• ב"ה ימות המשיח!
  • ח' ניסן התשפ"ד (16.04.2024) פרשת מצורע

צבא אסד נלחם בחיזבאללה!!

חדשות טובת של "סכסכתי מצרים במצרים": קרבות של ממש בין צבא סוריה לחיזבאללה מאתמול, בעקבות (כנראה) תקרית, (אולי מכוונת), וסכסוך בין מפקדים מקומיים שהתפתח לנקמת דם בה מעורבים חלקים יותר גדולים של הצבאות.
צבא אסד נלחם בחיזבאללה!!
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

קרבות של ממש בין צבא סוריה לחיזבאללה מאתמול, בעקבות (כנראה) סכסוך בין מפקדים מקומיים שהתפתח לנקמת דם בה מעורבים חלקים יותר גדולים של הצבאות.

ככל שעובר הזמן הולכים ומתפרסמים, או שמא "מתפרסמים", פרטים חדשים אודות הקרבות הקשים שהיו אתמול בין כוחות צבא סוריה ליחידות של החיזבאללה במספר אתרים בצפון סוריה .
כמו כן מנסים אתרי החדשות השונים לנסות ולהבין איך הכל התחיל והיכן זה נגמר.
לפחות זמנית.
בשעה האחרונה עולה אתר לבנוני - אלג'נובייה - אתר שיעי המהווה אופוזיציה לחיזבאללה בלבנון ומביא פרטים חדשים אודות אירועים אלו .
ושוב,אני מדגיש, זהו רק גרסה אחת מיני רבים שכבר עולים לאוויר בעקבות הקרב הקשה בין "כוחותינו" בסוריה.
על פי האתר שורשי האירוע מתחיל עוד כמה ימים קודם.
לפני כמה ימים פורסם סרטון הווידאו בו נראית חוליית נ"ט של צבא המורדים צולפת בריכוז לוחמי חיזבאללה ונצפית פגיעה ישירה במרכז הקבוצה מה שגרם להרג של 7 לוחמי חיזבאללה ופציעתם של 8 לוחמים נוספים רובם פצועים קשה .
מי שראה את סרטון הוידאו השתומם למראה השאננות הלא אופיינית של לוחמי המוצב של החיזבאללה.
לוחמים אלו העוברים תדריך מפורט כיצד להתנהג בשטח עויין לעולם לא היו מתקבצים בקבוצה גדולה בשטח פתוח שורץ אויבים אלא אם כן..... הם היו בטוחים שהם לא ב....שטח שכזה.
ואכן,המוצב שבו נפגעו קבוצת לוחמי החיזבאללה נמצאת בעורף האזור כשלפניו נמצא גדוד חיילים סורים.
לאחר הפיגוע הקשה התקיים בחיזבאללה תחקיר לאחור בו ניסו להבין איך וכיצד התאפשר לחוליית נ"ט של המורדים לחצות את קווי הצבא הסורי ולנוע עמוק אל תוך העורף ולפגוע דווקא במוצב החיזבאללה .
מסקנות התחקיר היו קשות ומרות . החיזבאללה העריך כי חוליית המורדים חצתה את קווי הצבא הסורי תוך העלמת עין מצד הגדוד הסורי השכן ,וזה במקרה הטוב , ובמקרה הרע בהסכמה ובסיוע הצבא הסורי.
העקבות מסקנות אלו יצאה חוליית לוחמי חיזבאללה להתעמת עם אנשי הגדוד הסורי שהגן על עורפם . החוליה דרשה דין וחשבון מקצין סורי בכיר,בדרגת סגן אלוף,כיצד התאפשר מעבר החוליה , אך הקצין הסורי הבכיר נעלב מטון הדיבור ועד מהרה גלשה השיחה לקרב יריות קשה במהלכה חיסלו לוחמי החיזבאללה את הסגן אלוף הסורי יחד עם עוד 6 מחייליו. לא לפני שמצידם נהרגו 8 לוחמי חיזבאללה בקרב היריות.
העימות לא נעצר בנקודה זאת , הוא התפשט ,לפחות,לעוד 2 מוקדים באזור .
הפיקוד הסורי המקומי השתולל מכעס והוציא לפועל נקמה מידית. חיל האוויר הסורי שהוזעק תקף מספר עמדות של החיזבאללה באזורי העימות הפנימי,אך החיזבאללה , תוך שהעריך מראש את התגובה או שקבל מידע מראש על כך, פינה את כל העמדות המותקפות ותוצאות המתקפה האווירית הסורית הסתיימה ללא נפגעים נוספים .
כרגע החשדנות ההדדית היא כה עזה עד שלא ברור לאף צד אם יהיה המשך לאירוע מסוג זה או שזה יסתיים סופית .

פיגוע ירי בתל אביב: ארבעה הרוגים הי"ד

שלימות הארץ: סקירה על מלחמתו של מלך המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...