• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

התפילין שהצילו במלחמת קוריאה

סיפור עם מקורות על הניסים שארעו לחייל האמריקני דוב בער במלחמת קוריאה (תשי"ג - 1953ׂ), בזכות זוג תפילין שקיבל מהרבי שליט"א מלך המשיח ביחידות.
התפילין שהצילו במלחמת קוריאה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

התפילין שהצילו במלחמת קוריאה

(תמונת הכתבה: מלחמת קוריאה, אילוסטרציה)

חסיד חב"ד מצפת חזר מהרבי שליט"א מלך המשיח לארץ בטיסה דרך רוסיה, והיתה לו עצירה של 11 שעות במוסקווה. הוא יצא משדה התעופה למתחם מרינה רושצ'ה לטבילה במקווה, מנוחה ואוכל כשר, ונפגש שם עם חסיד שהכיר מהארץ, וסיפר לו את הסיפור הבא:

הסיפור הגיע משליח הרבי שליט"א מלך המשיח ברוסיה הרב רייצעס שביקר בקליפורניה והכיר שם אישית את דוב (פרטי) בער (משפחה) שהיה חייל בצבא האמריקאי במלחמת קוריאה. (1953).

החייל לשעבר סיפר לו, שהוא נכנס ליחידות לרבי שליט"א מלך המשיח לפני שהוטס עם יחידתו לקרבות בקוריאה. הרבי שליט"א מלך המשיח נתן לו זוג תפילין, ואמר לו שאת זה הוא יניח. דוב בער אמר לרבי שיש לו תפילין, והרבי אמר שאף על פי כן, הוא נותן לו. דוב בער הבין שהוא צריך להניח את זוג התפילין הזה, וכך עשה. דוב בער הוטס לקוריאה ונלחם בקו הראשון מול חיילי הצפון. הוא הקפיד להניח תפילין מידי יום לפי הוראת הרבי שליט"א מלך המשיח.

באחד הימים יחידתו היתה צריכה לעלות על מטוס. הוא עלה עם כל החיילים, כשכל חייל יושב במטוס עם חפציו האישיים לידו ב"קיטבג" האישי. המטוס התעכב זמן רב על המסלול, ודוב בער יצא החוצה לכמה רגעים. כשחזר, מצא שעל מקומו יושב "גנרל" בעל דרגה גבוהה, שאמר לו לקחת את חפציו ולרדת מהמטוס בפקודה מגבוה, והוא יטוס במקומו. "ואתה תטוס במטוס הבא שטס לאותו יעד". אמר הגנרל. לדוב בער לא היתה ברירה, הוא לקח את חפציו וירד מהמטוס, וחיכה למטוס הבא.

אחרי זמן הגיע המטוס הבא לאותו יעד. דוב בער עלה עליו על מנת להצטרף ליחידתו שטסה במטוס הקודם. כשהגיע ליעד והתחיל לברר להיכן הוא צריך לנסוע כדי לחבור שוב ליחידתו, הוקף באנשי ביטחון וחוקרים מטעם הצבא, שחקרו אותו מה קרה. מסתבר, שהמטוס שהיה אמור לטוס בו נעלם. פשוט נעלם, ולא יודעים מה קרה לכל החיילים שהיו עליו. דוב בער זכר היטב את שם הגנרל שהוריד אותו מהמטוס. אנשי הביטחון ניסו לברר מי זה הגנרל הזה, והסתבר שבכל צבא ארה"ב אין גנרל בשם כזה...

דוב בער צורף ליחידה לוחמת אחרת שהמפקד ורוב החיילים בה היו אנטישמים. היות ששמו מתחיל באות B, אז כל פעם שהיה צריך למשימה קשה, היו מתחילים מהתחלת הא-ב' בשביל "לנדב" אותו ראשון. וכל פעם שהיה צריך לחלק משהו טוב לחיילים, היו מתחילים מהאות Z כדי שהוא יקבל אחרון...

החיילים האנטישמים צחקו ממנו ומיררו לו את החיים בגלל הנחת התפילין שלו. הלעג והצחוק עשו את שלהם, עד כדי כך שכמה ימים הוא הפסיק להניח תפילין בבוקר. כשבועיים לאחר שהפסיק להניח תפילין, הוא מקבל מכתב מארה"ב, מאמא שלו, בו היא כותבת שפנו אליה ואמרו שהרבי מליובאוויטש שואל למה בנה (הוא בעצמו) לא מקיים את ההבטחה להניח את התפילין שהביא לו?... כמובן, שאחרי קריאת המכתב, דוב בער חזר להניח את זוג התפילין מידי יום למרות קיתונות הלעג והבוז שספג.

באחד הקרבות שהשתתף, יחידתו היתה במצב גרוע מאד. לפי המצב בשטח עוד רגע הם היו נהרגים או נופלים בידי חיילי הצפון. הסיפורים על הזוועות שהצפון קוריאנים עושים לשבויים האמריקאים, ידועים לכולם. אחד החיילים אמר לו תניח תפילין עכשיו!! רק זה מה שיציל אותנו.

דוב בער חשש לתפילין בגלל שכל השטח היה רטוב מבוץ ולכלוך, והתמהמה. אותו חייל ראה את ההתלבטות, ולא הבין. הוא כיוון את נשקו אל דוב בער, ואמר לו אם אתה לא מניח תפילין עכשיו, אני הורג אותך!! לדוב בער לא היתה ברירה, הוא הניח תפילין, והם ניצלו.

לאחר המלחמה הגיע שוב ליחידות לרבי שליט"א מלך המשיח, וסיפר לו את הסיפורים, ושאל את הרבי שליט"א מלך המשיח "מי זה היה הגנרל שהוריד אותי מהמטוס". הרבי שליט"א מלך המשיח ענה: "אתה לא צריך לחקור במה שלא נוגע אליך"...

נפלאות הגאולה • בערב שבת: מנהיגי קוריאה סיכמו על פירוק הנשק הגרעיני

נס בשביל: עמי מימון בסיפור מופת אישי

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...