• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

חסיד חי קונה ספרים חיים!

קטע מתוך נאומו של המרתק הרה"ח דוד נחשון שי', כינוס פעילים נאות אפקה, תשנ"ח בעניין קניית ספרים חיים. מובא בקשר עם חג הספרים ה' טבת • לקריאה.
חסיד חי קונה ספרים חיים!
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

קטע מתוך נאומו של המרתק הרה"ח דוד נחשון שי', כינוס פעילים נאות אפקה, תשנ"ח בעניין קניית ספרים חיים. מובא בקשר עם חג הספרים ה' טבת.

לפני שלוש שנים – בתשנ"ה – היה לי את הזכות להיות מאלו שקיבלו את פסק הדין שאסור לכתוב על הרבי שום תארים של היפך החיים וכו'. אמנם לא התכוננתי לדבר על הדברים האלו, אבל התבקשתי כדי לעורר את הדעת אצל אלו שעוסקים בשטח, שיהיו חזקים ואיתנים בדעתם.

הרב זמרוני אמר מקודם שהוא רוצה להיות עדין ולא לקרוא לזה 'זדון'. הוא מצא לזה מילה עדינה מאוד, הייתי חושש לומר שכחלק מהנסיבות, צריך טיפה להדגיש:

מה כל כך נוגע להם להדגיש בכל הזדמנות את התארים הללו על הרבי ר"ל? כי באותו רגע שאין בעל הבית לבירה זו 'איש הישר בעיניו יעשה'; אבל בזמן שאומרים בגלוי שהרבי מלך המשיח חי וקיים, ממילא ההוראות שלו הם ברורות, ואף אחד לא יכול לעשות שום שינויים.

הרבנים כתבו לפני שלוש שנים פסק דין ברור שאסור לכתוב כאלה דברים, אז הם צריכים להראות לכולם קבל עם ועולם שהם מצפצפים גם על הפסקי דינים האלו, והם עוד אלו שצועקים ובאים בטענות של הגוזל הנגזל - והם רצחת וגם ירשת...

בא אלי יונגרמאן כאן – אני קופץ מהתרגשות בעניין הזה – ושאל אותי האם זה נכון שאני משתמש בספרים שכתוה עליהם תארים כאלו – אז אני בא למסור כאן הודעה ברורה, שלא יהיה שום ספק: לא היה ולא נברא!

כפירה במציאותו של מלך המשיח לא תתכן בבית יהודי, לא בבית חסידי, לא בבית חב"ד, לא בשום מקום! ידינו לא בתוך הנושא הזה! זה נכון שמנסים להחדיר, באתי לבית של חתני וראיתי שם "סידור" שכתוב בו כאלה תארים. אמרתי לו, אתה יודע, בשבת אי אפשר לקרוע, אבל אסור להתפלל בסידור הזה! הוא שואל אותי מה? למה? אמרתי לו: יש כאן דברים רחמנא ליצלן של היפך החיים על הרבי שליט"א מלך המשיח! אמנם לא רואים את זה, הכל תמים כזה, מאחורה, בהקדמה לתהלים רק הוחלף שם איזה משהו, אבל רואים את היד הזדונית, איך שהיא מנסה בכל מקום להכניס את התארים הללו!

ההסבר היחידי הוא מה שהסברנו קודם, או בכיוון של חיוב או בכיוון של שלילה. פעם אמר יהודי אחד בבני ברק: אני נגד תחיית המתים. למה? כי אבא שלי יכול לחזור ולקחת לי את הבית... הדבר היחידי שאני יכול להסביר את זה - זה כדי להדגיש ש"אין בעל הבית לבירה זו", וממילא כל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה!

הרב זמרוני ציק: רק ספרי 'מלך המשיח שליט"א'!

אמונה וזעקה מתוך ז"ך אד"ר

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...