• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

המשטרה מעודדת טרור בקבר יהושע וכלב

מתפללים שהותקפו באבנים ליד קבר יהושע בן נון הזעיקו את המשטרה שעצרה את ה... מתפללים, והביאה אותם לפני שופט כדי שיוציא להם צו הרחקה ל60 יום וקנס 2000 ש"ח, למרות שהמקום נמצא ב"שטח B" (שליטה בטחונית ישראלית, ומותר בכניסת יהודים). השופט שחרר אותם בלי תנאי. "חוננו" שוקלת להגיש תביעה על מעצר שוא. והפורעים הערבים? - מחוזקים ע"י המשטרה, מחכים לסיבוב הבא רח"ל.
המשטרה מעודדת טרור בקבר יהושע וכלב
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

מתפללים שנכנסו לקבר יהושע בן נון בכפל חארס (ליד אריאל), הזעיקו את השמטרה שעצרה את ה... מתפללים, והביאה אותם לפני שופט בפ"ת שיוציא להם צו הרחקה ל60 יום וקנס 2000 ש"ח, למרות שהמקום נמצא ב"שטח B" (שליטה בטחונית ישראלית, ומותר בכניסת יהודים).

אחרי שהייה במעצר של כיממה, השופט שחרר אותם בלי תנאי. "חוננו" שוקלת להגיש תביעה על מעצר שוא. והפורעים הערבים? - מחוזקים ע"י המשטרה, מחכים לסיבוב הבא רח"ל.

בית המשפט שחרר ללא תנאי את המתפללים שנעצרו בקבר יהושע בן נון וקיבל את טענות עו"ד הבר מארגון חוננו תוך שהוא קובע שלא קיים חשד סביר לביצוע עבירה. השופט: "כל מה שלא נאסר בחוק הרי שהוא מותר". המשטרה הודתה בדיון: איש מהפורעים הערבים לא נעצר
שופט בית משפט השלום בפתח תקווה עודד מורנו דחה בשעות הצהריים את דרישת המשטרה והורה על שחרורם של עשרת המתפללים שנעצרו בקבר יהושע בן נון, ללא תנאי.
השופט קיבל את עמדת עו"ד חי הבר שייצג את העצורים מטעם ארגון חוננו ודחה את בקשת המשטרה להרחיקם מאזור השומרון ל-60 יום ולהורות על הפקדה של -2,000₪ תוך שהוא קובע כי לא קיים חשד סביר לביצוע עבירה מצדם. השופט אף סירב לבקשת המשטרה לעיכוב ביצוע ההחלטה.
במהלך הדיון סיפר נציג המשטרה כי המון ערבי יידה אבנים לעבר המתפללים ולעבר כוחות צה"ל שהוזעקו למקום, אולם הודה כי איש מהם לא נעצר. הנציג המשטרה אף ציין כי פורעים אף גרמו לנזקים לרכביהם של המתפללים.
עו"ד הבר ביקש מנציג המשטרה לאשר כי לא קיים איסור חוקי להיכנס לקבר יהושע בן נון, אולם זה התחמק. השופט מורנו עצר את הדיון והורה לנציג המשטרה לברר את הסוגיה ולהחזיר תשובה לשאלת בית המשפט. לאחר הפסקה חזר נציג המשטרה והודה כי אכן לא קיימת מניעה חוקית להיכנס לכפר, אולם חזר על טענתו שהדבר מהווה מטרד לציבור והפרת שלום הציבור. לשאלתו של עו"ד הבר איזה מטרד לציבור קיים כאן ולאיזה ציבור המשטרה מתכוונת, ענה חוקר המשטרה כי: "הנה אני כאן ואתה כאן".
בסופו של הדיון קבע השופט מורנו כי לא מצא כל חשד סביר לביצוע עבירה, ועל כן אין מקום להטלת תנאים מגבילים על המתפללים. השופט אף דחה את בקשת המשטרה לעיכוב ביצוע ההחלטה.
"עיקרון יסוד בדיני העונשין הינו עקרון החוקיות", כתב השופט, "בהתאם לעקרון זה אין עבירה ואין עונש עליה אלא אם כן נקבעו בחוק... שכן כל מה שלא נאסר בחוק הרי שהינו מותר".
"הפכתי והפכתי בהפניה להוראות החיקוק להן מפנה המבקשת (המשטרה) וסבור אני כי הצדק בעניין זה נמצא בטענות הסניגור", הוסיף השופט וסקר אחת לאחת את העבירות להן טענה המשטרה וקבע כי הן אינן מתקיימות במקרה המדובר, והדגיש כי גם המשטרה מסכימה שאין איסור להיכנס לכפר.
עו"ד חי הבר מארגון חוננו בירך על החלטת בית המשפט ובארגון חוננו הודיעו כי ישקלו לתבוע את המשטרה בגין מעצר שווא: "אם מחר יתקפו יהודים ביפו, גם אז המשטרה תעצור אותם ותאמר שמסוכן להיכנס למקום?", אומר עו"ד הבר. "כל עוד אין איסור חוקי להיכנס לאזור מסויים, על המשטרה ועל הצבא לאבטח את האזרחים המגיעים להתפלל. בשביל זה קיימים כוחות הביטחון, לעצור טרוריסטים ועבריינים, ולא אזרחים שלא עברו על שום חוק ובסך הכל ביקשו לממש את זכותם להתפלל", אמר.
מארגון חוננו נמסר בתגובה: "ישנה מגמה מדאיגה של ניסיון עיוות החוק על ידי המשטרה, בכדי לממש את מדיניותה: מעצר קל של יהודים במקום התמודדות עם מקור הטרור והתוקפים הערבים. אנו שמחים על החלטת בית המשפט ומקווים כי במשטרה יסיקו את המסקנות המתאימות".

יש לציין כי לפני מספר חודשים התרחש אירוע דומה במהלכו הותקפו מתפללים בקבר יהושע בן נון בידי ערבים, ונעצרו בידי המשטרה.

 לפרטים נוספים: אלחנן – 052-3210789 (תקשורת נכונה)

 

אלאור בכלא?! - תגובות החיילים

שלימות הארץ: סקירה על מלחמתו של מלך המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...