• ב"ה ימות המשיח!
  • ט' אדר ב' התשפ"ד (19.03.2024) פרשת ויקרא

12 שנה לגירוש • חשבון (הדם הוא) הנפש // יפתח לוזייה

כיצד נהגו אלפי חסידי חב"ד שנטלו חלק במאבק נגד הגירוש? האם היה עלינו להצטרף אל המאבק ה"כתום"? • שאלות אלו ועוד רבות - המטרידות כל חסיד חב"ד שנטל חלק במאבק נגד העקירה בדיוק לפני 12שנה (!) עולות במאמר מיוחד שכתב הרב יפתח לוזיה ופורש את חשבון הנפש האישי שלו בפני ציבור הגולשים • הכתבה המלאה
12 שנה לגירוש • חשבון (הדם הוא) הנפש // יפתח לוזייה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

כיצד נהגו אלפי חסידי חב"ד שנטלו חלק במאבק נגד הגירוש? האם היה עלינו להצטרף אל המאבק ה"כתום"? • שאלות אלו ועוד רבות - המטרידות כל חסיד חב"ד שנטל חלק במאבק נגד העקירה בדיוק לפני 12שנה (!) עולות במאמר מיוחד שכתב הרב יפתח לוזיה ופורש את חשבון הנפש האישי שלו בפני ציבור הגולשים • הכתבה המלאה

כיצד נהגו אלפי חסידי חב"ד שנטלו חלק במאבק נגד תוכנית העקירה של ההתישבות בגוש קטיף וצפון השומרון? האם היה עלינו להצטרף אל המאבק ה"כתום"? או שמא היינו נוהגים נכון לו היינו מבדילים עצמנו ממאבק זה ונאבקים לחוד, אך ורק על זעקת "פיקוח נפש" העולה משיחותיו הקדושות של הרבי מלך המשיח? שאלות אלו ועוד רבות - המטרידות כל חסיד חב"ד שנטל חלק במאבק נגד העקירה בדיוק לפני 12 שנה.

לפני 11 שנה י' אב תשס"ו בשיא "מלחמת לבנון השנייה" פורסם מאמר של הרב יפתח לוזיה אז תמים שנאבק יחד עם עשרות תמימים בגוש קטיף, שם הוא פורש את חשבון הנפש האישי שלו בפני ציבור הגולשים, בצורה מרתקת, העונה אחד לאחד על השאלות והתמיהות. רלוונטי יותר מתמיד.

חשבון (הדם הוא) הנפש // יפתח לוזייה

הבריחה מרצועת עזה וצפון השומרון שוב הוכיחה לכולם, ובעיקר לנו-חסידיו הנאמנים של הרבי מלך המשיח שליט"א, עד כמה ראה הצדיק את הנולד וברוח קודשו האציל עלינו ממרום את השקפת תורתנו הקדושה בנוגע לשלימות הארץ. ידוע ידע הרבי את שאורב לצאן מרעיתו ברבות הימים והכין אותנו בפרט, ואת כל שהיטה אוזנו בכלל, למלחמת הקודש הרובצת על כתפי כל יהודי (ואף שאינו כזה) שנפשו באפו ומעונין שהיא תישאר שם לאורך ימים ושנים טובות, אמן, סלה.

הרבי במיעוטו...
הרבי זעק כל השנים נגד עצם הדיבורים על מסירת שטחים מארה"ק, קל וחומר על ביצועם בפועל, בעיקר בנימוק ההלכתי שהדבר כרוך בסכנת נפשות לכל יושבי ארה"ק (ואף לכל תושבי העולם המודרני). אדמו"רים, אישים, ושאר ילודי אשה (ואם תשאלו אותי גם כמה חסידים...) חיככו בפדחתם בתמיהה רבתי ופירכסו תווי פניהם בכיווץ מופתי נוכח דברי קודשו אלו אם בכלל נגע להם הדבר. ועל כל פנים, למי שכן התעניין בנושא חשוב זה, לא היה ברור מדוע הרבי חוזר ומדגיש שוב ושוב את הענין של פיקוח נפש בה בשעה שמסירת שטחים אסורה מכמה היבטים נוספים, שכביכול במבט שטחי, חשובים יותר.

הרבי זעק דעת אחד ויחיד מול כל העולם הזה התחתון שברר אחת משתי האופציות ההרסניות: א. לשתוק, כי אין זה ענינו. ב. למחות על העוולה, אך מעילות אחרות.

לכו לעזה!
הרעיון השטני של הפקרת הרצועה (ובהמשך כמובן כל השטחים היל"ת) התעבר במוחם הזעיר והמעוות של כמה מאחינו בנ"י לפני הרבה שנים, באם הייתם שואלים אז אדם הגיוני מדוע שיהודי ירצה לעשות רצון אויביו שחפצים לשגר נשמתו לאביו שבשמיים, הוא יענה לכם שבפשטות, אותם יהודים מתכחשים ליהדותם ולדרכו הכללית של הציבור הישראלי מעיקרו, אהבתם לערבים אינה יודעת גבול (48'?..67'?..2005'?...), יש להם ענין להיראות בעיני עצמם ובעיני הנחשפים אליהם כרחמנים ורודפי צדק, ואשר על כן יתנו את כל כיסם, כוסם וכעסם בעבור ניצוח מלחמתו ה"צודקת" של הערבי נגד ה"כובש" הישראלי.

ברם, אם הייתם שואלים את אותה שאלה בשנתיים-שלוש האחרונות (דהיינו תקופת קדם-ההתנתקות והלאה) התשובה הרווחת בפיו של אדם מהרחוב הייתה: "אחי, חיילים נהרגים שם, אין לנו מה לחפש במקום מסוכן כזה..." כן אחיי החסידים, העם החל לנופף בדגל הפיקוח נפש...

השמאל הקריא לעם את סימן שכ"ט משמאל לימין
השמאל הקיצוני- הוגה הרעיון, השכיל להבין עם השנים כי עם ישראל על כל שכבותיו שעוד נותרו בגבולות הבטוחים של ההגיון, לעולם לא יאכל את הקוגל הסרוח הלזה וב'חיים' לא יקבל את הרעיון הרצחני וההתאבדותי הנ"ל. בפרט שהערבים לעולם לא מצאו חן בעיניו יתר על המידה, ואשר על כן הוא מצא אל נכון לצוד את ליבו התמים, המבולבל ולרוב אף הפצוע (- מפיגוע, דקירה, מצב פיננסי עגום, טיל שקפץ לבקר, נשואי תערובת, קרוב יקר שנרצח ל"ע ר"ל בידי הנאצים של דורנו ימ"ש) במלכודות הומניות הרבה יותר, ובגירוש האחרון הוא הצליח ה"י.


קולות שנשמעו פעם ברמה נגד הכיבוש הישראלי וחיילי צה"ל ובעד אירגוני הטרור יחסלם ה', הומרו בסטיקרים "סימפטיים וחינניים" להפליא, כגון: "לצאת מהשטחים- לחזור לעצמנו", "להוציא את הילדים מעזה", "חייבים לעזוב את עזה.מיד", "פינוי התנחלויות-בחירה בחיים","לצאת מהשטחים- למען ישראל" ועוד כהנה וכהנה רבות ומצלצלות טוב, בטוח וורוד...

"ובחרת בחיים" ותחוש בחרטה כל החיים
העם הסתנוור כרגיל ורצה את השקט המיידי שלו בכל מחיר, גם אם הוא גבוה, גם אם יוכרחו לעקור שדות שלמים של חסה ללא תולעים, גם אם יהודי יגרש יהודי מביתו וסביבתו, גם אם משפחות שלימות יסעו "לנפוש" במלונות וקארא-אוהלים משך זמן רב מידי, גם אם הבריחה תהרוס פרנסתן של משפחות המגורשים ואף תזיק למצב הכלכלי במשק, גם אם ארץ אבותינו תיפול לידי זר, גם אם רוה"מ הוא עבריין, בוגד ושאר ירקות, גם אם "רוב" העם מתנגד (-לטעמי הדעה הרווחת ברחוב הישראלי היתה בעד תכנית הדמים, בתוך עמי אנכי יושב...ואין שום נפק"מ בזה, הרוב לרוב טועה), גם אם ילדי המגורשים ואף הם עצמם יכנסו לטראומות עד ביאת משיח, גם אם יצטרכו להוציא מתי קודש מקבריהם, גם אם ייאלצו להחריב ישיבות ומבנים מקודשים, גם אם הדבר יביא לקרע בעם. אין ברירה, חייבים למעט את החיכוך, העיקר שלא יהרגו חיילים...

מועצת י"ש לא רואה בעי"ן, ומאבדת אותה
כיצד הגיבו מתנגדי הגירוש על אסכולה זו? בכל הפעולות שהשכל האנושי יכול להמציא ואף מתחתיו. בתחילה טענו שרוב העם מתנגד לגירוש וממילא אין הדבר חוקי ומוסרי-העסק נפל בזריקת רעיון המשעל עם לגניזה (אינני מסוגל לחשוב מה היה קורה אילו היה מתבצע בסופו של ענין משאל אכזרי כזה, דבר שהרבי פסל בתכלית עקב עצם ניסוח השאלה, ורוב העם, שאינו ביטחוניסט גדול בלשון המעטה, היה מצביע בעד...) וזלזול מוחלט מצד רוה"מ בתוצאות משאל המתפקדים.

לאחמ"כ נוספו למאבק אלמנטים וסטיקרים שונים ומשונים שהיו אמורים לאחוז בצוק הניצחון בקצות הציפורניים, אך מכיוון שרובם לא עפ"י דעת תורה מוחלטת או עכ"פ לא הוסברו לעם ע"פ דעת התורה ההגיונית, הפשוטה והמובנת לא רק לנפש האלוקית כי אם גם לנפש הבהמית שגם לה יש את השאיפה האבסולוטית והאינסטינקט הבסיסי לחיים (כשיחת הרבי הידועה), הם צנחו לתהום ההפסד הנחרץ של המאבק, אפילו המצנח נשרף כליל מגיצי התזות וההצהרות הכתומות והערטילאיות משהו.

יהודי לא מסביר ליהודי מדוע יהודי לא מגרש יהודי
הרבי אמר פעם בשיחה שבארה"ק מתבצע דבר נורא- פוקדים על חייל, שהתגייס ומסכן את חייו למען הגנת עמו, לגרש יהודי מאדמתו וכו' אלא שההבדל בין שיחת הרבי לסלוגן המתנצח: "יהודי לא מגרש יהודי" הוא בכך שהרבי לא התעכב על העניין יותר מידי ומיד חזר והדגיש חזור והדגש שמעשה אווילי זה ממיט מצב של פיקוח נפש על כולנו, וממילא הפקודה הלא מוסרית הזו היא אינה הסיבה העקרית להתנגדות הטבעית שאמורה להתוועד תדיר בקודקודו של כל בר דעת לגירוש כגון דא, אלא רק נדבך נוסף בשחיתות המדינית המובילה לגירושים רווי דם כאלה. ולאידך גיסא, יש לציין את השיחה של הרבי (-לא בענין לשלימות הארץ-) אודות אותו אדם שעלה לגג בנין ורצה לאבד עצמו לדעת, למזלו המדינה הדמוקרטית לא נתנה לו לעשות את שהתחשק לו ו"גירשה" אותו מהגג למדרכה, אך דרך המעלית ברוך ה', ומזה מובן שאם ישנו אדם (וכ"ש יהודי מאחינו) במקום סכנה, והלה מסכן את עצמו ואת חיילי צה"ל היקרים השומרים עליו, אילו גירושו ממקום זה יציל אותו, את משפחתו ואת החיילים נאלץ לבקשו להתנתק מהמקום, ואם הוא יתנגד- לטובתו ולמען ישראל נגרש אותו בכח!


נפשו של העם הוקסמה ונמשכה בחבלי עבותות למציאות זו האחרונה, ובצדק, רק מעטים הסבירו להם אחרת... וגם הם נבלעו בבלילת המדבקות הכתומות שפורסמו בראש כל חוצות מלבד הראש הקטן של היהודי הגדול.


אחר כל הדברים האלה ואחר כל האמת הזאת, הסטיקר הצורמני שהיה הראש לשאר שועלי-סטיקרי המאבק האבוד, רק הרגיז את הציבור שלא הבין מדוע היהודים לא מגרשים רק את עצמם ויותר מכך- למה לסכן חיים של חיילים ואזרחים ולעצבן מיליון וחצי ערבים עם הרבה נשק ומוטיבציה רק משום שהסצנה הזו לא מוסרית וכואבת?! אף אחד לא חפץ להגיע למצב הבעייתי הזה אך הדבר נעשה כברירת מחדל להצלת "השלום והחיים"! ובפרט שאפשר לעדן אותו אם רק יואילו המתישבים היקרים בטובם לעלות לאטובוסים ברגישות ואדישות.

"ה-פ-ג-נ-ה- לא חשוב על מה..."
אילו הייתי מגיע לאחת מהפגנות הנגד הכתומות לפני שקראתי את שיחות הרבי ב"קראתי ואין עונה", במדור המבואר והנפלא של העיתונאי ר' שי גפן ועוד. -באמת שלא הייתי מבין מה כל כך הרבה אנשים עושים ענין מכמה בתים ושדות על איזו דיונה בדרום ש"במקרה" נמצאת בלב ליבה של רצועת מוות שהצליפה בנו רבות וקשות? מה כ"כ גרוע בלעבור דירה? מדוע קדושת האדמה חשובה מקדושת חיי אדם? למה על מצוות ישוב הארץ הדתיים מוכנים למסור את נפשם (גם של החיילים...) ועל מצוות אחרות הם לא מרעישים כ"כ? וחוץ מזה למה החרדים לא הולכים לעבוד?

ביתר שאת, יתר עוז ויתר ב-י-ט-ח-ו-ן!
כל הזרמים ביהדות יודעים שהרבי מלובביץ' זעק תמיד על שלימות הארץ והמוטיב המוביל הוא-דם יהודי שנשפך ל"ע, דם, דם, בעיקר הדם. לא בכדי החליט הרב אליעזר מלמד להביא בעיתון דתי בו יש לו פינה קבועה את שיחות הרבי אודות שלימות הארץ אך דווקא מהפן הקדושתי, דהיינו- שיחות הרבי על מתנת הקודש שנתן לנו בורא עולם ושייכת אך ורק לעמו בכורו ואין לאף אחד רשות לגזול את ארץ הקודש מהם. הרב מלמד אף הקדים לכתוב כי הוא מביא שיחות אלו דווקא בגלל שהרבי ידוע בזעקותיו על הדם היהודי, על כן ברצונו לפתוח עוד צוהר על משמעות ארה"ק במשנת הרבי שלא מפורסם דיו כהשיחות הנ"ל.


יבוא חסיד ויחרוץ דין- הנה לך כותב חובב, הרבי לא מדבר רק על פיקו"נ! עלינו לירות לכל הכיוונים ולהתפלל שמשהו יכנס בתודעת העם!

ישנן מספר תשובות לחסיד הירואי זה ונפרט בעז"ה שתיים מהן הרקומות זו בזו:
א. הרבי דיבר על כל המחדלים- הפקרת בארות הנפט בסיני שאילו היו בידינו הייתי מחתן את נכדותיי בראש שקט, העוולה שבגירוש יהודים מאדמתם כמו"כ גם גזל אדמת העם היהודי, חילול השם הנגרם מפשע כזה וכו' אך בד בבד דאג הרבי להדגיש באופן הכי ברור, מוחלט, מובן ופשוט שוב ושוב כי מדובר בפיקוח נפש למיליוני יהודים! מדוע? היות וזה יותר חשוב מהכל, ועוד והוא העיקר שזוהי הסיבה הבלעדית בעיקבותיה אוסר השו"ע סימן שכ"ט הלכה ו' למסור שטחים לידי זרים ולא לחינם מובאת הלכה זו בסימן העוסק בפיקוח נפשות בשבת! (ראה דברי הרבי למר נחשוני בחלוקת דולרים), וכנראה במוחש שהיא היא הסיבה המשכנעת, העוצמתית, והנוגעת ביותר מכל שאר הסיבות שבסיטואציה בה הן פורסמו רק הזיקו למאבק וציירו את המתנגדים כאדוני ארץ מפונטזים וסוגדי רגבי אדמה וזיקוקי מלחמה. ולא, זה לא טוב ליהודים.


ב. הכל נכון (כמעט), כל מה שאמרו בהפגנות וכל מה שאמרו לחיילים במחסומים, וכל מה שהיה מודפס בפליירים, אך מטרתנו היחידה היא להשתמש בכלי השכל שניתנו לנו על מנת לשכנע את כלל ישראל, כל אחד ואחד לפי ענינו ומהותו, באופן הכי אופטימלי בצדקת דרכנו- תורת אמת, (לעיתים לצערנו אף שלא בשמה...) ולהסביר בדרכי נועם ושלום מדוע שטחים אלו כה חיוניים לחיינו, חיי חילינו וחיי ילדינו, מאחר והתעסקנו בעיקר בסיבות העוטפות ולא בשורש ועצם הבעיה- פיקו"נ כנ"ל, כלל ישראל שחלקם אינם חב"דניקים ברובד הגלוי לע"ע, לא זרמו בנתיבות ההבנה ועד עצם היום הזה סבורים שהחב"דניקים (ופשוט שגם שאר הזרמים) נגד מסירת שטחים מכיוון שארץ הקודש יותר חשובה מחיי אדם (ולהזכירכם: פיקו"נ דוחה תרי"ג מצוות וזו האחרונה ביניהם, ומשום כך אנו לא פותחים במלחמה וכובשים את כל ארה"ק הנתונה כעת תחת עמים צרים ואויבים כשיחת הרבי בענין) ופוק חזי מאי עמא דבר...

'לכתחילה על עיוור'
העולם אומר שמנסים בהתחלה מלמטה, הרבי מהר"ש אומר שמתחילים היישר מלמעלה, ואנן מה ענינן אבתריה?!- לא מפה ולא פה, נלך עם הראש בקיר! נצעק על יהודים! נקלל אותם! נבזה אותם (למגינת ליבם ולב משפחתם שלא מבינים ולא אוהבים את מי שלא אוהב את אהובם)! נחסום להם צמתים! נפריח תרנוגולת כתומות??? הרבי ירד לתוך החב"ד הכי מצומצמים של האנשים הפשוטים ביותר. לילד יהודי שמשחק כדורגל הרבי הראה את הקב"ה במגרש, לאיש עסקים טרוד הרבי גילה את 'גאד' על הדולרים, לאישה שחלמה על אגוזים הרבי נתן את כל תשומת הלב והאהבה של אב לבתו.
מדוע לא השכלנו להחוויר לכל יהודי באשר הוא את מצבנו הקטסטרופלי והאבסורדי אליו הובלנו כצאן טבחה, מדוע שיבשנו דעתו של העם באמרות כנף שוליות נטולות סיכוי להצלחה ואף מרגיזות, מדוע לא נקטנו אומנות רבינו בידינו ועל שלטינו? מדוע לא זעקנו על כל צעד ושעל: יהודים אחים, מסירת שטחים שופכת דמים! (-ישנם הרבה יהודים שאפילו אינם יודעים את פירושן של צמד המילים ההלכתי: "פיקוח נפש", צריך לשים ליבנו עם מי יש לנו עסק...).

אהבת ישראל לאוהב ישמעאל
במו עיניי הייתי עד להתוועדות במבצעים עם תמים יקר ובן שיחו- יהודי טוב שטען כי הוא מרחם על הערבים ואף מבין אותם, וכשאומרים לו הדתיים (אני סמוך ובטוח שגם מחננו כלול אצלו בקטגוריה השוגגת) שצריך להרוג את כל הערבים ויתירה מכך שאומרים לו כי ע"פ הלכה צריך לעשות להם כך וכך וע"פ התורה כך וכך (אני אישית בעד לעשות לערבים כל "כך וכך" אפשרי! אני מאוד עצבני עליהם! ומה אעשה שרבי שב-‏770 גזר עליי...-כותב השורות.) הוא פשוט מתפחלץ, לא מבין את הראש הגלותי הזה וסולד ממנו כלות...

התמים לא התלהם ולא ניתח בפניו את מבנה הנפש המוסלמית האכזרית והפאנטית מפאת קוצר הזמן וייתור הענין, אלא פשוט הסביר לו בחביבות, טוב טעם ודעת (בערך באותו אופן שבו אנו מסבירים ליהודים שגם חב"ד הולכים לצבא ומשלמים מיסים...) שראוי וכדאי לו להתנגד ולמחות נגד הגירוש כי זה,אפוא, יהפוך את אהוביו מפועלים פשוטים ושוחרי שלום (-מפאת קורטוב פחד נשכח וקמאי מהיהודי, צבאו ואלוקיו) למפלצות צמאות דם שסופם המר והנמהר להתאבד בפיגוע או להשתדך עם קליע M-16 במקרה הטוב ופגז צה"לי במקרה המוטב, וממילא השלום הנכסף עליו הוא חולם - "וגר זאב עם כבש" (שכבר הפך בחסות ממשלות הדמים לסטייק בין 770 זאבים, אך אל דאגה עם סגולה, הסטייק "בהשגחת הקב"ה"), יחלוף ביעף על כנפי ה"רוח גבית לטרור" (הוא אף הדגיש כי כל אנשי הצבא ומומחי הביטחון מזהירים שכך היה ויהיה- כהוראת הרבי לשאלם ולפרסם את דבריהם, בין היתר, מפאת התוקף וההערכה שדבריהם מקבלים) ויתנפץ על הלוויותיהם של הקורבנות משני הצדדים (כשיחת הרבי), הבחור כמובן השתכנע והבין שכולנו רוצים שלום (שיחת הרבי), השאלה היא איך מגיעים אליו בלי למות בדרך על מזבחו...וד"ל.

הגירוש-פסיכולוגיה בגרוש

לקראת סיום מוכרח הנני לעמוד על עוד ענין שלא זכה להתיחסות ואדרבה. שימו לב שכל הביטויים ששונו מלשונם המקורית ונאמרו מפינו התקבלו ברצון על מועצת יש"ע (דרשני א'...כי מה לה למועצת יש"ע ולמוטיבציה לנצח במאבק נגד המדינה הציונית?! ואין כאן המקום להאריך בזה) ולמרבה הפלא גם על התקשורת (דרשני ב'). מושגים כמו "תכנית הגירוש", "ממשלת הטרנספר", "משפחות המגורשים", "החרבת ישובים", "טיהור אתני" וכיו"ב, לא זעזעו אף אחד ואף הפכו לחלק אינטגרלי בשיחות קולחות על המצב, שאלתם את עצמכם פעם מדוע??

איך קורה הדבר שהמנגד עצמו ינווט את הלך הרוח הציבורי דווקא לצלקות שאנחנו בעצמנו,מתנגדי התכנית, עוררנו על צריבתם? התשובה פשוטה וברורה- הרי כנ"ל מעוצת יש"ע לא חשקה בנצחון שיגיד קדיש על אינטרסיה המקודשים ביותר, וודאי לא התקשורת שידעה בדיוק כמו הפוליטקאים איזה בלאגן אנחנו מנחיתים על עצמנו במימוש הגירוש.

מה עשו? דאגו שהעם ישכח מהבעיה הביטחונית כי יסתמאו עיניו מהצרות השוליות (הצרות צורמות וכואבות לכולנו אך הן מתגמדות לעומת הצרה הרצינית), שניתנות לפתרון מעשי, כביכול, לשיטתם הנלוזה, והן יהיו נחלתו "רק" של חלק קטן מהעם וממילא אין מה לדאוג... גורשת?- קבל קאראווילה, הלכו העגבניות שרי?- נמצא לך מקום עבודה, אתה נצור?- דאג לת"ז זמינה ושכח מהדאגות, חוששים להיפרד?- תרוכזו באותו ישוב, איך יגיבו הילדים?- יש לנו אחלה פסיכולוג בשבילכם וכו' וכו' וכך השיח הציבורי הוסת לו אט אט וכולם ששו ושמחו, אלה נהנו מהרעיון שהמצוקות והבעיות שלהם נוסקות בשמי סדר היום הישראלי שמבחינתו הפך הדבר לעיסוק מספק בשעות הפנאי - לדוש בצרותם של המתישבים אי שם, ואלו ספקו כפיים על כך שהמתנגדים עושים את העבודה ועוזרים להם להשכיח מהעם את הצרה הצרורה שעוד מצפה לנו היל"ת- שלה כמובן אין פתרון כל כך פשוט... "ובמקרה הכי גרוע, אם ישלחו טיל אחד צה"ל יכנס בהם ויראה להם מה זה! עם טנקים ומטוסים בלי שאף חייל יפגע! צה"ל יכול להכנס שוב מתי שבא לו!"... שוב השר של הבטחון בשמיים הפסיד.. גם באשמתנו...

* ואם תשאלו בתום לבב- מדוע על לשון כותב השורות עצמו עדיין שגורים הביטויים הנ"ל? הוא פשוט יבחר בשתיקה, שתמיד היתה טובה עבור רבן שמעון בן גמליאל...

ואלה יעמדו על הברכה בזכות זה שלא עמדו על דם רעיהם:

כאן המקום לציין חסידים יקרים שלעניות דעתי דבקו בגישת הפיקוח נפש בהסברים השווים לכל נפש, רוח ונשמה מההתחלה ועד היום בעז"ה ומהם יראו וכן יעשו רבים:

- הרה"ח זמרוני ציק בהביאו בעלון שיחת הגאולה ועל כל במה אפשרית את דברי קודשו של הרבי אודות הדם המיותר שנשפך כתוצאה מוויתורים, ואף את דברי מומחי הביטחון בענין.
- החוברת המשובחת והמושקעת "בנפשנו הדבר" שהוציא המטה לשלימות העם והארץ, שביארה את הענין ע"פ שכל פשוט ולוגי.
- קמפיין האוטובסים השני של הרב שלום ובער הלוי וולפא והרב יקותיאל ראפ שעסק בשפיכות הדמים הטמונה בתכנית.

- ואחרונה חביבה היא מי אם לא ה"סכין בלב" שדקרה אותנו מאחורה מעט מידי, מאוחר מידי, ומפוזרת קימעה, אך הושחזה היטב ושזרה את ענין הפיקוח נפש ביתר בהירות מבעבר, ישר כח לחסידינו שסייעו במלאכה.

הדברים יצאו מהלב ונקווה שיכנסו ללב ויפעלו פעולתם אחים אהובים וטהורים, אני יורד למקלט לאכול משהו, שנשמע בשורות טובות, ניפגש בשמחת גאולת העולמים האמיתית והשלימה והרבי מלך המשיח שליט"א בראשנו והוא גואלנו ויוליכנו קוממיות לארצנו ונשב בה לבטח ודידן נצח תיכף ומיד ממש!

- הבהרה: סליחה, מחילה וכפרה: מסיבות שונות ומשונות, השמורות במערכת האקולוגית של סדר יומי, לא הבאתי בהנ"ל את ציטוטי הקודש והמראה מקומות של שיחות הרבי ולמעשה הדברים פרושים לפני כל דורש אמת כשולחן הערוך לפני האדם על כל צעד ושעל בספרים עלונים ודיסקים, הצלחות רבות ומופלגות בכל.

יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!

ביבי נתניהו הרס עוד ישוב יהודי

שלימות הארץ: סקירה על מלחמתו של מלך המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...