• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ז ניסן התשפ"ד (25.04.2024) פרשת מצורע

המהפך בקוריאה: זה אמיתי! לא מדובר בהטעיה! // הרב אבישי איפרגון

במשך עשרות שנים נשמרה מתיחות קשה בין המדינות, שכמעט והביאה למלחמה ביניהן ולסכנת מלחמת עולם רחמ"ל. החשש מהידרדרות התגבר בשל התעצמות צפון קוריאה שלרשותה כיום אחד הצבאות הגדולים בעולם, נשק כימי וגרעיני, וטילים לטווח ארוך וכו' • הפרשן בטחוני-חסידי בטור מיוחד על המהפך בקוריאה • הכתבה המלאה
המהפך בקוריאה: זה אמיתי! לא מדובר בהטעיה! // הרב אבישי איפרגון
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

במשך עשרות שנים נשמרה מתיחות קשה בין המדינות, שכמעט והביאה למלחמה ביניהן ולסכנת מלחמת עולם רחמ"ל. החשש מהידרדרות התגבר בשל התעצמות צפון קוריאה שלרשותה כיום אחד הצבאות הגדולים בעולם, נשק כימי וגרעיני, וטילים לטווח ארוך וכו' • הפרשן בטחוני-חסידי בטור מיוחד על המהפך בקוריאה • הכתבה המלאה

צפון קוריאה מוכנה לפירוק נשקה הגרעיני   

ביום ששי שעבר, בצעד מדהים שזכה למלוא תשומת לב העולמית (3000 עיתונאים, מאות כלי תקשורת), נפגשו נשיאי צפון ודרום קוריאה והכריזו על תום עידן המלחמות, תחילת עידן השלום, מחויבות לפירוק נשק גרעיני, ושיתוף פעולה כלכלי. זוהי הפעם הראשונה שנשיא צפון קוריאני הגיע לביקור בדרום קוריאה מאז סיום המלחמה ביניהן לפני 65 שנה. אותה מלחמה גבתה את חייהם של מאות אלפים, וכמעט שהביאה למלחמת עולם גרעינית, היות שסין וברה"מ התערבו לטובת צפון קוריאה, בעוד שארה"ב ומדינות המערב לחמו לצידה של דרום קוריאה.

במשך עשרות שנים נשמרה מתיחות קשה בין המדינות, שכמעט והביאה למלחמה ביניהן ולסכנת מלחמת עולם רחמ"ל. החשש מהידרדרות התגבר בשל התעצמות צפון קוריאה שלרשותה כיום אחד הצבאות הגדולים בעולם, נשק כימי וגרעיני, וטילים לטווח ארוך. משטר הדיכוי והרודנות גם מחזיק מאות אלפי אזרחים במחנות עבודה בתנאים נוראים.

לפני כ- 9 חודשים שיגרה צפון קוריאה טיל בין יבשתי שיכל להגיע עד ארה"ב, ומאז התגברו איומיה בתקיפה גרעינית על יפן, דרום קוריאה וארה"ב, והעולם התקרב לסיפו של עימות מסוכן ח"ו. ארה"ב בראשות טראמפ החישה כוחות צבא, ופעלה במהירות להגברת הסנקציות הכלכליות - הודו ואפילו סין הצטרפו, והוחל בצעדים ראשונים של אמברגו דלק שיכל לשתק את צפון קוריאה. נראה שצעדים אלו תרמו לנכונותה להגיע לשלום.

למרות החשש שמדובר בהונאה של צפון קוריאה, שנועדה רק להקנות זמן על מנת להתקדם בפיתוח הנשק (ועל רקע הסכמים שהופרו בעבר), ניתן לעניות דעתי להעריך בזהירות שכעת מדובר בצעד אמיתי. אם הייתה זו רק הטעיה, לא הייתה צריכה צפון קוריאה לנקוט בצעדים כה מרחיקי לכת – ביקור נשיאותי בדרום קוריאה, פסגה ראשונה אי פעם עם נשיא ארה"ב, התחייבות מראש לפרק את הנשק הגרעיני - אלו צעדים חריגים שמלמדים על כוונה אמיתית.

יחד עם זאת, ארה"ב חייבת לפעול בזהירות, בתקיפות ובנחישות, על מנת שלא יהיו פרצות שדרכן תוכל המדינה הסוררת לשמור על חלק מיכולותיה, להסתירן או לפתחן בעתיד, ולכן ידרש מו"מ מורכב וממושך - שיתכן ויהיו בו עליות ומורדות, ואף הפסקות והאשמות הדדיות – אולם, בסופו של דבר (יתכן שרק בעוד כו"כ שנים) היעד יושג, וצפון קוריאה תחדל מלהוות איום על שלום העולם.

"וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות..."

בשנת תשנ"ב, נפגשו ראשי המעצמות, והצהירו על כוונתם לצמצום הנשק הגרעיני. פירוק הנשק הגרעיני נמשך עד לימינו, ולפני מספר שנים נחתם הסכם NEW START ולפיו יפחיתו המעצמות את עוצמתן ל- 1550 ראשי נפץ מבצעיים בלבד.

הרבי מלך המשיח שליט"א הסביר אז שהסיבה לפירוק הנשק הינה פעולתו של מלך המשיח בעצמו, אשר פועל על אומות העולם לשנות את דרכן לטובה, כמו כן הסביר הרבי שהסיבה לכך שהפגישה נערכה דווקא בניו יורק (בבנין האו"ם) הינה משום שזוהי עירו של "נשיא הדור" (כינוי השמור בחסידות רק אל הרבי בעצמו, שכידוע מתגורר בניו יורק, ושם מרכז חב"ד העולמי – בנין 770). יתירה מזו, בהמשך שיחת הקודש הנ"ל מוסיף הרבי ומקשר את פירוק הנשק, לפסק הדין המפורסם בו נפסק ע"י מאות רבנים ומורי הוראה שהרבי עצמו הינו משיח צדקנו!

אחד מיעודי הגאולה הינו "וכתתו חרבותם לאתים...", ולכן ההכרזה על הפירוז בצפון קוריאה הינה סימן ברור נוסף שעומדים אנו בסמיכות רבה לגאולה, ועל פי דברי הרבי, הדבר נובע מפעולותיו של הרבי מלך המשיח בעצמו. ע"י הוספה בתורה ומצוות, הודאה לה' על הנסים, בטחון ושמחה, נזרז את הגאולה והתגלות הרבי מה"מ שליט"א בקרוב ממש!

הטור נכתב ע"י הרב אבישי אפרגון, ראש ישיבת חב"ד כפר סבא (הכותב שירת בעבר בצה"ל בתפקיד מסווג).

ה"משלוח מנות" שחדור במשיח // הרב שמעון ויצהנדלר בקריאה נרגשת

השמאל המשיחי

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...