• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ז ניסן התשפ"ד (25.04.2024) פרשת מצורע

מיוחד / מבצע "טהרת המשפחה" והשלום הספרדי | הסיפור המלא

בתקשורת דיברו כולם על "פגישת השלום" בציבור הספרדי, אך על פי המידע שהגיע ל'אתר הגאולה' מטרת הפגישה לא הייתה פוליטית • מה הקשר בין הפגישה ההיסטורית של מנהיגי יהדות ספרד באה"ק ל"מבצע טהרת המשפחה" ולבניית 101 מקוואות ב5 שנים הקרובות? • הסיפור המלא בכתבה המלאה
מבצע "טהרת המשפחה" והשלום הספרדי | הסיפור המלא
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

בט"ז בתמוז תשל"ה בשיחה מיוחדת שמסר לחסידים, הורה נשיא הדור כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א להתחיל מבצע הסברה רחב לחיזוק טהרת המשפחה. בעיקר הורה הרבי במסגרת מבצע זה להשתדל בבנית מקוואות לנשים, ושלא לעכב את הגמר אפילו ביום אחד ח"ו. ובפרט לעודד הקמת מקוואות לפי שיטת הרבי הרש"ב "בור על גבי בור".

מאז ועד היום נבנו מאות מקוואות בכל רחבי תבל בזכות מבצע קדוש זה, וכן בניית מקוואות לשיטת הרבי הרש"ב "בור על גבי בור" קיבלו חיזוק ונבנו ושפצו מאז ועד יום הרבה מקוואות בארץ ובעולם.

כעת עניין זה מקבל חיזוק וכן ידוע אשר הטהרה מביאה שלום לעולם, אמש (רביעי) נערכה פגישה היסטורית בין מנהיגי יהדות ספרד באה"ק. הרב חכם שלום כהן נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב מאיר מאזוז ראש ישיבת "כסא רחמים" מנהיג מפלגת יחד. והרב שלמה משה עמאר רבה של ירושלים. ורבנים נוספים.

הפרסום המפתיע על כינוס הפסגה שהתרחש בפתח תקווה בביתו של הנגיד אייל משיח, הדהים את הציבור הספרדי, ואפילו העיתונאים עם החושים המחודדים ביותר, לא ציפו למפגש פסגה שכזה. לפחות בשלב הזה.

מעט אחרי השעה שש בערב התכנסו בביתו של משיח בפתח תקווה גדולי הרבנים הספרדים, הנגיד הרב אייל משיח עמל ימים רבים לארגן ולתכנן את הכינוס המרגש, זאת לאחר הפצרות רבות בשבועות האחרונים, ובסופו של דבר הצליח להשיג פגישה היסטורית זו.

בתקשורת דיברו כולם על "פגישת השלום" זאת לאחר תקופה ארוכה של יריבות בין הפלגים בציבור הספרדי. אך על פי המידע שהגיע ל'אתר הגאולה' מטרת הפגישה לא הייתה פוליטית אלא חיזוק עמותת 'אורם' - ארגון הבונה ומשפץ מקוואות ברחבי הארץ שיבנה 101 מקוואות ב5 שנים הקרובות (!).

יש לציין שלאחרונה לאחר פניות רבות מגופים וארגונים שונים מרחבי הארץ לבניית "בור על גבי בור", החליטה עמותת "אורם" לתמוך ולעודד את עמותת "מקווה מים חיים" בניהולו של הרב אברהם בן שמעון (שהיה נוכח במעמד מיוחד זה) בקידום מקוואות בשיטת "בור על גבי בור" כשיטת חב"ד וכרצונו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

כמו שצויין במהלך הפגישה עסקו הרבנים לרוב בעניינים רוחניים אך הרב היחיד שהלהיט את האווירה בעניין השלום היה הרב ראובן אלבז ששוחח ושיבח את נושא השלום, וטען ששמח שמחה גדולה על הכינוס החשוב.

בסיום הכינוס הבטיחו הצדדים להיפגש שוב ואמרו כי העוזרים והמסייעים יהיו בקשר על מנת להוציא זאת לפועל, ראוי וחשוב לציין כי במהלך תכנון הפגישה ביקשו שלא לשוחח על עניינים פוליטים, ואכן הדבר התממש, אך מפגש הפסגה נחשב לפיוס ואבן דרך חשוב לגבי השלום הספרדי לקראת הבחירות העתידיות.

אך לנו כחסידי חב"ד-ליובאוויטש אין ספק שעניין חיזוק "טהרת המשפחה" הוא זה שפעל את הצלחת הפגישה שהייתה עם הרבה מכשולים בדרך, ובעז"ה גם תפעל לאהבה אחווה שלום ורעות לא רק בציבור הספרדי אלא בכל העולם כולו בהתגלות המלאה והמושלמת של הרבי מלך המשיח שליט"א תכף ומיד ממש!

Redemption site036

אחרי ההוריקן: תושבי פלורידה מודים: היה נס! ציפו ליותר גרוע

נס בשביל: עמי מימון בסיפור מופת אישי

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...