• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

בנייה לא חוקית של האו"ם בירושלים

תשובת המדינה לעתירת רגבים בפרשת הבניה הבלתי חוקית שביצע האו"ם במתחם ארמון הנציב חושפת: משרד החוץ ביקש מהאו"ם לאפשר לנציגי המדינה לסייר במתחם, למרות שזה שייך בכלל למדינת ישראל. תנועת רגבים: "עם התנהלות מתרפסת שכזו, נתניהו לא יכול לבוא בטענות לאונסק"ו שהצהיר כי אינו מכיר בריבונות ישראל בבירתה"
בנייה לא חוקית של האו"ם בירושלים
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

ערב יום ה"עצמאות":

מדינת ישראל מבקשת מהאו"ם אישור לסייר בארמון הנציב

תשובת המדינה לעתירת רגבים בפרשת הבניה הבלתי חוקית שביצע האו"ם במתחם ארמון הנציב חושפת: משרד החוץ ביקש מהאו"ם לאפשר לנציגי המדינה לסייר במתחם, למרות שזה שייך בכלל למדינת ישראל. תנועת רגבים: "עם התנהלות מתרפסת שכזו, נתניהו לא יכול לבוא בטענות לאונסק"ו שהצהיר כי אינו מכיר בריבונות ישראל בבירתה"

 התפתחות מדינית בפרשת הבניה הבלתי חוקית במתחם האו"ם הפועל בארמון הנציב. בית המשפט המחוזי בירושלים הורה בשבוע שעבר לעיריית ירושלים ולרשות מקרקעי ישראל להשיב עד היום (ראשון) לעתירה שהגישה תנועת רגבים בחודש שעבר, כנגדן וכנגד ארגון האומות המאוחדות, זאת בעקבות תנופת בניה לא חוקית במטה האו"ם במתחם ארמון הנציב, השייך למדינת ישראל.

 המדינה מצידה הגישה בקשת דחיה נוספת לבית המשפט המחוזי בירושלים ממנה עולה כי משרד החוץ קיים מגעים מול גורמים שונים בארגון האו"ם, וביקש ממנו לאפשר ביקור של גורמים מקצועיים מטעם מדינת ישראל, שהינה הבעלים החוקי של המתחם.

 עוד עולה מתגובת המדינה, כי נציגי משרד החוץ קיימו ביקור ראשוני במקום, במהלכו טענו נציגי האו"ם כי עבודות הבינוי המבוצעות בימים אלו, המתקיימות ללא היתרי בניה מעיריית ירושלים, וללא הסכמתה של מדינת ישראל, לה שייך המתחם. "נובעות מהצורך לבצע שיפוץ חיוני במבנה ההיסטורי שהוקם בשנת 1929".

A (3)

 המדינה נימקה את בקשתה לפרק זמן נוסף, גם בשל "הצורך לגבש את עמדת המדינה ביחס להיבטים המשפטיים ובכלל זה היבטים הנוגעים לחסינות האו"ם, וכן הצורך בבירור נוסף של התשתית העובדתית והמשך המגעים הדיפלומטיים עם האו"ם".

 כזכור, כתב התביעה שהגישה תנועת רגבים בחודש שעבר, מציף שורה של עבירות בניה קשות שביצע האו"ם במתחם בשנים האחרונות, הכוללות יציקות בטון במבנה ההיסטורי, הקמת בניין משרדים בלתי חוקי בן מספר קומות, האנגר אחסון וכן תחנת דלק פיראטית המהווה גם מפגע סביבתי.

 לאחר שחרור ירושלים נתנה ממשלת ישראל לUNTSO, זרוע של האו"ם, זכות שימוש במקום, חינם אין כסף, במטרה לפקח על הפסקת האש שהושגה בין ישראל לשכנותיה לאחר המלחמה. ההסכם קבע שהממשלה תוכל לסיים את ההסכם בהתראה סבירה.

כיום פועלים מהמתחם סוכנויות האו"ם UNTSO ו-UNSCO , לצד משרדו של שליח או"ם למזה"ת ניקולאי מלדנוב, המנהל פעילות פרו-פלשתינית בוטה ועויינת, ואשר השר ליברמן הציע להחרימו.

A (4)

 בסוף השבוע שעבר פורסם כי בזמן חגיגות יום העצמאות ה-69 בירושלים, צפויה הנהלת אונסק"ו, סוכנות החינוך, המדע והתרבות של האו"ם, לקבל החלטה לפיה מדינת ישראל איננה הריבון בירושלים. בשנה שעברה אימץ הוועד המנהל של אונסק"ו את ההצעה הפלשתינית אשר התכחשה לקשר של היהודים אל הר הבית והכותל המערבי, החלטה שגרמה זעם רב בממשלת ישראל.

 "רגע לפני יום העצמאות ה-69 של מדינת ישראל ושנת החמישים לשחרור ירושלים ויהודה ושומרון, עמדת משרד החוץ בראשות נתניהו, זועקת השפלה ותבוסתנות. האו"ם נמצא בירושלים על תקן אורח של מדינת ישראל, בנכס של המדינה, ומרשה לעצמו לפעול בעבריינות מתמשכת – כאילו היה הוא הריבון באתר. לא מתקבל על הדעת שבעל הבית מתרפס לפני האורח, ומבקש ממנו אישור לסייר בביתו", אומר מאיר דויטש, מנהל מחלקת מדיניות וקשרי ממשל בתנועת רגבים. "אם נתניהו איננו מסוגל לממש את ריבונותה של מדינת ישראל במקום הזה, איך יכולים אנו לבוא בטענות כלפי או"ם ואונסק"ו שאינם מכירים בריבונות מדינת ישראל בבירתה?".

A (2)

ערבים משפילים חיילים, וזה "עצמאות"

שלימות הארץ: סקירה על מלחמתו של מלך המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...