• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ז ניסן התשפ"ד (25.04.2024) פרשת מצורע

תקיפה אמריקנית גדולה על חיזבאללה-עיראק

בליל אמש תקפה ארה"ב בעוצמה בסיסים של ארגון חיזבאללה-עיראק. בתקיפה נהרגו ונפצעו עשרות מחבלים. התקיפה בוצעה כתגובה לירי רקטות ביום ששי של הארגון, שבו נהרג קבלן אמריקאי ונפצעו חיילים אמריקנים ועיראקים. טור פרשנות מאת הרב אבישי אפרגון, ראש ישיבת דרכי תמימים, פרשן לעניני צבא ובטחון
תקיפה אמריקנית גדולה על חיזבאללה-עיראק
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

בליל אמש תקפה ארה"ב בעוצמה בסיסים של ארגון חיזבאללה-עיראק. בתקיפה נהרגו ונפצעו עשרות מחבלים. התקיפה בוצעה כתגובה לירי רקטות ביום ששי של הארגון, שבו נהרג קבלן אמריקאי ונפצעו חיילים אמריקנים ועיראקים.

ארגון זה הינו אחד מארגוני הטרור המרכזיים שפעלו נגד ארה"ב לאחר שכבשה את עיראק. הוא הוקם בהכוונה ישירה של איראן, שגם סייעה לארגון במימון, בתמיכה לוגיסטית, אספקת נשק ואימונים. חלק מאנשי הארגון גם אומנו בלבנון ע"י אנשי חיזבאללה. עם השנים גדל כוחו של הארגון בעיראק, וכאשר דאעש איים להשתלט על המדינה (בשנים תשע"ד-תשע"ה), הוא הפך להיות חלק מהמסגרת הכוללת של המיליציות השיעיות חש'ד אל שאעבי שנלחמה בדאעש, ביחד עם הכוחות הכורדים והעיראקים, ובסיוע אווירי נרחב של ארה"ב ובעלות בריתה.

נראה שעל רקע המתיחות בין איראן לבין ארה"ב במפרץ הפרסי, הוציא הארגון לפועל את הירי הרקטי ביום ששי, וזאת בהכוונה איראנית. הירי גרם, כאמור לעיל, להרג של אזרח אמריקני. הפנטגון הוציא הודעות רשמיות ואף פרסם תיעוד של התקיפה העוצמתית, במהלכה הופצצו מן האוויר 5 בסיסים, מפקדות ומחסני נשק של הארגון, הן בסוריה והן ובעיראק. 25 מחבלים נהרגו בתקיפה, ו- 50 נוספים נפצעו. בין ההרוגים גם מפקד בכיר של הארגון.

לאחר התקיפה פרסם הארגון הודעה שבה הוא הכריז על מוכנותו להוציא לפועל מתקפת תגובה על הבסיסים האמריקנים בעיראק, ועל פי דיווחים שונים נראה כי בסיסים אלו אכן הועמדו בכוננות גבוהה.

בישראל מביעים סיפוק רב מהמהלך האמריקני, שיכול לחזק את ההרתעה האמריקנית מול איראן, וזאת לאחר שזו תקפה מיכליות ומתקני נפט ואף הפילה מל"ט אמריקני, ללא תגובה משמעותית (למעט תגבור כוחות אמריקני-בריטי).

המכה הצבאית שהונחתה על ארגון הטרור חשובה מאוד עבור ישראל, והיא מהווה מכה גדולה עבור איראן, שהמיליציות השיעיות בעיראק הן בבת עינה (כמו חיזבאללה בלבנון) ובאמצעותן היא מיישמת את מדיניותה. בימים האחרונים פורסם כי מיליציות אלו קיבלו משלוחים מאיראן של טילים לטווח ארוך, והן מנסות להסתירם במשאיות מסחריות אותן הן מניעות ברחבי עיראק, במטרה לחמוק מתקיפה ישראלית.

בהשגחה אלוקית מופלאה התקיפה האמריקנית אירעה דווקא בליל "זאת חנוכה", שהוא היום הקדוש שמהווה את השיא של כל ימי החנוכה. ביום זה אנו מדליקים את כל שמונה הנרות של החנוכיה, כאשר המספר שמונה מסמל כידוע את המדריגה הגבוהה ביותר, כרמוז במאמר חז"ל:  "כינור של בית המקדש לעתיד לבוא יהיה של שמונה נימין", וכפי שזה מתבטא גם בכך שברית מילה שהיא לשמונה ימים דוחה את יום השבת קודש (שמספרו שבע).

ביום הקדוש והמיוחד של "זאת חנוכה" סופג הרוע והחושך האיראני מכה גדולה, ויתכן שמכה זו תביא לתפנית משמעותית לטובת עם ישראל בכל האזור כולו, בחסדי ובניסי ה'.

מאת: אבישי אפרגון, ראש ישיבת דרכי תמימים, פרשן לעניני צבא ובטחון

אנגליה יוצאת לדרך חדשה לטובת ישראל

הרבי שליט״א מלך המשיח במסר לעם ישראל: ״ארץ ישראל המקום הכי בטוח בעולם״, ״אין מה לפחד״

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...