• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

ט"ו באב תשע"ז: אלף מתפללים הגיעו ליוסף הצדיק

אמש ליל ט"ו מנחם אב כ-1,000 מתפללים נכנסו הלילה בס"ד להתפלל בקבר יוסף הצדיק בשכם, בליווי כוחות צה"ל ומשטרה. המתפללים נכנסו למקום בכמה אוטובוס ובסיום התפילה יצאו מהמקום, וב"ה ללא אירועים חריגים • וגם כמה עובדות על קבר יוסף הצדיק בשכם • הכתבה המלאה
ט"ו באב תשע"ז: אלף מתפללים הגיעו ליוסף הצדיק
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

אמש ליל ט"ו מנחם אב כ-1,000 מתפללים נכנסו הלילה בס"ד להתפלל בקבר יוסף הצדיק בשכם, בליווי כוחות צה"ל ומשטרה. המתפללים נכנסו למקום בכמה אוטובוס ובסיום התפילה יצאו מהמקום, וב"ה ללא אירועים חריגים • וגם כמה עובדות על קבר יוסף הצדיק בשכם • הכתבה המלאה

אמש ליל ט"ו מנחם אב כ-1,000 מתפללים נכנסו הלילה בס"ד להתפלל בקבר יוסף הצדיק בשכם, בליווי כוחות צה"ל ומשטרה. המתפללים נכנסו למקום בכמה אוטובוס ובסיום התפילה יצאו מהמקום. חיילי החטיבה המרחבית "שומרון" איבטחו את כניסתם למקום. מצה"ל נמסר כי התפילות התקיימו כסדרן וללא אירועים חריגים.

newsimage-1-7229

קבר יוסף הצדיק (צילום: אתר "הקול היהודי")

קבר יוסף סמל ל"שלימות הארץ"

במדרש רבה "פרשה עט" נאמר: "שלושה מקומות אין אומות-העולם יכולים להונות את ישראל לומר גזולים הם בידכם, ואלו הם – מערת המכפלה ובית-המקדש וקבורתו של יוסף". והסיבה – את שלושת המקומות האלה קנו אבותינו בכסף מלא. אברהם אבינו קנה את מערת המכפלה, יעקב קנה את חלקת השדה ליד שכם, שבה נקבר אחר-כך יוסף, ודוד המלך קנה את הר-הבית מאת ארנן היבוסי.

חז"ל מדייקים בלשונם באמרם "אין אומות-העולם יכולים להונות את ישראל", כי כל טענה מצד אומות-העולם לבעלות על חלק כלשהו של ארץ-ישראל אינה אלא הונאה. אבל על קבר יוסף (ומערת המכפלה ובית המקדש) – לא יוכלו אפילו הרמאים להונות את ישראל, שכן האתרים האלה נקנו בכסף מלא על-ידי אבות האומה היהודית.

קבר יוסף אחד שלשות האתרים האלה המסמלים את יסודות אחיזתו של עם-ישראל בארץ-ישראל. כאן נטועים שורשי הזיקה העמוקה של העם היהודי לארצו ולמולדתו. לכן הערבים מתאמצים כל-כך לקעקע אחיזה זו, ולכן הנפש היהודית מתעקשת כנגדם, עד כדי מסירות-נפש.

ההיסטוריה של קבר יוסף

כידוע קבר יוסף הצדיק בשכם, ידוע במסורת היהודית מזה כ-3300 שנה. חז"ל השוו את מעמדו של קבר יוסף, למערת המכפלה ולבית המקדש.
ב-2000 השנים האחרונות, ישנם תיעודים רציפים על קבר יוסף וסביבתו בספרות נכרית. וב-1000 השנים האחרונות, מתוארת מצבת יוסף ששני עמודים עומדים לצידיה. העמודים קיימים עד היום, ומקובלים כמצבותיהם של אפרים ומנשה.

במשך כל הדורות נהגו יהודים להשתטח על קבר יוסף, לצערנו הרב ב20 שנה האחרונות שונאי ישראל ניסו בכל הזדמנות ולצערנו גם פגעו השחיתו ורצחו יהודים שבאו להתפלל ולשמור על המקום הקדוש, עד שב־ח' בתשרי תשס"א נסוג כוח צה"ל מהמתחם.

למרות הבטחה פלסטינית לשמור על המתחם, פרצו לקבר פלסטינים ובהם שוטרים, והעלו אותו באש, תוך כדי ביזתו והשחתת תכולתו. לאחר מכן צבעו את גג הקבר בירוק, בטענה שהאתר אינו קבר יוסף אלא מקום קדוש למוסלמים. 

עד סוף שנת תשס"ג המבנה והקבר נהרסו לחלוטין בהתקפות חוזרות ונשנות, ונותרו רק הקירות הגודרים את המקום. על אף טענותיהם, המשיכו המוסלמים להתייחס לאתר כמקום קדוש ליהודים בלבד. המתחם הושחת ונשרף, כמה פעמים מאז עזיבתו. כן נהרסה כיפת המבנה והושלכה בו אשפה.

ברוך ה' בשנת תשס"ד החלו כניסות מוסדרות לקבר יוסף, באבטחת צה"ל, ובשנת תשס"ז - הוסדרה שמירה לקבר יוסף והופסק חילול הקודש.
בשנת תש"ע שופץ קבר יוסף ונבנתה הכיפה והמצבה מחדש, בשנת תשע"ג ביקרו בקבר יוסף למעלה מ-20,000 יהודים כן ירבו.

כיום האפשרות היחידה ככל הנראה, לזכות לבקר בקבר יוסף, היא להרשם לנסיעות המבוצעות על ידי "מרכז מידע ומנהלת קבר יוסף". פעילות "מרכז מידע ומנהלת קבר יוסף", מוכרת על ידי צה"ל, המינהל האזרחי, מועצה איזורית שומרון.

יהי רצון שנזכה תכף ומיד להקיצו ורננו שוכני עפר יחד עם יוסף הצדיק בגאולה האמיתית והשלימה תכף ומיד ממש.

קשר השתיקה של השב"כ נגד היהודים

שלימות הארץ: סקירה על מלחמתו של מלך המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...