• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

י"ט כסלו • טראמפ הכריז: ירושלים היא בירת ישראל

הכל ב"השגחה פרטית": היום ליל "חג הגאולה י"ט כסלו" ההכריז נשיא ארצות הברית מר דולנד טראפ כי הוא מכיר באופן רשמי בכך שירושלים היא בירת ישראל • על יום זה וסגולתו כותב בעל הגאולה: "הפלה ה' והגדיל לעשות בארץ . . בעיני כל השרים וכל העמים אשר בכל מדינות המלך" • לב מלכים ושרים ביד ה' • הכתבה המלאה
י"ט כסלו • טראמפ הכריז: ירושלים היא בירת ישראל
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

היום ליל חג הגאולה (באה"ק), הכריז נשיא ארצות הברית מר דולנד טראפ כי הוא מכיר באופן רשמי בכך שירושלים היא בירת ישראל. הוא הזכיר בנאומו את החוק שעבר ברוב עצום על כך ששגרירות ארה"ב צריכה לעבור לירושלים, ואת הדחיות של הממשלים הקודמים, והסביר כי הדחיות לא הועילו ליצור שלום בין ישראל לערבים.

הוא סיפר על כך שאנשי ממשל אמריקאים נפגשו עם מנהיגים ישראלים בירושלים, וכל משרדי הממשלה הישראליים שוכנים בירושלים. בנאומו דיבר על ההצלחה המדהימה של ישראל ועל כך שנשיאי ארה"ב סירבו להכיר בירושלים כבירה רשמית של ישראל, אבל כיום הוא מכיר בכך באופן רשמי.

"אין בכך יותר או פחות מאשר הכרה במציאות, וזה הדבר הנכון לעשות", אמר טראמפ. "לכן אני מורה למחלקת המדינה להתחיל בהכנות להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים. העבודות יתחילו מיד והשגרירות החדשה תהיה מרשימה ביותר".

כידוע אצל חסידים כפי שלימד כ"ק אדמו"ר הזקן מליובאוויטש מיסד חסידות חב"ד "בעל הגאולה" שהביא בשם כ"ק אדמו"ר הבעש"ט הקדוש מייסד החסידות הכללית "שאין מקרה בעולם והכל בהשגחה פרטית", ולכן גם עניין אקטואלי והיסטורי זה שנערך בערב "חג הגאולה" יש לה ערך וקשר מיוחד למה שכותב אדמו"ר הזקן "בעל התניא": ""הפלה ה' והגדיל לעשות בארץ . . בעיני כל השרים וכל העמים אשר בכל מדינות המלך"

טראמפ הזכיר את רצון ארצו להשגת שלום במזרח התיכון, וסייג את תמיכתו בפיתרון שתי המדינות - "באם הדבר יוסכם על הצדדים". בהקשר לכך יש להזכיר שוב ושוב את דבריו הברורים של הרבי מלך המשיח שליט"א, שמצד פיקוח נפש שאין לוותר על אף שעל, ואפילו דיבורים על החזרת שטחים גורמים לקרבנות כפי שראו הרבה פעמים רח"ל, וברור כשמש לכל גורמי הביטחון.

ויהי רצון שעוד הרבה לפני העברת השגרירות לירושלים נזכה לבניין ירושלים עיה"ק בגאולה האמיתית והשלימה תכף ומיד ממש!

הקשר של ימי חב"ד לפעולות המוסד הישראלי והאמריקני

נס בשביל: עמי מימון בסיפור מופת אישי

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...