• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

מאמר מערכת • גילוי היהלום שבכל יהודי

חשיבות עצמית זו הנובעת מעצם הנשמה שבכל יהודי, בחינת "יחידה", יש ביכולתנו להביאה לידי גילוי, ע"י לימוד פנימיות התורה והתקשרות לרבי שליט"א מלך המשיח • "מאמר המערכת" של שיחת הגאולה גליון מס' 1098.
מאמר מערכת • גילוי היהלום שבכל יהודי
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

חשיבות עצמית זו הנובעת מעצם הנשמה שבכל יהודי, בחינת "יחידה", יש ביכולתנו להביאה לידי גילוי, ע"י לימוד פנימיות התורה והתקשרות לרבי שליט"א מלך המשיח • "מאמר המערכת" של שיחת הגאולה גליון מס' 1098.

השבוע נכנסנו בשעה טובה ומוצלחת לספר הרביעי שבתורה, ספר "במדבר" הידוע גם בשם "חומש הפקודים", על שם "מפקדי האוכלוסין" הנערכים בו כמה פעמים. המפקד הראשון בספר נערך בפרשתנו "שאו את ראש כל עדת ישראל למשפחותם לבית אבותם", במהלכו מונה משה רבינו עפ"י ציווי ה', את בני ישראל, הליך שאינו מובן כלל וכלל.
קיים אכן צורך טבעי בידיעת סדר גודל של קבוצת האוכלוסין שבאחריות ראש הקבוצה. בין אם הצורך הוא להתארגנות צבאית, או תיכנון אמצעי מחיה לקבוצת האוכלוסין. אלא שדווקא משום סיבות אלו, עריכת מפקד בני ישראל במדבר מהווה לכאורה הליך חסר משמעות.
בכל הנוגע לסיבה הצבאית, הרי מלחמות ישראל במדבר התנהלו באופן ניסי גלוי, בפרט שבהיותם מוקפים בענני הכבוד, הם לא נדרשו להילחם ואדרבא כל גורם עויין לא יכול היה להכנס לתוך הענן. כנ"ל ביחס לאמצעי המחיה. בכל תקופת שהייתם במדבר, מחייתם הייתה ניסית לחלוטין, בין אם זה "המן" הלחם מן השמים ובין אם זו בארה של מרים, אותו סלע שהתגלגל עימהם במדבר והוציא להם מים.
גילוי חשיבות בני ישראל
ואם כן חוזרת ונשאלת השאלה, מה טעם בעריכת המפקד של בני ישראל?
ובפרט שהוא ית' בוודאי אנו זקוק לעריכת פעולה מסויימת כדי לדעת את מספר בני ישראל. המונה מספר לכוכבים ובידיעת עצמו יודע כל הנמצאים, אינו זקוק למידע חיצוני, כדי לדעת את מספר בני ישראל.
בתורת החסידות מובא והרבי שליט"א מלך המשיח מבאר זאת בארוכה, כי אכן הספירה לא נועדה למלא חוסר מידע אצל משה ובוודאי לא אצל הקב"ה. הספירה נועדה לגלות את חשיבותם של בני ישראל, עפ"י הכלל ההלכתי הידוע "דבר שבמניין אינו בטל", כשהכוונה היא, שדבר שמחמת חשיבותו הוא נמכר ביחידות ולא באומד, או במשקל, ובמילא אינו בטל ברוב.
יחידה הכללית
קורא הדורות מראש רוצה לגלות את חשיבות בני ישראל, אשר גם בהיותם בין בין הגויים, גם כאשר הם המיעוט, יתגלה בהם הכח הפנימי שלא לילך אחר הגויים ומעשיהם, אלא תתגלה ותאיר בהם בישראל, מעלתם העצמית, ולא יתבטלו בפני הרוב.
חשיבות עצמית זו הנובעת מעצם הנשמה שבכל יהודי, בחינת "יחידה", היהלום שבכל יהודי. ביכולתנו להביאה לידי גילוי, ע"י לימוד פנימיות התורה, המעוררת את הפנימיות שביהודי, וע"י התקשרות לרבי שליט"א מלך המשיח בעל ה"יחידה" הכללית של עם ישראל. חשיבות עצמית זו, תבוא לגילויה המושלם בזמן הגאולה, אז גם יקויים ה"מניין העשירי", כלשון היעוד "עוד תעבורנה הצאן על ידי מונה", ע"י הרבי שליט"א מלך המשיח ומתוך שמחת הגאולה האמיתית והשלימה, בקרוב ממש.

העניין הרוחני מאחורי גוג ומגוג

כמה הערות על "שיוויון בנטל" | הרב מנחם ישראלי

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...