• ב"ה ימות המשיח!
  • ט' ניסן התשפ"ד (17.04.2024) פרשת מצורע

למה נשארנו עם המנהרות והחמאס?

עומדים נפעמים ומודים לקב"ה ששומר עלינו למרות הטיפשות והאדישות של הקבינט הביטחוני, שידעו על המנהרות, ומשום מה היו בטוחים שהחמאס לא ישתמש בהן. הבעיה היותר גדולה של כל השרים, כולל ראש הממשלה ונפתלי בנט, מה יהיה אם צה"ל יכבוש את עזה. כולם חושבים כמו יעלון, שאסור לשוב ולכבוש את עזה. אז נשאנו עם החמאס, ועם המנהרות
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

עומדים נפעמים ומודים לקב"ה ששומר עלינו למרות הטיפשות והאדישות של הקבינט הביטחוני, שידעו על המנהרות, ומשום מה היו בטוחים שהחמאס לא ישתמש בהן. הבעיה היותר גדולה של כל השרים, כולל ראש הממשלה ונפתלי בנט, מה יהיה אם צה"ל יכבוש את עזה. כולם מלבד ליברמן, חושבים כמו יעלון, שאסור לשוב ולכבוש את עזה. אז נשאנו עם החמאס, ועם המנהרות. עכשיו, נראה את ליברמן.

כמו בכל וויתור של הממשלה, שצריכה היתה מזמן לבטל את הסכמי אוסלו ואת הרשות הפלסטינית, ולאסוף את כל הנשק מכל הערבים; כשם שהיום כולם מבינים את האיוולת האיומה של ההינתקות, ואת הרישעות בו היא נעשתה ע"י ממשלת שרון, ובמילא, כמסקנה ראשונית, יש להרשות למתיישבי חומש ושא נור לחזור למקומות אותם נטשו בגלל אריק שרון, כך ממש צריך לכבוש את עזה מחדש, ועד שזה לא ייעשה, הם, יהיו "לצנינים בצידיכם ולקוצים" כו'. אבל, ממשלת ישראל שוב ושוב מחליטה להשאיר על כנה את ממשלת הרצח והטרור בעזה, כבר מלחמה שלישית אחרי ההנתקות, כאשר מאות חיילים יהודים הי"ד דמם נשפך ח"ו לשווא, וממשלת ישראל דואגת לקיום ממשלת החמאס שממיטה חרפת רעב מוות ומלחמה על תושביה המוסלמים של רצועת עזה.

כל זמן שממשלת ישראל לא תחליט לכבוש לגמרי את המורסה המוגלתית של החמאס בעזה, זו תשוב להתפרץ, וכעת אומרים בצה"ל זה קרוב מתמיד ה' ישמור.

תחקיר ערוץ 2, התימלול "רוטר".

התוכנית המבצעית לטיפול במנהרות גובשה רק יומיים לפני שהחל המבצע ובלחץ שהפעיל השר בנט בקבינט. יעלון ונתניהו, אז בחזית אחידה, ניסו לתמרן ולבלום את ליברמן ובנט. האם צה"ל ניסה להסתיר ולמנוע פרטים מהשרים? הצצה לתמלולים הרגישים
הפעולה הקרקעית הפכה לאחד הסמלים של מבצע צוק איתן. אבל למרות שהאיום היה ידוע, החל מתחקור חטיפת גלעד שליט ועד למודיעין שהגיע כמה חודשים לפני המבצע, כשהחלה ההסלמה התברר שאין תכנית מגובשת לצה"ל.


תמלילים שהיוו בסיס לכתיבת טיוטת הדוח של מבקר המדינה על התנהלות המבצע, מספקים הצצה ללחץ הפוליטי הממוקד שבא בעיקר מהשר בנט לפעולה נגד המנהרות.

הקבינט התכנס ביום מציאת גופותיהם של שלושת הנערים. הרמט"ל גנץ, שר הביטחון הפורש יעלון, והשב"כ מעריכים שפני חמאס לא למלחמה. אלא שבנט וליברמן טוענים כי יצביעו נגד פעולה צבאית רפה. בנט מצדו מדבר על עשרות מנהרות תקיפה ועל חשש מביצוע פיגוע אסטרטגי.

נתניהו אמר אז ליעלון: "אני מבקש לראות תכנית לטיפול במנהרות גם אם זה יוביל להסלמה ולירי טילים". הישיבה מסתיימת ללא החלטות.
יממה לאחר מכן הקבינט מתכנס פעמיים. יעלון מציג דיווח לפיו מצרים טוענת שיש רצון לריסון מצד חמאס. "מה יקרה אם יפעילו את המנהרות כמו אצל גלעד שליט?", הקשה השר בנט.

הקבינט (כולל בנט) פוחד מכיבוש עזה.

"פעולה קרקעית חודרת עלולה לגרור את ישראל לכיבוש עזה", הבהיר נתניהו. בשלב זה טען יעלון כי "אם לא נפעל, חמאס לא יפעיל את המנהרות". "האם נשמע את התכנית לטיפול במנהרות?", שאל בנט. ראש הממשלה נתניהו הסביר כי בצבא עדיין צריכים לדון בתכניות, אלא שאז האשים בנט: "הם כבר היו צריכים להכין שיעורי בית".

הכוחות עלולים להישאב פנימה

יממה לאחר מכן שוב התקיים כינוס של הקבינט. שב"כ מציג מידע מודיעיני על חשיפת מנהרה התקפית חודרת לצורך פיגוע בכרם שלום.

ראש השב"כ: לא ישתמשו במנהרות.

ראש השב"כ: "אסטרטגית לחמאס אין כוונה להשתמש במנהרות".
בנט: "איך אתם יודעים?"
ראש השב"כ לא משיב
בנט: "האם אפשר לחסל את המנהרות?"
גנץ: "יש כמה אפשרויות לפעול"
בנט: "יש תוכנית?"
יעלון: "כן"
גנץ: "צריך להשאיר את הטיפול לזמן שבו נחליט אם נכנסים קרקעית ואיך".

גנץ דיבר למעשה על הפצצת פירי המנהרות מהאוויר. כלומר, הפצצת הפתחים שמזהים על פי המודיעין.

ב-3.7.14 שוב התכנס הקבינט. בצה"ל טוענים כי חמאס לא רוצה להפעיל את המנהרות. אלא שאז הדברים גוררים קרבות בין השרים.

נתניהו: "תקיפת המנהרות מהאוויר תקשה על חשיפה וסיכול"
בנט: "יש תרחיש של פיגוע המוני מתוך מנהרות"
גנץ: "אם נצא ממנהרה ויירו עלינו מגבעה נכבוש אותה, ואז עוד גבעה ועוד אחת, ונמצא את עצמנו בלב עזה. אנחנו עלולים להיגרר לכיבוש הרצועה".
בנט: "אנחנו מחליטים איך ומתי לצאת"
יעלון: "כוחות יישאבו פנימה עדיף לנסות להגיע לרגיעה".

רק בשלב הזה מגובשת תכנית "הגנה קדמית" בפיקוד דרום להגנה וטיפול במנהרות. התכנית מוצגת לרמטכ"ל ולשר הביטחון שלא מעבירים אותה לקבינט שמתכנס רק יומיים לאחר מכן ב-7.7.14.

הקבינט: "אסור להפריז", צריך את החמאס.

באותה ישיבה, בנט מציע להכניס את הטיפול במנהרות ליעדי המבצע, נתניהו ויעלון מתנגדים.

יעלון: "לא נכון להגדיר יעד של הפשטת החמאס ממנהרות בסבב הזה, המצרים פועלים להגיע להפסקת אש".
יוסי כהן, ראש המל"ל: "כבר שאלנו את הרמטכ"ל והוא אומר שעושים את מירב המאמצים, אבל אי אפשר להשמיד את הכול".
בנט וליברמן: "בדקתם את האפשרויות כולל כניסה קרקעית?"
ראש השב"כ: "צה"ל החליט בשלב זה שלא להיכנס קרקעית"

בצבא טוענים שבנט משתמש בחומר מחטיבת גבעתי שהוא מקבל מדרגי השטח כדי להציג נתונים. הוא עושה עליהם מניפולציות ואז מציג בקבינט תכניות ורעיונות מדרג השטח, בלי לבחון את השלכות העומק.

ב-10.07.14 אלוף פיקוד הדרום מגיע לקבינט. רק אז מוצגת התכנית לשרים:

בנט: "כמה זה יגרור אותנו פנימה?"
תורג'מן: "יהיה חיכוך, אבל אסור להפריז"
בנט: "מה אתה היית עושה אם היית בנעליי?"
יעלון וגנץ: "הוא זה לא אתה, הוא לא בנעלייך"
בנט: "טוב אז מה היית עושה בנעלייך?"
יעלון וגנץ מנסים למנוע מתורג'מן לדבר, נתניהו מבקש ממנו להשיב.
תורג'מן: "בנעלייך, או בנעליי, הייתי פועל".
ליברמן: "צריך ללכת על הכול או לא כלום. או כיבוש עזה, או להפסיק הכול".
כל שאר השרים מתנגדים.
יעלון: "גם אם ניכנס לא בטוח שנצליח לחסל הכל"
שרים: "תקיפות מהאוויר מחסלות את המנהרות?"
גנץ: "זה שיבוש לא מניעה"
נתניהו: "זו הערה נכונה"
בנט: "האם זה מפריע? האם תקיפה אווירית פוגעת ביכולת לאתר את המנהרות?"
גנץ: "מקשה במידה מסוימת".

במקביל המגעים המדיניים נמשכים. צה"ל נמנע מכניסה קרקעית. בנט מכנה את גנץ 'סוס עצל' וטוען שבשטח רוצים להיכנס וכי והפיקוד מונע זאת.

הפגנות למען אזריה אלאור

שלימות הארץ: סקירה על מלחמתו של מלך המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...