• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

נבואות הגאולה מתממשות בעולם הערבי // הרב אבישי אפרגון

כל האירועים הנ"ל תואמים במדויק לדברי חז"ל והנביאים, ולנבואותיו הקדושות של הרבי מלך המשיח שליט"א, שחזר ואמר כי הגאולה תבוא בדורנו אנו, בחסד וברחמים לעם ישראל, ומתוך עימותים של שונאי ישראל בינם לבין עצמם, שיביאו לפירוקם ולנפילתם • טור פרשנות בטחונית בראייה חסידית מאת הרב אבישי אפרגון • לקריאה
נבואות הגאולה מתממשות בעולם הערבי // הרב אבישי אפרגון
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

כל האירועים הנ"ל תואמים במדויק לדברי חז"ל והנביאים, ולנבואותיו הקדושות של הרבי מלך המשיח שליט"א, שחזר ואמר כי הגאולה תבוא בדורנו אנו, בחסד וברחמים לעם ישראל, ומתוך עימותים של שונאי ישראל בינם לבין עצמם, שיביאו לפירוקם ולנפילתם • טור פרשנות בטחונית בראייה חסידית מאת הרב אבישי אפרגון • לקריאה

בשנים האחרונות עובר העולם כולו תהליכים כבירים שמשנים את פניו. חידושים טכנולוגיים רבים משנים את אורח חיינו, התקשורת השתנתה לבלי הכר, הכלכלה העולמית הפכה להיות שוק אחד גדול וישנן עוד דוגמאות אין ספור.

גם בתחום המדיני ישנם שינויים עצומים – בריתות ישנות התפרקו ושותפויות חדשות נוצרו, ובכל רחבי הגלובוס ישנם שינויים משמעותיים – באירופה נקלטים גלי הגירה, ועשרות מדינות באפריקה ובאסיה חוו שינויי משטר ומהפכות, וזאת במיוחד במיוחד בשבע השנים האחרונות – על רקע אירועי ה"אביב הערבי".

אז לאיפה העולם הולך?

אירועי האביב הערבי – מאזן ביניים

אירועי ה"אביב הערבי" – שהתחילו בליל י' שבט תשע"א – יום ההילולא של כ"ק אדמו"ר הריי"צ (עם בריחת הרודן ששלט בטוניס) – הביאו לשיפור משמעותי במצבה הגיאו-אסטרטגי של ישראל, זוהי ההערכה המקובלת כיום, כמעט ללא חולק.

הערכה זו נובעת מכך שרוב המשטרים שנפלו היוו איום גדול על ישראל. כך לגבי המשטר בטוניס (שבמשך שנים רבות אירחה את מפקדות אש"ף (צה"ל אף הפציץ אותן באמצעות חיל האוויר), ואף פעלה לבניית כור אטומי).

כך גם לגבי המשטר בלוב שייצר נשק כימי, פיתח טילי אל-פאתח ארוכי טווח, ותמך בכ- 40 ארגוני טרור. במשך השנים היו מזימות רבות של משטר זה – בין אלו שזכו פחות לפרסום, ניתן למנות את ניסיונו לטבע באמצעות צוללת תקיפה את ספינת הענק "קווין אליזבת" שהייתה עמוסה במאות תיירים בדרכה לארץ, וכן את נסיון ההפלה של מטוס ישראלי באיטליה, באמצעות טילי כתף. המחבלים נתפסו עם הנשק בקרבת מסלולי ההמראה, כתוצאה ממידע שהועבר למוסד, ובסייעתא דשמיא נפלאה, הפיגוע סוכל ממש ברגע האחרון…

במלחמת לבנון הראשונה חיילים לובים נשלחו לשטח לבנון, וחיל האוויר הישראלי אף תקף סוללת טילי נ"מ סאם-9 לובית והשמיד אותה. במשך שנים רבות הצהירה לוב כי בכל מקרה של מלחמה ערבית כוללת נגד ישראל, היא תשתתף בכל כוחה, ובישראל העריכו כי אכן חיל משלוח לובי גדול יצטרף ללחימה (במלחמת יום הכיפורים נשלחו כוחות שריון לובים למצרים).

ביום שמחת תורה תשע"ב הופל המשטר הלובי סופית. בהמשך, נוטרלו מאגרי הנשק הכימי הלובי (באמצעותם תקף המשטר את צ'אד שכנתו), וגם נוטרלו סופית מאמצי הפיתוח של הנשק הגרעיני (אותם חשף המשטר ביוזמתו לפני כעשור, וחלקם נוטרל כבר אז).

מלחמת האזרחים בסוריה

כך גם לגבי המשטר הסורי, שבמשך שנים רבות היווה את ראש החץ של העולם הערבי והוביל את המאבק נגד ישראל, הפעיל טרור, פיתח נשק כימי (1300 טון!), ואף הקים כור גרעיני שהופצץ בשנת 2007 (ע"פ יומנו של הנשיא בוש – הכור הופצץ בידי ישראל).

הצבא הסורי מנה בזמנו כ- 4800 טנקים, וכחצי מיליון חיילים, ובשל קירבתו המיידית לריכוזי האוכלוסיה בישראל, ועובדת היותו צבא סדיר, האיום שנשקף ממנו היה חמור.

כיום, ההערכה היא שכ- 75% מכוחו של הצבא הסורי נשחק, והאיום הסורי הצטמצם באופן דרמטי, בחסדי ה' יתברך.

כמו כן, לאחר שאסד תקף את המורדים בנשק כימי, הוא נאלץ (תחת לחץ בינ"ל כבד ואיום בתקיפה אמריקאית-צרפתית) לפרק את 43 המפעלים הכימיים, אתרי האחסנה, ומתקני הפיתוח. לפי הערכת אמ"ן, הוא אכן פירק כ- 98% מנשק זה, ובסוריה נשארו רק כמויות קטנות שלו (בהם עושה המשטר שימוש מדי פעם נגד המורדים). זוהי הסיבה לכך שמשרד הבטחון סגר לחלוטין בשנים האחרונות את קווי הייצור עבור מסיכות אב"כ.

רק בשל התמיכה הרוסית (בעיקר אווירית), והאיראנית (ע"י מיליציות שיעיות וחיזבאללה), עדיין לא קרס המשטר לחלוטין.

על פי נתוני צה"ל כ- 90% מהטילים ארוכי הטווח, שסוריה ייעדה למלחמה בישראל – היא שיגרה על ערי סוריה!

ארגון חיזבאללה, ספג עד היום כ- 2000 הרוגים, 8,000 פצועים וכן מאות עריקים, והוא עדיין שקוע עמוק בביצה הלבנונית. דאעש ואל-קאעידה – שניהם ארגונים סונים – הכריזו מלחמת חורמה על החיזבאללה השיעי – והם אכן מצליחים להסב לו נזק כבד ביותר, ואלפי אבדות (ראה בהמשך על המתיחות מול לבנון).

בשבועות האחרונים פלשה טורקיה לסוריה, ונראה כי גם היא תשקע בביצה הסורית. המשטר הטורקי עוין את ישראל, והסתבכותו במלחמת האזרחים הסורית, הינה בוודאי לטובת עם ישראל.

מצרים, דאעש, מהומות באיראן

נפילת המשטר במצרים הינה גם כן לטובת ישראל, וזאת משום שהוא התכונן למלחמה בישראל ח"ו, רכש כמויות עצומות של נשק אמריקאי ואירופאי חדיש, למרות שהדבר הביא לפגיעה מתמשכת בחייהם של עשרות מיליוני מצרים. המשטר הקודם גם סירב לחסום את 1400 המנהרות דרכן הבריח החמאס רקטות מאיראן (המשטר הנוכחי רואה בחמאס זרוע של ה"אחים המוסלמים", שהם אויבי המשטר, ולכן הוא חסם אותן).

גם ארגון דאעש ספג מהלומות רבות בשנתיים האחרונות, ולפי הערכת המודיעין האמריקני, הוא איבד למעלה מ- 45,000 מתוך 50,000 הלוחמים שעמדו לרשותו, וכ- 98% מהשטח שעליו השתלט, שוחרר, ומיליוני אזרחים זכו לקבל את חרותם בחזרה.

כמו כן, מזה כחודש וחצי ישנן הפגנות ומהומות באיראן, ולמרות אמצעי הדיכוי שמפעיל המשטר, הן לא שככו. לכך יש להוסיף את מדיניותו הבלתי מתפשרת נגד איראן של טראמפ, שהובעה גם בנאומו של סגנו בכנסת. השניים הכריזו כי אם לא יתוקן הסכם הגרעין, תפרוש ממנו ארה"ב, והדבר יביא להטלת סנקציות מחודשת על איראן, ולנזק קשה לכלכלתה (משום שגם חברות אירופיות ימנעו מלסחור עימה, מחשש לחרם אמריקני).

בהקשר זה יש לציין כי צפון קוריאה הינה אחת מספקיות הטילים והטכנולוגיה הגרעינית עבור סוריה ואיראן. ולכן העובדה שארה"ב מפעילה עליה בחודשים האחרונים לחץ חזק, על מנת לאלץ אותה להפסיק את הפיתוח הגרעיני (או לפחות להכניסו תחת פיקוח בנ"ל) – הינה לטובת עם ישראל.

כל האירועים הנ"ל תואמים במדויק לדברי חז"ל והנביאים (ראה בנביא חגי פ"ב, ובנביא יחזקאל פרק ל"ח ("איש בחרב אחיו") ובנביא זכריה פרק י"ד פס' י"ג), ולנבואותיו הקדושות של הרבי מלך המשיח שליט"א, שחזר ואמר כי הגאולה תבוא בדורנו אנו, בחסד וברחמים לעם ישראל, ומתוך עימותים של שונאי ישראל בינם לבין עצמם, שיביאו לפירוקם ולנפילתם.

יתירה מזו, על פי תורתנו הקדושה, המלך המשיח בעצמו הוא זה שמנצח את שונאי ישראל, והוא עושה זאת בכוח קדושתו העילאית, כנאמר בנביא ישעיה: "ושפט בצדק דלים…והכה ארץ בשבט פיו, וברוח שפתיו ימית רשע" (פרק י"א, פסוק י"ד).

הרמב"ם מביא (משנה תורה היד החזקה, הלכות מלכים) כי המלך המשיח הוא שנלחם מלחמות ה', ואחת ממשימותיו הראשונות היא הכרתת זרעו של עמלק. נראה כי אנו רואים את התחלת התגשמותו של יעוד זה, במלחמות שישנן בין שונאי ישראל לבין עצמם.

מהפכות ושינויי משטר – מסימני הגאולה

באחת משיחותיו הקדושות (ש"פ תולדות תש"נ) אמר הרבי, כי מהפכות בעולם הינן מסימני הגאולה.  בנביא חגי נאמר "והפכתי כסא ממלכות, והשמדתי חוזק ממלכות הגוים…איש בחרב אחיו" (פרק ב', פסוק כ"ב). משמעות הפסוק היא שלקראת הגאולה יהיו מהפכות. כך מובא גם בזוהר הקדוש (תקוני זוהר, תיקון כ"א): "בההוא זמנא אתהפך ממשלה דאומין דעלמא… וישראל…אסתלקו מן גלותא" (באותו זמן, לקראת הגאולה, יתהפכו ממשלות אומות העולם, ועם ישראל יצא מן הגלות). זוהי אם כן, הסיבה הפנימית לכך שישנן מהפכות במדינות רבות, שינויי משטר, הפגנות ומהומות – אלו הם סימני הגאולה הקרובה.

חידושים טכנולוגיים – הכנה לגאולה

בשיחות קודשו הסביר הרבי מלך המשיח שליט"א כי גם ההתפתחויות הטכנולוגיות המואצות שמאפיינות את דורנו, נחזו ע"י חז"ל הקדושים, בספר הזוהר הקדוש (פרשת נח) בתור סימן מקדים לגאולה. ע"פ המובא בספר הזוהר, לקראת הגאולה יפתחו שערי "החכמה העליונה" ("תרעי דחוכמתא לעילא"), וכן "מעיינות החכמה התחתונה" ("מבועי דחוכמתא לתתא"), ועל ידי זה יתכונן העולם אל הגאולה.

ואכן, במיוחד בדורנו זה, ישנם גילוי והפצה בהיקף עצום של התורה הקדושה, ובמיוחד של פנימיות התורה – תורת החסידות (החכמה העליונה – חכמת התורה הקדושה), וישנם גם התפתחויות טכנולוגיות כבירות (חכמה תחתונה – חכמת מדעי הטבע – ששייכת לארציות וחומריות העולם התחתון).

הטכנולוגיה החדישה מאפשרת, בין היתר, לאחד בין כל חלקי העולם, הן במסחר והן בתקשורת אישית, ועל ידי זה מתכונן העולם לגילוי האחדות האלוקית האין סופית בגאולה הקרובה.

התגשמות כל נבואותיו הקדושות של הרבי שליט"א חייבת להביא אותנו להכרה כי אנו נמצאים על סף הגאולה, שתבוא בחסד וברחמים, ומתוך נסים ונפלאות – כפי שהרבי הבטיח, ועלינו להכין את עצמנו, ואת כל מי שביכולתנו להשפיע עליו, לקבל את פני הרבי מלך המשיח שליט"א בקרוב ממש.

המתיחות בלבנון

בימים ובשבועות האחרונים ישנן התבטאויות רבות לגבי עימות אפשרי עם חיזבאללה על רקע הקמתו בלבנון של "מפעל טילים". המדובר הוא במפעל שנועד לבצע ככל הנראה הסבה ושדרוג של רקטות קיימות, שהינן לא מדויקות, לרקטות בעלות הנחיית GPS, שמסוגלות לפגוע במטרות חשובות בישראל.

יש להדגיש בהקשר זה מספר נקודות חשובות:

ראשית, מול רקטות אלו בדיוק נבנתה מערכת "שרביט קסמים", שהינה, כפי שכתבתי בטור זה בעבר, בעלת יכולות תמרון יחודיות, שמאפשרות לה לפגוע "ראש בראש" ולהשמיד גם רקטות מדויקות.

מערכת שרביט קסמים נחשבת למערכת היירוט לטילי שיוט ורקטות מתמרנות הטובה בעולם, וזאת גם לדברי בכירים אמריקנים במערך הMDA   – שאחראי על פיתוח מערכות טילי ירוט בארה"ב.

יש לציין, כי בימים אלו ממש נערך צה"ל לרכישה של כמות גדולה של טילי יירוט "שרביט קסמים", וזאת על מנת להגדיל את היכולת ההגנתית של ישראל.

שנית, אין המדובר על שדרוג של כלל 120,000 הרקטות שבידי חיזבאללה, אלא רק על שדרוגן של הרקטות הכבדות יותר (אלפים בודדים).

שלישית, עצם הפרסומים הרבים בעניין רק ממחישים עד כמה החיזבאללה חשוף למודיעין ולמוסד הישראלים, ועד כמה המפעל עצמו, וכן אתרי האחסנה, הפיתוח וכו' פגיעים.

רביעית, כפי שכבר כתבתי בעבר, חיזבאללה נתון למרות איראנית, ואיראן אינה מעונינת בעימות עם ישראל בעת הזו, אלא מעונינת לשמר את כוחו של חיזבאללה, על מנת שהיא תוכל להסתייע בו, במידה ומתקני הגרעין שלה יותקפו. לכך יש להוסיף את העובדה שרוסיה הינה גורם מרסן בעל כח רב – והיא אינה מעונינת במלחמה אזורית, שתוביל גם להפלתו של משטר אסד, שרוסיה עמלה קשות על מנת לסייע לו בשנים האחרונות.

גם המצב הפנימי באיראן – שעדיין נמצאת תוך גלי הפגנות ומהומות (בסוף השבוע היו הפגנות בלמעלה מ- 80 ערים), מגביל את המשטר האיראני, וזאת משום שההפגנות פרצו על רקע האשמות שהכסף האיראני מושקע בחיזבאללה ובסוריה, במקום ברווחת התושבים. מלחמה בעת הזו, רק תחזק את טענותיהם של המפגינים, ותדרדר עוד יותר את המצב בתוך איראן.

גם סוריה, שצבאה הינו מפורר ומפורק (כנ"ל באריכות), חוששת מאוד ממלחמה כוללת עם ישראל.

יש לציין כי ישראל היום גם נהנית מתמיכה יוצאת מן הכלל של ארה"ב, וגם עובדה זו נלקחת בחשבון ע"י החיזבאללה ואיראן.

נראה, אם כן, כי לחזבאללה ואיראן יש את מלוא האינטרסים שלא לדרדר את המצב, וסביר להניח שגם ישראל תחפש את הפתרון למפעל הטילים (שנמצא כרגע בשלבים ראשוניים של הקמה ותפעול) באמצעות סיכול חשאי, לחץ דיפלומטי וכלכלי, בשילוב איומים בתקיפה צבאית.

ועוד הוא העיקר: "הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל" – וה' יתברך שעשה ועושה לנו את כל הניסים, והביא למלחמות פנימיות בתוך כל המדינות ובין ארגוני הטרור, כנ"ל באריכות, בוודאי גם ישמור עלינו וימשיך להראות לנו את חסדיו וניסיו הגלויים גם מול איראן (שם המשטר כבר החל להזדעזע ע"י ההפגנות והמהומות) וחיזבאללה (ששקוע עמוק בביצה הסורית).

הכותב שירת בצה"ל בתפקיד מיוחד, והינו פרשן לעניני צבא ובטחון, מרצה בכיר וראש ישיבת חב"ד בכפר סבא.

הסיבה הרוחנית לעמדת טראמפ בנוגע לאיראן // הרב אבישי אפרגון

הרבי שליט״א מלך המשיח במסר לעם ישראל: ״ארץ ישראל המקום הכי בטוח בעולם״, ״אין מה לפחד״

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...