• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

למכה מצרים בבכוריהם כי לעולם חסדו

הרב אבישי איפרגון מומחה לביטחון צבאי בסקירה חסידית על הארועים המהירים המתרחשים לנגד עינינו, בהם רואים את ידו המכוונת של הרבי שליט"א מלך המשיח
למכה מצרים בבכוריהם כי לעולם חסדו
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

מאת: אבישי אפרגון – ראש ישיבת חב"ד "דרך המלך"      (שירת בעבר בצה"ל בתפקיד מסווג)

"למכה מצרים בבכוריהם כי לעולם חסדו" – מהפכה בסודאן – ערב שבת הגדול

הרב אבישי איפרגון מומחה לביטחון צבאי בסקירה חסידית על הארועים המהירים המתרחשים לנגד עינינו, בהם רואים את ידו המכוונת של הרבי שליט"א מלך המשיח

ידוע כי אחד הטעמים לכך ש"שבת הגדול" (השבת שלפני חג הפסח) נקראת בשם זה, היא משום שבה אירע ה"נס הגדול" של "למכה מצרים בבכוריהם" (כמובא בתוספות מסכת שבת דף פ"ז, בבית יוסף חלק אורח חיים סימן ת"ל, ובשו"ע אדמו"ר הזקן שם). ע"פ המקורות הנ"ל, ערב מכת בכורות, דרשו בכורי מצרים מפרעה שישחרר את עם ישראל, וזאת משום ששמעו על מכת בכורות הצפויה וחששו לגורלם. פרעה סירב לבקשתם, ולכן יצאו בכורי מצרים לקרב נגד הצבא המצרי, בו נהרגו 60 ריבוא מבני עמם וצבאם שלהם!  (כמתואר במדרש תהלים (קל"ו, פס' י') ובשמות רבה פרשת בא).

לפי המדרש זוהי המשמעות הפנימית של הפסוק "למכה מצרים בבכוריהם – כי לעולם חסדו" - שהקב"ה הכה את המצרים עם הבכורות שלהם בעצמם! וגרם למלחמה פנימית בתוך העם המצרי, וזהו ה"נס הגדול" שעל שמו קבעו חז"ל את "שבת הגדול", על מנת שלדורי דורות עם ישראל יודה וישבח לה' על הנס הגדול שבו נלחמו שונאי ישראל האחד נגד השני, בלא שעם ישראל יצטרך להתערב.


בתקופת מלחמת המפרץ הראשונה (שנת תשנ"א, 1991 למניינם), הסביר הרבי מליובאוויטש כי המלחמה נגד הצורר העיראקי, שאיים בנשק כימי ח"ו ושיגר על ישראל עשרות טילי סקאד, הינה התממשות מחודשת של הנס הנ"ל של "למכה מצרים בבכוריהם", וכפי שכתוב במקורות שלפני הגאולה האמיתית והשלימה יתרחשו שוב נסי יציאת מצרים: "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות" (מיכה ז', ט"ו). הרבי הסביר, שהמעצמות שלחמו (בעיקר ארה"ב), מהוות למעשה את "בכורי אומות העולם", והן שהביסו את הצבא העיראקי, ללא מעורבות של ישראל. לכן, קבע הרבי, זהו אחד מהסימנים המובהקים לכך שהגאולה מגיעה דווקא בדורנו ובזמננו.


בחסדי ונסי ה', סימן הגאולה הנ"ל חוזר ומתגשם, ביתר שאת וביתר עוז, כאשר בכל המדינות ברחבי המזה"ת, מתרחשות מהפיכות שהחלו כולן מהעם עצמו, לעיתים אף בסיוע של הצבא, והם בעצמם נלחמים במשטר ומפילים אותו. כך היה בטוניס כאשר כוחות הבטחון סירבו לפעול נגד המפגינים, והמשטר קרס תוך ימים ספורים. כך היה גם במצרים, שעברה כבר שתי מהפכות, שתיהן בסיוע ובהשתתפות של הצבא וגורמי הבטחון. יש לציין כי גם בימים אלו מתקיים במצרים עימות פנימי חריף, הפגנות ומהומות (וגם פיגועים) של ה"אחים המוסלמים" המתנגדים למשטר.


כך היה גם בלוב, שפיתחה נשק גרעיני וטילים ארוכי טווח "אל פאתח", איימה על ישראל בנשק כימי, והייתה תומכת מרכזית ביותר של כל ארגוני הטרור במשך שנים רבות. במלחמת יום הכפורים שלחה לוב יחידות שריון ומטוסי קרב כסיוע למצרים, ובמלחמת לבנון היא הייתה המדינה היחידה ששלחה כוחות צבא (סוללת טילי נ"מ מדגם 9 -SA) כסיוע לאש"ף. בחסדי ובנסי ה' לוב התפרקה לחלוטין לפני כמה שנים וכיום היא אינה מהווה איום צבאי על ישראל.

בהשגחה אלוקית נפלאה, במשך השבוע האחרון, לקראת שבת הגדול, הסתער שוב הצבא הלובי (ליתר דיוק – מה שנשאר מהצבא הלובי...) על עיר הבירה טריפולי, וכוחותיו נלחמים בשעות אלו ממש בכוחות התומכים בממשלה... "למכה מצרים בבכוריהם" בהידור רב...


מהפכה בסודאן – בסמיכות לשבת הגדול

מדהימים אפילו יותר הם האירועים בסודאן. השבוע הגיעו לשיא הפגנות ענק בסודאן נגד המשטר הרודני, ששלט ביד ברזל במשך כ- 30 שנה. משטר זה הציג את עצמו בתחילה כמשטר שיביא מזור למדינה הנחשלת, אולם תוך זמן קצר התברר כי רוב מנהיגיו הינם אנשי ה"אחים המוסלמים" ובמדינה הונהג שלטון פונדמנטליסטי אסלאמי. חוקי ה"שריעה" הוחלו על אזרחי המדינה, וחיי הפרט הושמו תחת פיקוח ודיכוי נוקשים, תוך חיסול של מתנגדי המשטר ושימוש בטרור. אזרחי דרום המדינה (שרובם אינם מוסלמים) עמדו בפני משטר אכזרי ומלחמת האזרחים במדינה הגיעה לשיאים חדשים

(בשנים האחרונות נפרדה דרום סודאן מצפון סודאן, ואף יצרה קשרים דיפלומטיים עם ישראל).

נשיא צפון סודאן שהודח היום, וכן עמיתיו להנהגה פעלו במשך שנים רבות נגד ישראל בזירה הבינ"ל, ובמשך זמן ממושך אף פעלו במשותף עם ציר הרשע האיראני. על פי פרסומים זרים, ישראל אף נאלצה לתקוף שיירות נשק איראניות, בתוך שטח סודאן, משום שאלו הובילו רקטות ארוכות טווח, ואמל"ח מתקדם בכמויות גדולות לארגוני הטרור ברצועת עזה (האמל"ח היה מוברח מסודאן למצרים, והוכנס דרך מנהרות ההברחה בסיני). יש לזכור כי כוחות צבא סודאנים השתתפו בלחימה מול ישראל במלחמות תש"ח, ששת הימים ויום הכיפורים.

אמנם, בשנים האחרונות חברה סודאן למחנה הסעודי, וניתקה את קשריה עם איראן, אולם לא היה שינוי מהותי ביחסה לישראל.

היום, חמישי ו' ניסן, השתלט הצבא על המדינה, שר ההגנה הודיע כי נשיא סודאן הודח, וכי בחירות חופשיות יתקיימו בתום תקופת מעבר. תם עידן של 30 שנות דיכוי אכזרי, והמשטר הופל על ידי הצבא עצמו!


מדינה נוספת בה מתגשם ממש בימים אלו הנס של "למכה מצרים בבכוריהם  כי לעולם חסדו" הינה אלג'יר, בה הודיע הנשיא בשבוע שעבר על פרישתו (בתאריך כ"ז אדר), לאחר מהומות והפגנות ענק, וזאת לאחר 20 שנות שלטון רצוף!

בשנים האחרונות התפרקה גם תימן, ובסמיכות גדולה ל"שבת הגדול" לפני ארבע שנים, סחפה את סעודיה למבצע צבאי גדול בתוכה, ללחימה עם המורדים החות'ים ולסף עימות צבאי עם איראן התומכת בהם. לחימה זו נמשכת גם בימים אלו.

גם עיראק התפרקה ע"י מלחמות פנימיות, כוחות הבטחון שלה סבלו אבדות עצומות במלחמות הפנימיות מול ארגוני המורדים ובמיוחד מול דאעש. כך גם בסוריה, שבה כ- 100,000  חיילים (בעיקר שיעים) ערקו מהצבא, ופנו להילחם במשטר העלאווי. מלחמת האזרחים נמשכת בסוריה (שחלקים גדולים ממנה נמצאים בידי ארגוני המורדים, טורקיה, כוחות כורדים, וכוחות אמריקנים ורוסים). רוסיה פועלת כיום ישירות (בתיאום עם ישראל) על מנת לצמצם את השפעתה של  איראן בסוריה. בחודשים האחרונים אף אירעו כמה וכמה אירועים שהגיעו לכדי לחימה ממשית - בה היו שותפים גם כוחות ארטילריה וחיל אוויר – בין מיליציות הנתמכות בידי איראן לבין כוחות הנתמכים בידי רוסיה!

זוהי התגשמות נוספת של נס "למכה מצרים בבכוריהם" – כאשר רוסיה ואיראן, ששיתפו פעולה ביניהן על מנת להילחם במורדים בסוריה, פונות כעת אחת מול השניה, ונאבקות ביניהן על השליטה בנפט הסורי, בנמלי הים והאוויר, בפעילות הכלכלית וכו'. הלחימה בין הכוחות הנתמכים בין 2 המדינות הביאה למאות נפגעים בשני הצדדים, ולא נראה כרגע שום סימן לדעיכה אפשרית שלה.


ארה"ב נגד איראן

התייצבותו של טראמפ מול איראן מזכירה אף היא את נסי מלחמת המפרץ. פרישתה של ארה"ב מהסכם הגרעין, וחידושו של משטר הסנקציות, הביאו את איראן לעברי פי פחת, וההכרזה האמריקנית שהייתה השבוע על כך ש"משמרות המהפכה" מוגדרים מעכשיו ארגון טרור, הינה מכה אנושה נוספת למשטר האיראני. "משמרות המהפכה" הינם הגוף החזק והמשפיע ביותר בתוך איראן. משמעותם חורגת בהרבה מעבר לתפקידם המקורי – כמגני המשטר והמהפכה האסלאמית והאחראים להפצת ערכיה בקרב האוכלוסיה באיראן.

במשך השנים הלך והתעצם נפח הפעילות, המשקל והמעורבות של משה"מ בתוך איראן. כיום הם מהווים למעשה את הגוף הכלכלי המוביל במדינה, ותחתיהם (בשליטה ישירה או עקיפה) אלפי חברות וגופים כלכליים ועסקיים. משמרות המהפכה אחראים גם לפעילות האסלאמית מחוץ לאיראן, וזאת בעיקר באמצעות "כח קודס" (ירושלים). לכן, הם האחראים ישירות למעורבות העמוקה בסוריה, תימן, עיראק, לבנון, ורצועת עזה – תוך שהם מדריכים את כל ארגוני הטרור, מספקים להם נשק ותחמושת (כולל רקטות, תותחים וארטילריה, טילי חוף-ים ועוד), הכוונה מקצועית, קורסים צבאיים, מידע מודיעיני, מערכות מודיעין להאזנה ולריגול, ותמיכה לוגיסטית ומבצעית עבור פעילות הטרור שלהם.

כמו כן, ברשות "משמרות המהפכה" גם מטוסים, ספינות, כלי שריון ואמצעי לחימה רבים, שמקנים להם מעמד צבאי מיוחד בתוך איראן, לצידו של הצבא האיראני ה"רגיל".

מכל הנ"ל מובן כי ההכרזה האמריקנית על "משמרות המהפכה" כארגון טרור הינה צעד חשוב מאין כמוהו במאבק נגד איראן. משמעותו המעשית הינה כבירה, והיא אמורה להביא את ארה"ב להגדיר כאנשי טרור מאות אלפי איראנים, וכן אלפי מוסדות וחברות.זהו נס עצום, שבעזרת ה' יתברך יזרז את נפילתו של משטר הרשע האיראני.


נסים גדולים וחסדים עצומים

בחודשי אדר-ניסן השנה אנו רואים נסים עצומים. די אם נזכיר את נפילתה של הרקטה בישוב "משמרת", שבה ניצלו בנס חייהם של כל בני המשפחה. זהו נס גדול, היות ומדובר ברקטה כבדה, ארוכת טווח, במשקל של מאות ק"ג, שפגעה ישירות בבית המשפחה.

למחרת נפלה רקטה בשדרות, בתוך בית בו שהה אדם מבוגר שלא הספיק להגיע אל הממ"ד – אולם בנסי ה' הרקטה לא התפוצצה!

נזכיר כמובן גם את הנס וחסד ה' הגדול בהבאתו של זכריה באומל ז"ל לקבר ישראל, ואת המשך החיפושים אחר נעדרי קרב סולטן יעקב (שכנראה מצויים אף הם בקרבת המקום שבו הוא נמצא).

בחסדי ה' זכינו גם לחורף גשום (פי 2 מהממוצע!), ואי אפשר להתעלם מהשינויים הפוליטיים כשהבולטת שבהם היא הירידה גדולה במייצגים המובהקים של מחנה השמאל – מפלגת העבודה (ממשיכת דרכה של מפא"י ההיסטורית) – שהתרסקה לכדי 6 מנדטים בלבד, והפכה למפלגה שולית.

ערב הגאולה

ההתגשמות המחודשת של הנס "למכה מצרים בבכוריהם...", והנסים הגדולים בתקופה האחרונה, מלמדים כי אנו בתקופת "שבת הגדול" וערב הגאולה, ועלינו להוסיף בלימוד התורה ובקיום המצוות, בהודאה לה' על הנסים, ובהתקשרות לרבי מלך המשיח שליט"א נביא הדור, שהורה לנו לפרסם כי אנו דור הגאולה וכי היא תבוא בקרוב ממש ובחסד וברחמים, ומתוך נסים ונפלאות, ועל ידי זה נזכה להיגאל בקרוב ממש, בשמחה ובטוב לבב, ונזכה לאכול שם מן הזבחים ומן הפסחים.


יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד!

הרב אייזיק לנדא הוכרז לרב העיר בני ברק

המסמכים שנחשפו מגלים: נביא הדור צודק!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...