• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ז ניסן התשפ"ד (25.04.2024) פרשת מצורע

כיצד? מרקדין! יומן שבוע פ' תולדות

כיצד? מרקדין! שבוע פרשת תולדות ב770 במחיצת הרבי שליט"א מלך המשיח, מיומנו של א' התמימים, וגלריה מבית משיח 770
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

כיצד? מרקדין!

שבוע פרשת תולדות ב770 במחיצת הרבי שליט"א מלך המשיח.

Picture3

מענדי אחי החסיד!

את שבוע פרשת תולדות אני מגדיר לעצמי כאחד השבועות העמוסים ביותר בקבוצה תשפ"א. את שגרת החורף היצוקה מיום רודף יום, סדר, תפילה עם הרבי שליט”א מלך המשיח, סדר, תפילה נוספת וכו' שבר גל של חום וחיות חסידי שנוצר מהשלוחים החסידיים שלא וויתרו והגיעו לכאן לכינוס השלוחים העולמי למרות הכל, ושורת מאורעות בקשר ליום הבהיר ראש חודש כסלו.

מצד הענין בכל כמה שעות התרחש מאורע עליו ניתן להניח את המחוגה ולומר שהכל סובב סביבו, וזו נקודת הנקודות.

אך לעניות דעתי ובעיקר לפי הרגשתי הנקודה העיקרית שהורגשה ב770 בשבוע זה במחיצת הרבי שליט"א מלך המשיח היא השמחה האישית של הרבי שליט”א מלך המשיח. כן. לא 'ווארטים' חסידיים, ואפילו לא שיחה או מאמר כלשהם הם שהחיו את הלב החסידי והעירו אותו לתחיה בשבוע האחרון.

בשבוע הזה הרגיש כל מי שנכח ב770 את השמחה האישית של הרבי שליט”א מלך המשיח כאילו היא שמחתו הפרטית גם בלי לימוד מעמיק אודות 'ענינו של יום'. הרבי שליט”א מלך המשיח הבריא ביום זה, זוהי שמחה עצומה לכל, וזה הכל! האמן לי שה'משקה המשמח' לא היה חובה על מנת להצית את השמחה.. היא בערה ממילא. זוהי שמחתו של כל חסיד באשר הוא, ועל כך רקדנו ושרנו בלי הפסקה (כמובן במארש ראש ר"ח כסלו): יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!

שמוליק

-   -   -   -   -

יום ראשון – כ"ח מרחשון

לצאת לשליחות – כך ולא אחרת!

האורות ב770 שכבו מיד לאחר ההבדלה במוצאי שבת לצורך הקרנת מראות קודש לא נדלקו במהרה. בסיום הוידאו השבועי (שאורך כחצי שעה.. וידאו מעידודי ה'יחי' בתשנ"ג-ד, 'לראות את מלכנו', ו'השיחה השבועית' - באנגלית) החלו לפנות את החלק המרכזי של בית חיינו לצורך הבאנקעט המרכזי של כינוס השלוחים העולמי שיתקיים בעז"ה מחר בבוקר לאחר תפילת שחרית.

מסביב להתוועדות שהחלה עוד בצהרי השבת ונמשכה עמוק לתוך הלילה, נוצרו בזמן הזה 'פירמידות' של ממש מבחורים שצפו במראות קודש או לחילופין חזרו רק עכשיו מ'הקהלת קהילות' בשכונות הקרובות.

במרכז ההתוועדות ישבו הרה"ח ר' שלמה זלמן שי' לנדא משפיע וראש תות"ל רעננה, ר' יוסף יצחק שי' מייזליש שליח כ"ק אד"ש מה"מ לעיר מקסיקו, ר' ברוך שי' ג'ייקובסאהן שליח כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א למספר שכונות במנהטן, ור' שלום שי' כלפון שליח הרבי מלך המשיח שליט"א ביצהר.

ראש המדברים בהתוועדות היה הרב יוסקה מייזליש שהתוועד בחיות מיוחדת על ה'יהי רצון' המסיים את קונטרס כ' מר-חשוון תשנ"ב (אותו הרבי שליט"א מלך המשיח חילק לכל אחד ואחד על מנת ללומדו), בו נכתב האיחול והברכה (וממילא הנתינת כח וכו') שלכל אחד ואחד מבני ישראל יהי' "א חסידישע יארן". הפי' ב'חסידישע יארן' – הסביר הרב מייזליש - הוא שלא יהי' 'חיים של איכר', והפירוש הפשוט בזה הוא - לפעול כפי כוונת כ"ק אד"ש מה"מ "האם עשיתי מה שהרבי שליט”א מלך המשיח רוצה או לא?!". הכוונה במילים "כולן שוין לטובה" ( - מטבע לשון מהזוהר המבארת את הכפילות בפעם השניה שנאמר בפסוק "שני חיי שרה" עליה חוזר הרבי שליט”א מלך המשיח במאמר זה רבות) היא שמצד עצם הענין כל ההוראות של הרבי שליט”א מלך המשיח הם דבר אחד ממש! כולן שוות – לטובה!

אמנם חלק גדול מבית חיינו חשוך בשעה זו ואף התוועדות פעילה ותוססת מתקיימת, אך עם תחילת 'סדר נגלה' בשעה 19:30 ניתן לצפות בכמות בחורים לא מבוטלת שיושבת ללמוד כרצנו הק' של הרבי שליט"א מלך המשיח. הן על זה דובר בפארבריינגען..

בהוראת ההנהלה – השיעור ב'דבר מלכות' השבועי (בו 'פותחין בדבר מלכות' את השבוע החדש) שמתקיים מידי מוצאי שבת על בימת ההתוועדויות נדחה לשעה השניה של ה'סדר', כאשר בשעה הראשונה לומדים יחד 'עין יעקב' על סדר הש"ס כהוראת הרבי שליט"א מלך המשיח בשיחות דבר מלכות.

לאחר מלווה מלכה התקיים במלון אש"ל פאנל 'שליחות – לקבלת פני משיח צדקנו' לכלל תלמידי התמימים יחד עם מספר שלוחים שהתוכן המרכזי שבדברי כולם היה שבכדי לצאת לשליחות בעוד מספר שנים לאחר החתונה מוכרחת להיות כעת החלטה חזקה בנפש שכך יהיה.

ראשון הדוברים היה השליח לשכונת 'מיל בייסן' שבפלאטבוש ר' יהודה שי' פרידמן - שדיבר על כך שבראש ובראשונה עלינו להתפלל לרבי שאכן נזכה לצאת בשליחותו "לתקן עולם", ועל כך שצריך תמיד לזכור שבשליחות "לא מלקקים דבש", אבל זוהי השליחות של הרבי שליט”א מלך המשיח ועלינו לבצע אותה.

לאחריו הסביר הרב מנחם מענדל שי' לרנר - שליח הרבי שליט"א מלך המשיח בראשון לציון - שכל אחד מוכרח לנתב את ה'אורות' שיש ביציאה לשליחות ל'כלים דתיקון' תוך כדי היצמדות עיקשת להוראותיו של הרבי שליט”א מלך המשיח ובהתייעצות פרטנית על כל צעד ושעל עם עסקנים וידידים מבינים.

הרב חיים שי' ברוד שליח הרבי שליט"א מלך המשיח בפלאיה דל כרמן שבמקסיקו. נקודת דבריו היתה שפתיחת בית חב"ד ויציאה לשליחות מתחלקת לשניים – גוף ונשמה. הגוף הם פרטי הפעילות שמשתנים ממקום למקום, לעומת הנשמה ששווה אצל כל השלוחים ובכל מקום – הרצון החזק שיהודי נוסף יעשה פעולה טובה נוספת. זה הכל, ואת ה'נשמה' - הרצון הזה - מוכרחים להבעיר כבר עכשיו.

אחרון הדוברים היה הרב מנחם שי' טל - שליח הרבי שליט"א מלך המשיח בעין איילה, שדיבר על הצורך ב'מקוריות' ואוטנתיות בשליחות בכלל ובהגשת פרסום בשורת הגאולה בפרט, לחשוב על רעיונות יצירתיים כיצד לעשות זאת, ובודאי שהרבי שליט”א מלך המשיח נותן את הכח לכך.

לאחר  סיום הפאנל החלה במערב 770 ליד ספריית גאולה ומשיח (החלק הקדמי של 770 תפוס כעת בהכנות לקראת הבאנקעט) התוועדות של ה'קבוצה'. בשעת ארגון ההתוועדות לא היתה סיבה מיוחדת מלבד עצם הענין החשוב של 'דיבוק חברים' בהתוועדות. אך עד מהרה עלה ניחוח יום הבהיר ראש כסלו הקרב ובא באפינו והמארש החל להתנגן בעוז. רוקדים.. ורוקדים.. הרי שמחת הרבי שליט”א מלך המשיח היא שמחתנו! אין סיבה אחרת (אמיתית) לשמוח! כאשר התגלה שאחד הבחורים חוגג כעת 'יום הולדת חסידי' התוועדו על מה שהרבי מספר (ב' אייר תש"י) שנכנס אליו חסיד ואמר לו בהתפעלות שהרבי הריי"צ אמר לו שע"י שיהיה מקושר אליו – יהיה מקושר למי שהוא מקושר. ומסיים הרבי – "בהיותו בהתפעלות לא רציתי לקררו, אבל האמת היא שלנו אינו נוגע למי הוא מקושר! אנו מקושרין אליו ובשבילנו אין למעלה מזה!", וזוהי החגיגה הגדולה ביום ההולדת החסידי – שביום הזה מציאותנו המדומה נהייתה אמיתית בהתקשרותה למי 'שאין למעלה ממנו!'.

תוך כדי השמחה העצומה התקבלה הידיעה המצערת וה'הזויה' שאביו של א' מבחירי התמימים מהקבוצה הלך לעולמו באופן פתאומי, וההתוועדות קיבלה אופי שוני לגמרי... עד מתי!?

זמן קצר לאחר מכן, לא לפני קבלת החלטות טובות – "והחי ייתן אל לבו" – החלה כבר ההתארגנות ל'סדר חסידות' שהתקיים ב'אוויר' מחוסר מקומות ישיבה. תפילת שחרית התקיימה ברוב עם ובצפיפות גדולה מחמת החלק המרכזי של 770 (בו נערכו כבר השולחנות, הועמדה הבמה, התפאורה וההגברה לקראת הבאנקעט), שהיה כמובן סגור למעבר.

מיד לאחר תפילת שחרית פינו את כל המתפללים מ770 מכיון שהבאנקעט החל פחות משעה לאחר סיום התפילה. סדרי הישבה התקיימו כרצונו הק' של הרבי שליט"א מלך המשיח גם בשעת הבאנקעט (שסוקר בהרחבה כבר בגליון בית משיח של שבוע שעבר) והבחורים מצאו את מקום לימודם בבית הכנסת 'געצעל'ס שול' ובבית מדרש 'חירות' שמתחת לפנימיות הישיבה.

בזמן הזה נערכו תיקונים בחלון חדרו הק' של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, לאחר שלמעלה משנה הויטראז' שבחלון הרוס (מזכיר את לשון הנביא אודות מלך המשיח "מציץ מן החרכים"..).

לתפילת מנחה כבר חזרו כולם ל770 שנפתח לקהל הרחב, אך כמובן שלא הספיקו להחזיר את מראה 770 לקדמותו והתפילה התקיימה בינות למכשיר החדשני והמפואר שהובא במיוחד לכינוס.. רק לאחר תפילת מעריב החל הסדר ב770 לשוב על כנו, ועם ספסלי בית המדרש שב גם קול התורה וההתוועדויות..

לא עברה שעה קלה ואי הסדר השתלט שוב, כשעשרות השולחנות מצאו את עצמם נעים  לקידמת 770 להתחבר לשולחן התוועדות ענק יחד עם כל השלוחים שזכו להגיע גם השנה ל'כינוס השלוחים העולמי'.

אם אכתוב את כל הסיפורים, ה'נקודות' וההוראות ששמעתי במשך ההתוועדות זו, הרי כשם שכל השולחנות ב770 הפכו ל"שולחנות ה'פארבריינגענ'ס" כך גם 'יומנו של תמים' ייהפך כולו למסגרת השבועית של "משולחנות הפארבריינגענ'ס".. אך פטור בלא כלום אי אפשר, כתבתי מעט - ובעז"ה אשלים בשבועות הבאים.

את ההתוועדות פיארו בדבריהם (רק להדגיש שאפילו קורטוב של רשמיות לא ניתן היה למצוא בהתוועדות הזו, שמעו שהשלוחים מדברים מלבם ממש) הרב מנחם מענדל שי' פרידמן, הרב יהודה שי' פרידמן, הרב מנחם שי' טל, הרב אברהם שי' מיכאלשווילי (הפועל רבות בשליחות הרבי שליט"א מלך המשיח עם יהודי גרוזיה), הרב מנחם מענדל שי' טורין (שליח הרבי שליט"א מלך המשיח בספריגנפילד – עיר הבירה של מדינת אילינוי), הרב בלינציקי (שליח הרבי מלך המשיח בחדרה, הרב יעקב שי'' לנצ'נר הפועל רבות בשליחות הרבי שליט"א מלך המשיח בתוך המגזרים החרדיים באמצעות חברת 'ימות המשיח - פתרונות תקשורת') וכנראה נוספים שלא זכיתי לשמוע.

באופן כללי חוויתי אני וכך הרגישו בחורים נוספים ששליח הוא האדם הכי פרקטי בחיים, וביחד עם זה אדם 'פאנטי' שמול עיניו עומדת מטרה אחת – לעשות עוד קצת נחת רוח לרבי! הסיפורים זרמו והתגלגלו על ימין ועל שמאל, זה מספר על הצלחות מסחררות ועל פעולות בהם זכה לראות את התוצאה, ואילו זה מספר דוקא על הכשלונות.. זה נותן עצה טובה כיצד לדבר עם יהודי על ענין מסוים, ואילו זה ראשו נתון בזמן בו הוא היה בחור וכל רצונו כעת הוא לחזור לכמה רגעים לימים בהם הוא שהה כאן בתור בחור. החמישי מבקש מכולם להרים כוסית לחיים לזכות ענינים בשליחותו הדורשים את ברכתו המיוחדת של הרבי שליט”א מלך המשיח, והשישי משכנע שוב ושוב שכל אחד מוכרח לצאת לשליחות ו"אין אפשרות אחרת!", "אתם החיילים!".

יום שני – כ"ט מרחשון

זה היום – נשמחה בו!

את ה'סדר השכם' המתקיים מידי יום שני פיארו בשבוע זה כמות נכבדה של תמימים שנשארו ערים מההתוועדות שהסתיימה לפני פחות משעתיים...

בכלל כל דקה ביום זה מנוצלת מתוך ידיעה שנכנסים לחודש כסלו המרובה במועדות, וממילא קשה לשמור בו על לימוד רציף. במשך היום מתקיימת תנועה ערה בסמיכות ל'לשכת עושי חביתין' שם מתכוננים כבר לקראת התוועדות יום הבהיר ר"ח כסלו המרכזית שתתקיים בהמשך הלילה.

השעות ה'רגועות' שלאחר כינוס השלוחים באו לקיצן כבר בדקות של 'שקיעת החמה' כשא' הבחורים הסתובב ברחבי 770 וחילק משקה לכל דכפין לאמר 'לחיים' עם כניסת החג...

לקראת תפילת ערבית החלו לנהור ל770 אנ"ש ותמימים, גם כאלו שבדרך כלל לא מקפידים להתפלל במנין של הרבי שליט”א מלך המשיח. במענה לשאלתי ענה לי א' האברכים שהיום הוא המתין עם תפילת ערבית על מנת להתפלל יחד עם הרבי שליט"א מלך המשיח דוקא 'כי זהו כל ענינו של ראש חודש כסלו – הרבי שליט”א מלך המשיח מתגלה - ובפירוש המילים הכי פשוט!'.

הריקודים הסוערים שהחלו מספר דקות עוד לפני שנפתח ה'שביל' לא פסקו גם כשהוא נסגר, ובמשך דקות ארוכות 770 דומה לים סוער וגועש.. בזמן הזה רצו בראש שלי מחשבות רבות ולא כאן המקום לפורטן, אך תסכים איתי עד כמה חזקה תביעתו של דוד המלך ברגעים אלו בהם לכל מאות החסידים שרוקדים ב770 יש רק בקשה אחת ויחידה: "הרי הצאן מכונסות והדיר בנוי – והרועה אינו נזכר!".

לתפילת ערבית עלה כשליח ציבור הרה"ח אליהו שי' מטוסוב שהנעים את התפילה במנגינת חג מיוחדת, כשגם במהלך התפילה שבו לנגן את המארש הידוע.. בסך הכל ארכה התפילה כמעט כמו תפילת שחרית...

מיד אחרי התפילה סודר 770 להתוועדות הגדולה, כך שמיד לאחר סדר חסידות ערב יהיה ניתן להתחיל בהתוועדות.

לאחר הסדר התקיימה ע"י 'קופת בחורים' מכירת מעילי חורף איכותיים לתלמידי הקבוצה במחיר מוזל, בארגון התמימים מענדי שי' אלגזי ומוישי שי' גרינוולד.

מיד לאחר השמעת ה'שיחה היומית' כמידי יום, החלה ההתוועדות המרכזית לרגל יום הבהיר ראש חודש כסלו.

ההתוועדות המרכזית לרגל יום הבהיר ראש חודש כסלו - להודות ולהלל לשמך הגדול

את ההתוועדות ה'רשמית' הנחה בטוב טעם הרב שלום יעקב שי' חזן – חבר מערכת 'אוצר החסידים' שפתח בסקירה מפורטת ומרתקת על ענינו של יום - ראש חודש כסלו, בה ניתן היה לראות עד כמה מיוחד היום הזה מצד מאורעות רבים שאירעו בו במשך השנים – הן לפני שנת תשל"ח, והן לאחר תשל"ח, כשלכולם מכנה משותף ונובעים מנקודה זהה.

לאחר מכן הזמין את הרב יוסף ישעיה שי' ברוין – מרא דאתרא דשכונת המלך "כאן ציווה ה' את הברכה". בין דבריו סיפר הרב ברוין שכאשר שרו בדינר שהתקיים לטובת הישיבה שיר ציוני שאינו מתאים כלל לשיטת רבותינו נשיאנו בענין והרבי שליט"א מלך המשיח הוריד את 'הנשיאות' מהישיבה, היה רעיון לסגור את מוסד הישיבה, לפטר את כל רבניה, ולהקים אותה מחדש תחת נשיאותו של הרבי שליט”א מלך המשיח (כמובן במילוי הוראותיו הק' בשלימות), אך הרב שמואל לוויטין התנגד לרעיון, ואכן כך נשאר המצב. בעקבות מאורע זה מספר בחורים 'מקושרים' רצו לעשות בו שפטים...  בהקשר לכך שאל הרבי שליט”א מלך המשיח מנין הבחורים בכלל יודעים מה אירע וכיצד? האם מקריאת עיתון?...  בהמשך לזה עורר הרב ברוין על כך שכיום העיתונים אינם חייבים להידפס ונמצאים כיום במכשירים האלקטרונים, דבר שאינו נצרך כל כך לאנ"ש ובטח שלא לתמימים... ובודאי שייזהרו ויגבילו את השימוש במכשירים, ובטח שלא להגזים בכל עת מצוא וכו'.

לאחר מכן הוזמן הרב מנחם מענדל שי' פרידמן – שליח כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לאור יהודה שדיבר על כך שהעולם כבר מוכן לגאולה, והביא לכך דוגמאות שונות מרחבי העולם וממקום שליחותו.

לאחמ"כ הוזמן הרב נחמן שי' שפירא חבר ב'ועד להפצת שיחות' ומשפיע בישיבת תומכי תמימים 'אהלי תורה' למסור 'דבר מלכות' - דברי קדשו של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.

בין 'נאום' לחבירו ניגנו ניגונים הקשורים עם חודש כסלו - ובעיקר את מארש ראש חודש כסלו הידוע, בליווי הקלידן הת' שלום דובער שי' הרשקופ, ובליווי קלרינט מאת הת' מאיר שי' ולנר.

כמו בכל 'יומא דפגרא' ב770 התיישבו גם היום להתוועד אחרי ההתוועדות ה'רשמית' בבחי' 'בוא ונגלגל אני ואתה', אך רק בשעה מאוחרת החלו ההתוועדויות מכיון שאנ"ש והתמימים רקדו ורקדו ורקדו.. פשוט אי אפשר לשבת! "וביום שמחתכם!".

 

יום שלישי – יום הבהיר ראש חודש כסלו

דער רעבע איז געזונט!

אמנם בעקבות הימים האחרונים הנוכחות בתפילת שחרית היתה דלילה מתמיד, אך עצם לא משתנה - הנוכחות האמיתית היחידה בבנין זה של הרבי שליט"א מלך המשיח! בנין הלבנים של 770 נשאר במיוחדיותו גם כאשר 770 ריק מתמיד, כי הרבי שליט”א מלך המשיח יורד גם לתפילה הזו! וכמובן שבתפילה יחד עם הרבי שליט”א מלך המשיח ביום שמח כזה מקבל כל ה'הלל' (שהיה ראוי להיאמר כאן גם אם לא היה זה ראש חודש) משמעות אחרת לגמרי: "זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו"!

בשעות הערב צפיתי בכמה תמימים 'אמריקאיים' מתוועדים בפינה הצפונית מזרחית. להתוועדות לא היה מראה שגרתי, ולשאלתי סיפרו לי שסבא שלהם הרב שלום בער שאנאוויטש זקוק לרפואה שלימה, ובמכתב שקיבלו מהרבי שליט"א מלך המשיח (דרך האגרות קודש) במענה לבקשתם הובן שיהיו ניסים, וכעת הם עורכים סעודת הודיה על הניסים שייעשו בעז"ה עם סבם תיכף ומיד, וכמובן שאת ההתוועדות המיוחדת הזו הגיעו לערוך ב770.

לאחר הסדרים החלו ריקודי שמחה לרגל ראש חודש כסלו, בארגון מטה שירה וזמרה. אמנם זהו הלילה הרביעי ברציפות ש770 'על גלגלים' והעייפות מצטברת, אך ביום שכזה אי אפשר לישון, והרגליים נישאות מאליהם..

בתקופת הקורונה עברו לשכונת המלך מספר שלוחים, שבזמן זה אין פעילות 'שוטפת' בבית חב"ד במקום שליחותם, אך עם זאת ישנה פעילות קטנה הדורשת שלוחים. הפתרון נמצא בדמות שני תמימים שימלאו בתקופה הקצרה את מקום משפחת השלוחים, והיום לאחר הריקודים נערכה התוועדות לרגל יציאת התמימים יודי שי' ברוד ויוסף יצחק שי' שמי לשליחות בגואטמלה.

 

יום רביעי – ב' כסלו

שלא לשכוח על הנשיא

במהלך היום המשיכו בשיפוץ בית חיינו, כשהפעם סוידה מחדש תקרת לובי הכניסה.

גם השבוע נמסר היום שיעור כללי מאת ראש הישיבה המרכזית הרב שניאור זלמן שי' לאבקאווסקי.

בשעות הצהריים התמלא לפתע 770 למספר דקות, לאחר שהלוויתו של הרה"ח אליעזר טייטלבוים ע"ה (חסיד בולט, מראשי איגוד הכשרות OK ותלמיד חכם מפורסם) עברה ליד 770.

לאחר הסדרים התקיים סדר קבוצה מיוחד בו הוסיפו בלימוד מעבר לשעות הסדרים, בהתאם לגילוי רצונו הק' של הרבי שליט"א מלך המשיח ביום זה בשנת תשמ"ח.

עוד לפני שהגענו לקבוצה החליטו מספר תמימים להתוועד בכל לילה משך זמן קצר על מנת להזכיר בכל יום "היכן עומדים, ולפני מי עומדים". כעת, עם ההתאקלמות הבסיסית ההחלטה קיבלה 'קיום', ומידי לילה יושבים להתוועד מיד בסיום הסדרים, התוועדות שלעיתים די קרובות סוחפת אליה קהל מגוון, ונמשכת עד השעות הקטנות של הלילה...

 

יום חמישי  – ג' כסלו

"והסר שטן מאחרינו"

את השיעור גאולה ומשיח המרכזי המתקיים מידי יום חמישי מסר השבוע הרה"ח מנחם מענדל שי' יוזביץ' – מנהל רוחני דת"ת אור מנחם, שמסר שיעור עיוני (מתובל במשלים וסיפורים מרתקים כדרכו) במחלוקת הרמב"ם והראב"ד הידועה האם מלך המשיח צריך לעשות אותות ומופתים או לא.

לאחר השיעור קיבל 770 את מראה ה'ליל שישי' שבו, בקבוצות קטנות וגדולות של אנ"ש והתמימים היושבים ומתוועדים מסביב לשולחנות 770, כשהדאגה על העירנות הנדרשת בשעות הסדרים שלמחרת איננה.

בהתוועדות של 'הקבוצה' התפתח מעין ויכוח קטן האם נכון הדבר לשמר את הלהט והאש כפי שבערו בשנות הנפלאות (תשנ"א-ב-ג-ד) בעצמותיהם של כלל החסידים, או שמא אין זו הדרך הנכונה כיון שהעולם 'מתקדם' ועלינו לחפש דרכים חדשות לכבוש איתם את העולם כמובן תוך היצמדות להוראותיו הכלליות של הרבי שליט"א מלך המשיח. א' הבחורים רצה להביא משל מאדם הנתון בסבך עצים בלתי נגמר ואינו יודע האם הוא בדרכו, שעליו בפשטות לחזור על עקבותיו למקום ממנו הגיע ולחפש דרך נוחה יותר (וכך גם אנחנו צריכים לעזוב את הסגנון בו עתה בבשורת הגאולה וזהות הגואל ולחפש אופנים אחרים). אך השיבו לו שבמחשבה שניה אודות המשל מבינים שאינו כך: כאשר מטרתו של האדם הצועד נתונה איפשהו בתוך הסבך ובידיו נתונה מפה מדויקת לאן עליו ללכת, עליו להמשיך בדיוק בדרכו ולא להתפעל מהמראות שסביביו, שהרי בודאי הוא יגיע למקום חפצו!

בדריכות לקראת ההתגלות האמיתית והשלימה של הרבי שליט"א מלך המשיח, נתלה לפנות בוקר על הקיר הצפוני של 770 שלט עם הברכות אותם יברכו בראיית פני המלך המשיח (על הקיר עמד כבר מספר ימים שלט ארעי, וכעת הוחלף בשמשונית).

 

יום שישי  – ד' כסלו

וזאת התורה

כמידי יום שישי, התקיימה גם השבוע הגרלה מיוחדת על הגבהה במנין כ"ק אד"ש מה"מ בין הבחורים שהשכימו היום לסדר חסידות – זמן הלימוד לתמימים אותו תיקן הרבי שליט"א מלך המשיח בעצמו.

על אף השקיעה המוקדמת וחוסר הזמן בהתארגנות מינימלית לשבת קודש, לאחר התפילה יצאו התמימים "לתקן עולם במלכות" – מלכותו של הקב"ה המתבטאת בעולם ע"י מלכותו של מלך המשיח – הרבי שליט"א מלך המשיח.

 

שבת קודש פרשת תולדות  – ה' כסלו

"מדוע באתי ואין איש"

בתחילת תפילת 'קבלת שבת' עד שירת 'לכה דודי' עוד נכנסים ל770 בריצה בחורים שחזרו אך לפני שעה קלה מה'מבצעים' בעקבות השקיעה המוקדמת.

אך עם התחלת השירה ניכרת הזעקה של הקהל כולו – רצוננו לראות את מלכנו! הרי "אתה העדותה בנו לומר" בדבר מלכות של שבוע זה ש"ישנה כבר המציאות דמשיח, וכעת צריכה להיות התגלותו לעין כל!" אז מדוע איננו רואים זאת???...

אולי נשמע לך קצת מוזר שמידי שבוע שירת לכה דודי ושירת יחי שאחריה הם רגעי שיא ב770, אך מה אעשה וכך היא המציאות אצלי. זר לא יבין זאת..

לאחר התפילה נשארים ללמוד ב'סדר' הארוך ביותר במהלך השנה הנמשך למעלה משלוש שעות (!), רק לאחריו מתפנים לסעוד מתוך התוועדות חסידית (דרך אגב, לא רק בחורים נשארים ללמוד בזמן זה, אלא גם אברכים מאנ"ש מנצלים את שבתות החורף המוקדמות וחוזרים לימים של פעם, כך שגם התמימים שנשארים ללמוד בסדר מוזמנים לסעודות שבת בבתי אנ"ש).

יום השבת גם הוא מהקצרים ביותר במהלך השנה, ותפילת מנחה החלה רק דקות ספורות לאחר ההתוועדות עם הרבי שליט”א מלך המשיח, מה שגרם לבחורים היוצאים להקהלת קהילות לעזוב את 770 כבר באמצע הפארבריינגען. נוספה לכך העובדה שהיו כאלו מאנ"ש שהתפללו מנחה בסיום תפילת מוסף, וגם ברעווא דרעווין היה ממש ריק. הבעל מנגן הרב רייצעס גם הוא לא נכח, והבחורים ניהלו את הסדר ניגונים. בקיצור, היתה שבת ריקה. לדעתי אין זה כבוד המקדש, וגם מי שלא גר כאן מוכרח לבוא לבקר. מחכים לך כאן, וכמובן שהכוונה אינה אלי...

 

מענדי, זהו סיכומו של שבוע בבית חיינו – בית משיח. אם תרצה להבין קצת יותר את הסיכום דלעיל, תקרא את השורות הבאות – סיכום מפורש ומבואר:

בפאנל השליחות סיפר הרב מנחם שי' טל על שליח שבנה מוסד במקומו, ולצורך הבניה לקח הלוואות של מאות אלפי דולרים מעל ומעבר ליכלתו, וזאת חוץ מהתרמה רחבת היקף שערך.. אך בסופו של דבר הצליח להשלים את המלאכה ולברך על המוגמר.

כאשר הגיע לאחר זמן קצר לרבי שליט"א מלך המשיח – עוד לפני שהשלים את חובתיו והלווואותיו – הורה לו הרב חדקוב לבנות מוסד נוסף. השליח הסתכל על הרב חדקוב בתמיהה – "והרי רק לפני זמן קצר סיימתי לבנות מוסד, וחובות של מאות אלפים מוטלים עלי!", אך הרב חדקוב לא ויתר לו ואמר לו כי למרות זאת חייב הוא לבנות מוסד נוסף. השליח חשב כי הרב חדקוב כנראה לו מבין אותו, ואמר כי הוא פשוט איננו יכול, ובכך חתם את הדיון. אמר לו הרב חדקוב: "אם אינך יכול – תתפטר!". השליח נזעק והתחנן על נפשו, והרב חדקוב לימד אותו לקח חשוב בעצם שליחותו: אם אתה חושב שההצלחות שלך עד כה בלקיחת הלוואות ובהתרמה הגיעו מכוחותיך האישיים הרי אינך אלא טועה! עליך לדעת שהכל מגיע מהרבי שליט"א מלך המשיח! ואם כן, כאשר הוא מצווה לבנות מוסד נוסף עליך לציית! אם אינך מבין זאת – תתפטר!".

מענדי, מוטלת עלינו שליחות. שליחות שאינה נופלת בחשיבותה מבניית מוסד. כאן מדובר על הנושא הכי "כללי ועיקרי" – "קבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש!". ומסיפור זה תוכל ללמוד שני דברים: א. כאשר תעלה במחשבתך מחשבת חוץ שמא סיימנו פעילות מסויימת גדולה וכעת יש לנו זמן מנוחה – אין זה כך! נוכל להפסיק רק כאשר תושלם המשימה. ב. – ועוד והוא העיקר: על מנת לפעול את הסעיף הראשון מוכרחים שהמציאות של הרבי שליט"א מלך המשיח ורצונו הק' יעמדו לנגד עינינו בכל עת מצוא! אחרת - אנחנו מפוטרים מיידית. זהו סיכומו של שבוע בבית חיינו.

מייחל ומצפה להתגלות השלימה והמיידית

אחיך - שמוליק, קבוצה – 770 בית משיח

שבוע המאמרים החב"די • פרטים בקרוב

י"א ניסן בקרית גת: כינוסים למאות ילדים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...