• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

לשחרר מיד את מאיר אטינגר

מסכת התעללות לשמה במאיר אטינגר, נכדו של הרב מאיר כהנא, תלמיד חכם מ"נוער הגבעות", שמאמין בתום לב שהממשלה בישראל צריכה להתחלף במשהו יותר טוב, זה הכל. אין שום ראיות נגדו לארגון מרד או הסתה, ולא לפעולות נגד פלסטינים. החיוך שלו מפריע להם, ובעיקר, מפריע להם שהוא צודק, ושהרבה מאד אנשים חושבים כמותו. מאיר אטינגר זה כולנו, חייבים להוציא את מאיר אטינגר מהכלא.
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

מסכת התעללות לשמה במאיר אטינגר, נכדו של הרב מאיר כהנא, תלמיד חכם מ"נוער הגבעות", שמאמין בתום לב שהממשלה בישראל צריכה להתחלף במשהו יותר טוב, זה הכל. אין שום ראיות נגדו לארגון מרד או הסתה, ולא לפעולות נגד פלסטינים. החיוך שלו מפריע להם, ובעיקר, מפריע להם שהוא צודק, ושהרבה מאד אנשים חושבים כמותו. מאיר אטינגר זה כולנו, חייבים להוציא את מאיר אטינגר מהכלא.

מקום המשפט שם הרשע: בבית המשפט העליון נדחתה עתירת עורך הדין עדי קידר מארגון 'חוננו' לאפשר למאיר אטינגר להשתתף בברית המילה לבנו שתתקיים בצהריים בירושלים.

בכך הותיר בית המשפט העליון על כנה את החלטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע שלא לאפשר למאיר להגיע לברית בשל "המסוכנות" העולה ממנו. לאחר ששמע את עמדת השופטים, אחד מאחיו של אטינגר התפרץ לעבר השופטים וקרא: "אתם מנסים לחנך מחדש, בולשביקים!". מאבטחי בית המשפט הוציאו אותו מהמתחם.

עו"ד אריאל עטרי שייצג את אטינגר בדיון היום מסר בתגובה: "זכותו של אדם היא שבנו לא יפתח את חייו בין כתלי הכלא. טענת שב"ס בבית המשפט שאין די זמן להיערך לוגיסטית לברית היום - שערורייתית, לאור העובדה שלפני שמונה ימים פנינו בבקשה לקיום ברית היום. המציאות בה עציר מנהלי, נגדו אין ראיות מרשיעות, אינו יכול לצאת לברית של בנו, במקום בו אילו היה מורשע ברצח היה יכול לצאת - צריכה לקומם כל אזרח שומר חוק".

מנכ"ל ארגון חוננו שמואל (זנגי) מידד אומר בתגובה: "כל החומר הסודי הזה הוא הצגה ושקרים. רק לפני כ 3 חודשים שוחרר העצור המנהלי מרדכי מאייר כשהשב"כ מודה שהוא ישב לחינם במשך 5 חודשים על סמך "חומר סודי ומסוכנות". למה על כך איש אינו נותן את הדין? ישנם אינספור מעצרי שב"כ ו"חומרים סודיים" שמסתיימים בלא כלום וזה לא מפריע לשב"כ ולממונים עליו להמשיך להשתולל באלימות בלתי מרוסנת מול יהודים. למה? רק כי הם נראים וחושבים שונה מהם. באמצעות אותן הצגות ושקרים מבססים כעת מצב בו במדינת ישראל מונעים מאב את המצווה הכל כך בסיסית וחשובה למול את בנו. ללאחר כל זה איך אפשר להתפלא שאנשים לא נותנים בהם אמון".

מסכת ההתעללויות במאיר אטינגר לא הסתיימה באיסור להשתתף בברית המילה לבנו, וגם בין כותלי הכלא יש הממשיכים לנהוג כלפיו בצורה קשה וחמורה. באחרונה הסתיימו ששה חודשים בהם שוהה אטינגר בבידוד משאר האסירים, לאחר שהועבר לבידוד על ידי שב"ס כחודש וחצי לאחר כליאתו.

ששה חודשים זהו הזמן המקסימלי בהם ניתנת לשב"ס האפשרות להעביר אסיר לתנאי בידוד. אם שב"ס מעוניין להאריך את השהות בבידוד של אסיר מסוים הרי שעליו לפנות לדיון בפני שופטים לקבלת אישור שכזה. כך אכן עשו אנשי השב"ס. אלא שלפתע, לאחר שעורכת דינו של מאיר, סימה כוכב, המייצגת אותו מטעם ארגון 'חוננו', שטחה בפני השופט את טענותיה על כך שאין כל הצדק להשאיר את מאיר בבידוד, קם לפתע נציג השב"כ בדיון ושלף צו מנהלי החתום בידי שר הבטחון משה יעלון, המורה על כך שיש לכלוא את מאיר בבידוד דווקא, ולא להסתפק במעצר המנהלי ה"רגיל".

אם לא די בכך, הרי שסיפור נוסף על קורותיו של מאיר בבית הכלא מלמד לאיזה שפל הדרדרו גורמי הכליאה באשר להחזקתו. ביום שני, בוקר יום ברית המילה לבנו, ביקש אטינגר מקצין שב"ס באגף לשוחח בטלפון עם רעייתו, בטרם יציאתו לדיון שהתקיים בהמשך הבוקר בבית המשפט העליון בירושלים, הקצינים באגף מכירים את מאיר כאסיר טוב ועל כן אינם מערימים עליו קשיים בדר"כ, הקצין שהיה חדש באגף סרב לבקשתו.

משכך, פנה אטינגר לקצין בדרגה גבוהה יותר שנכח באגף וביקש ממנו להתערב. אותו קצין הסכים לבקשתו של אטינגר והוא אכן שוחח עם אשתו. לדברי בני משפחתו של אטינגר, הקצין חש פגוע מ"שבירת הסמכות" שהתרחשה מבחינתו.

למחרת, הגיע אותו קצין לקיים ספירה כבכל בוקר בכלא. מאיר ששהה באותה עת בתפילה בתאו, לא נעמד עם בואו של הקצין. במשפחת אטינגר מספרים, כי על פי רוב נוהגים הסוהרים כבוד במאיר וכשהוא מתפלל הם אינם מפריעים לו ומאפשרים לו להתפלל בנחת. הקצין הנזעם הגיש למאיר שני דוחות משמעת. גם לגבי הארוע מיום האתמול. בהמשך, בעקבות כך, פנה הקצין הפגוע להגיש תלונת נגד מאיר בטענה שהוא "איים עליו". מאיר אכן נחקר על כך וכמובן הכחיש את טענותיו של הקצין. בני המשפחה מבקשים להדגיש, כי מדובר בהאשמת שווא שקרית.

עורכת דינו של מאיר, סימה כוכב, פנתה במכתב דחוף לשב"ס בדרישה לבדוק את ההתנכלויות של רשויות הכלא למאיר. "נדהמתי לשמוע ממרשי כי בימים האחרונים הוא עובר מסכת התעללויות קשה והתעמרות מצד קצין שב"ס שגיא כהן. הקצין רודף את מרשי באופן אישי, מעליל עליו עלילות, בודה מליבו תרחישים שלא קרו, מגיש כנגד מרשי תלונות בגין דברים שלא היו מעולם ומונע ממרשי זכויות המגיעות לו ע"פ חוק". עו"ד כוכב אף דרשה כי ינקטו הליכים כנגד הקצינים שהיו שותפים להתעמרות. 

חשיפה: כל צמרת המשטרה משוחדת

שלימות הארץ: סקירה על מלחמתו של מלך המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...