• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

דמי החנוכה של ינון מגל, ומסקנה לפעילות

שתי המטבעות של 10 אג' דמי חנוכה שקיבל מהרב זמרוני בתשל"ו קישרו את ינון מגל אל רבותינו נשיאינו. הרבי שליט"א מלך המשיח בשיחות חנוכה חוזר ומדגיש מידי שנה שמנהג חלוקת דמי חנוכה לילדים מקשרת אותם עם רבותינו נשיאינו. והנה ההוכחה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

לגזור ולשמור לפעילות בחנוכה הבא

שתי מטבעות דמי חנוכה שקיבל מהרב זמרוני בתשל"ו מקשרות את ינון מגל לחב"ד עד היום. הרבי שליט"א מלך המשיח בשיחות חנוכה חוזר ומדגיש מידי שנה שחלוקת דמי חנוכה לילדים - מנהג חב"ד שמקשר אל רבותינו נשיאינו. ההוכחה:

MGK

ינון מגל, אישיות ציבורית וחבר כנסת לשעבר, לא זרק את אותן שתי מטבעות שקיבל מהרב זמרוני לפני 43 שנה, בתשל"ו (1976), השנים הראשונות לפעילות בית חב"ד בת ים.

גם אחרי ארבעים ושתיים שנה, המטבעות האלה והתמונה, ממשיכים לקשר אותו אל הרבי שליט"א מלך המשיח שאומר עשרות פעמים - גם בשיחות ההכנה לפני חנוכה: להוסיף מיד יום בחלוקת דמי חנוכה לילדים, היות שזה "מנהג רבותינו נשיאינו", ולכן מקשר את מקבל הדמי חנוכה אליהם.

= = =

ועוד סיפור ישן על דמי חנוכה מאותן שנים - ל"ילדה" בתורה ומצוות אבל גדולה בשנים, חברת הכנסת שולמית אלוני ע"ה (מר"צ) שהיתה מפורסמת וידועה לשמצה בשנאתה התהומית לדת וליהדות:

הרב בערק'ה וואלף ע"ה סיפר פעם, שבאותה תקופה הוא היה מסתובב במסדרונות הכנסת, להשתדל  בעניין העברת חוק "מיהו יהודי". חלק חשוב מהשכנוע היה קירוב חברי הכנסת לרבי שליט"א מלך המשיח. ובזמן חנוכה - ע"י חלוקת שקית דמי חנוכה - עם אותן שתי מטבעות.

באחת השנים, הוא סיפר שעבר בין חברי הכנסת של הימין וחילק את הדמי חנוכה. אבל, הוא לא הציע דמי חנוכה לחברי כנסת שמאלניים, בשביל לא להרגיז סתם ולהיכנס בווויכוחים.

כאשר פנה לצאת, ניגשה אליו ח"כ גב' שולמית אלוני, (שמאלנית מפורסמת ממפלגת מר"צ, שדיברה תמיד נגד דתיים ונגד שמירת תורה ומצוות). ושאלה אותו מדוע הוא לא נתן לה דמי חנוכה.

ר' בערק'ע ענה לה שהוא לא חשב שהיא רוצה...

והיא ענתה - "למה? בגלל מה שאני מדברת בכנסת? - זה רק עבודה"...

= = =

המורם מכל האמור לעיל - חשיבות חלוקת דמי חנוכה עם תמונה של הרבי שליט"א מלך המשיח והכיתוב "משיח" בחנוכה הבעל"ט - בעז"ה הרבה הרבה אחרי ההתגלות עכשיו ממ"ש.

 

שבת מיוחדת לחיילים בישיבת חב"ד רוממה ירושלים

כעת בשידור חוזר: סיום הרמב"ם המרכזי בבת ים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...