• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

קינג: לחקור את דנציגר

השופט דנציגר, שדחה את "מתווה עמונה" וציווה לגרש את המתיישבים מבתיהם, הורה יום קודם לכן, מהנימוק של "אין להם בית אחר לגור בו" לעצור פסק דין שמורה לערבים תושבי מזרח ירושלים להתפנות מבית השייך ליהודי. אריה קינג, חבר מועצת העיר י-ם: לפתוח בחקירה, בחשד ל"אפליה אנטי-יהודית ואג'נדה פוליטית שמאלנית". כל הפרטים.
קינג: לחקור את דנציגר
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

השופט דנציגר, שדחה את "מתווה עמונה", הורה יום קודם לכן לעצור פסק דין שמורה לערבים תושבי מזרח ירושלים להתפנות מבית השייך ליהודי. אריה קינג, חבר מועצת העיר י-ם: לפתוח בחקירה, בחשד ל"אפליה אנטי-יהודית ואג'נדה פוליטית שמאלנית"

בית המשפט העליון עצר ביום שלישי האחרון, יום אחד בלבד לפני ביטול מתווה עמונה­ ופינוי היישוב  (שהתברר כבלתי חוקי ע"י עמותת "חוננו) פסק דין של בתי המשפט המחוזי והשלום בירושלים שהורו לערבים בשכונת בית חנינא במזרח ירושלים להתפנות מבתיהם כיוון שהשטחים שייכים ליהודים.

וזאת, למרות שנשיא בית המשפט המחוזי בירושלים אהרון פרקש קבע בפסק דין קודם כי קרקעות בשכונת בית חנינא במזרח ירושלים שייכות ליהודים, אשר בניהם ביקשו באחרונה להשיב אותם לידיהם. נשיא בית המשפט המחוזי הוציא אף צו פינוי המורה לערבים להתפנות ולהשיב את הקרקע לבעליה היהודים.

הערבים היושבים בקרקע הגישו ערעור לבית המשפט העליון בטענה כי אם יתפנו יושלכו לרחוב מאחר ואין להם עוד בתים ובטענות נוספות לגבי טיב המסמכים אשר בידי היהודים, טענות אותן דחה המחוזי. עוד ביקשו הערבים אשר יושבים בנכס שלא כדין לעצור את ביצוע צו הפינוי עד להחלטת בית המשפט העליון בעניין הערעור. 

למרות הדמיון לכאורה של המקרה המדובר לפינוי היישוב עמונה, קיבל בית המשפט העליון את בקשתם, ובהחלטה של השופט יורם דנציגר, לעצור את הפינוי עד לקבלת פסק דין.

החלטתו של דנציגר התקבלה בטענה כי משמעות הריסת המבנים "צעד בלתי הפיך שיגרום להם נזק אדיר". דנציגר אף דחה את דרישת היהודים לתשלום עבור השימוש באדמותיהם.  

ומה תושבי עמונה? להם לא נגרם "נזק אדיר"?! ושם, היהודים כן היו מוכנים לשלם פיצויים לערבים, שלא היו מוכנים לקבל תשלום, ואותו דנציגר הצביע בבג"ץ להרוס את עמונה כאשר שכולם יודעים שהערבים מעולם לא השתמשו בשטח, ואף בעתיד בעתיד הרחוק לא ישתמשו בו, וגם לא מוכנים לקבל עליו תשלום!!

השופט דנציגר שעצר את פינוי הערבים מהבית בירושלים, הצביע יום קודם לכן נגד 'מתווה עמונה'. לגבי המשפחה הערבית בירושלים קבע כי הבתים שעליהם לפנות הנם "בתי המגורים היחידים שלהם" לפיכך משמעות הפינוי היא השלכתם לרחוב", וביחד עם זה ידע היטב שהוא משליך לרחוב את כל מתיישבי עמונה.

אריה קינג: "היד שאתמול חרצה את גורלו של היישוב עמונה, ידו של דנציגר חתמה שעות ספורות לפני כן, החלטה שונה לגמרי", כותב חבר מועצת העיר אריה קינג, "מדובר במקרה של ערבים שפלשו ובנו שתי מבנים לא חוקיים על אדמה יהודית שרשומה אצל פקיד הסדר המקרקעין, וזאת בערעור לאחר ששתי ערכאות שונות, פסקו שעל הפולשים הערבים להתפנות".

"אני מזכיר שבעמונה נושא קביעת הבעלות לא הגיע לדיון משפטי כלל. בהתייחס לנימוקיו ולמסקנתו, הרי שהחלטתו של דנציגר להתנגד למתווה עמונה, מבלי להתייחס לאותם הנימוקים שמצא לנכון להתבסס עליהם בהחלטתו במקרה דנן, הרי שאין עוררין שהמדובר בשפיטה סלקטיבית ובררנית לפי מוצא העותרים המבקשים ואפלייה אנטי-יהודית מסיבות של אג'נדה פוליטית שמאלנית".

"ערכאת העליון אינה דנה בשאלה הקניינית 'של מי הקרקע', למעשה בג"צ לא הכריע למי שייכת הקרקע בעמונה אלא קבע כי מאחר והמדינה אמרה שקרקעות שלא ניתן להסדיר יש לפנות, אזי יש לפנות את עמונה", הסביר משפטן המומחה בהליכי בג"ץ את משמעות ההחלטה של השופט. "במשפט האדמות במזרח ירושלים, בניגוד לעמונה, הוכח כי האדמות שייכות ליהודים. ובשתי ערכאות כבר נפסק שעל הערבים לפנות את האדמות והמבנים שעליהם.

אריה קינג פנה בנדון לנשיאת בית המשפט העליון, ולשרת המשפטים שקד

"אני דורש מנשיאת בית המשפט העליון - The Supreme Court, Jerusalem ומשרת המשפטים איילת שקד לפתוח בחקירה כנגד י' דנציגר.
החשד:
בהתייחס לנימוקיו ולמסקנתו כפי שמובאים בסיפא של החלטתו בסעיף 44. להחלטת י' דנציגר, הרי שהחלטתו אתמול להתנגד למתווה עמונה, מבלי להתייחס לאותם הנימוקים שמצא לנכון להתבסס עליהם בהחלטתו במקרה דנן, הרי שאין עוררין שהמדובר בשפיטה שפיטה סלקטיבית ובררנית לפי מוצא העותרים המבקשים ואפלייה אנטי-יהודית מסיבות של אג'נדה פוליטית שמאלנית של י'.

 

בתמונות: מסמכי עצירת פינוי הערבים בחתימת דנציגר.

הפינוי האלים שיפיל את נתניהו

שלימות הארץ: סקירה על מלחמתו של מלך המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...