוף הקונפליקט" - דהיינו סוף הסכסוך הישראלי-ערבי - בוצע ירי רקטות לעבר אשדוד ואשקלון.

כיפת ברזל יירטה ככל הנראה לפחות רקטה אחת, אולם מהירי לעבר אשדוד יש 8 נפגעים, ביניהם גם אחד במצב בינוני-קשה.

סוף הסכסוך לא יבוא לעולם ע"י ויתורים של ישראל - שרק גורמים לתיאבון נוסף לויתורים אצל שונאי ישראל. כפי שהתפרסם היום הסכם השלום אכן יכלול התייחסות למדינה פלשתינית, וברור כעת לכולם שנתניהו גם ויתר על הסיפוח, גם הבניה ביו"ש בהקפאה, וגם ימכרו מטוסי חמקן לאיחוד האמירויות, כפי שטראמפ אמר היום.

בנוסף, טראמפ אמר היום במפורש ל CNN שלא תהיה לו שום בעיה למכור את מטוסי החמקן ה 35-F לעוד מדינות שיעשו נורמליזציה עם ישראל. טראמפ דיבר על כך שיש מדינות עשירות המעונינות בכך - רמז עבה לסעודיה.

אכן, כפי שכבר כתבתי כמה פעמים, המחיר שישראל משלמת בחתימת ההסכם הוא שחיקה של היתרון החשוב ביותר שיש לה - העליונות האווירית. כעת, כאשר הסכר יפרץ, סביר להניח שעוד כמה מדינות ירכשו את מטוסי החמקן, וגם מטוסים סופר-חדישים אחרים, ובכך יווצר איום פוטנציאלי גדול ליתרון העצום שנהנתה ממנו ישראל, בהיותה המדינה היחידה במזרח התיכון שמחזיקה מטוסי חמקן מזה כשנתיים.

נקודה חשובה נוספת למחשבה - איחוד האמירויות שלחה לטקס את שר החוץ בלבד.

בעוד שמצד ישראל הגיע ראש הממשלה, הרי שנסיך הכתר - השליט בפועל של האיחוד - לא הגיע לטקס, אלא שלח את שר החוץ בלבד!

המשפט הראשון של שר החוץ הנ"ל בטקס: "תודה לך נתניהו - שבחרת בשלום ועצרת את הסיפוח"...

בראיון לפני הטקס, אמר שר במשרד החוץ של האמירויות שהכרה במדינה פלסטינית הייתה התנאי לחתימת ההסכם!

עוד התפרסם היום שלא יפתחו באופן מיידי שגרירויות, וזאת בשל התנגדות של איחוד האמירויות - שמעונינת לוודא קודם כל שהיא תקבל את ה 35-F, ושישראל אכן לא מבצעת סיפוח...

אנוואר גרגאש, שר במשרד החוץ של איחוד האמירויות, אמר לקראת טקס החתימה בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין בבית הלבן, שההסכם לנרמול יחסים עם ישראל "יכלול התייחסות לפתרון שתי המדינות, במסגרת אזכור של הסכמים קודמים שנחתמו". בנוסף, הצהיר שר החוץ, שהסכם השלום עצר את הסיפוח הישראלי. וגם ג'ראד קושנר התבטא בואפן דומה.

האם זה נקרא  "שלום תמורת שלום"???

מאת: אבישי אפרגון, ראש ישיבת "דרכי תמימים" ת"א, פרשן לעניני צבא ובטחון.

להצטרפות לווצאפ ‏https://chat.whatsapp.com/JG9FmXPCJy1LHwApPwj8io

עמדת ההלכה: יש תרופה לקורונה

המסמכים שנחשפו מגלים: נביא הדור צודק!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...