• ב"ה ימות המשיח!
  • ח' ניסן התשפ"ד (16.04.2024) פרשת מצורע

הואיל ונדחה ידחה: מכה להליך המשא ומתן

נשיא צרפת פרנסואה הולנד הודיע הבוקר (יום ג') כי הוועידה הבינלאומית שתכנן כדי לדון בשלום בין ישראל לפלסטינים ובמזרח התיכון כולה נדחתה לחודשי הקיץ, לאחר שתוכננה לסוף החודש הקרוב. מדובר בהליכים מדיניים מסוכנים שאך בנס נדחו הנוגדים את דעתו הק' של הרבי שליט"א מלך המשיח שטוען ללא הרף שדיבורים על מסירת שטחים לערבים יביאו רק מלחמות ר"ל.
הואיל ונדחה ידחה: מכה להליך המשא ומתן
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

רבות מחשבות בלב איש ועצת ה' היא תקום

נשיא צרפת פרנסואה הולנד הודיע הבוקר (יום ג') כי הוועידה הבינלאומית שתכנן כדי לדון בשלום בין ישראל לפלסטינים ובמזרח התיכון כולה נדחתה לחודשי הקיץ, לאחר שתוכננה לסוף החודש הקרוב. מדובר בהליכים מדיניים מסוכנים הנוגדים את דעתו הק' של הרבי שליט"א מלך המשיח שטוען ללא הרף שדיבורים על מסירת שטחים לערבים יביאו רק מלחמות ר"ל. 

במקור הייתה הוועידה להתקיים ב-30 במאי, אולם מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי הודיע כי לא יוכל להגיע לוועידה, שכן היא מתקיימת ביום הזיכרון של ארה"ב, ועל כן היא נדחתה. בריאיון לרדיו הצרפתי אמר הולנד כי הוא סבור שמסיבה זו יש לדחות את הוועידה לקיץ. אין זה כי אם יד ההשגחה העליונה שבכל פעם מסכלת תהליכים מסוכנים אלו.

עד כה לא היה ברור אם ארה"ב מבקשת להתחמק מהוועידה מטעמים פוליטיים-מדיניים, ועל כן ייתכן שנתלתה בתירוץ שלפיו קרי אינו יכול להגיע לכינוס בשביל לא לסבך את יחסיה עם ישראל והפלסטינים. כעת, כך נראה, הצרפתים עצמם לא מתכוונים לוותר על הנוכחות האמריקאית, שככל הנראה חשובה להם מאוד בשביל להעניק אמינות לוועידה. מכל מקום, לא ברור אם גם במועד החדש נציגי הממשל מארה"ב יגיעו לכינוס.

דובר מחלקת המדינה ג'ון קירבי נשאל אתמול על האפשרות שקרי יגיע לכינוס, וציין כי "כעת אנו בדיונים עם צרפת על תאריך חלופי אחר שעשוי להסתדר יותר בשביל מזכיר המדינה", ציין קירבי, והוסיף כי לוח הזמנים של קרי כעת "תקוע"...

הצרפתים מייחסים חשיבות גדולה לוועידה, בניסיון להגביר את מעמדם הבינלאומי. לדברי הולנד, לארצו חשוב מאוד "לנקוט יוזמה עוצמתית" בכל הקשור לסכסוך באזור. 

כשקלינטון מעיד שעשה כל שביכלתו ולא הואיל

השבוע התפרסם ברשתות נאום של נשיא ארה"ב לשעבר, מר ביל קלינטון (האחראי לאסון אוסלו), אותו נשא במהלך קמפיין הבחירות למועמדות לנשיא ארה"ב בשנה הקרובה. הנאום היווה חלק מתעמולת תמיכה במרת קלינטון כהמועמדת הבאה.

ברגע של שבירה, הודה קלינטון שהוא "הרג את עצמו" על מנת לתת לפלסטינים מדינה והם - כנגד כל הסיכויים - דחו כל הצעה. 

בהזדמנויות אחדות הסביר הרבי שליט"א מלך המשיח שאין זה אלא נס שלמרות שהיהודים רצים אחרי הערבים למסור שטחים, הם מצדם מסרבים בעקשנות בלתי מובנת ליטול שטחים אלו. 

אף-על-פי-כן, מוסיף הרבי שליט"א מלך המשיח, עצם הדיבורים על מסירת שטחים מביאה למצב בטחוני מסוכן, גם אם לא נמסרו השטחים בפועל, כי דבר זה מגביר את תאבונם של המחבלים בראותם שע"י הטרור הם נשכרים. 

 

איסור מסירת שטחים - לא רק בארץ

שלימות הארץ: סקירה על מלחמתו של מלך המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...