• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

הרב נחשון משיב ב'ישראל היום'

מאות רבנים בכירים – הרבי מלובביץ' הוא המשיח" היא הכותרת המתבקשת, בתגובה לידיעה שפורסמה בחודש האחרון באתר 'ישראל היום' שדיווחה על רב אחד הסבור להיפך, ומשום מה התעלמה מפסקי הדין ההלכתיים עליהם חתמו מאות רבנים הקובעים כי אכן הרבי שליט"א מלובביץ' הוא מלך המשיח, שיבוא ויגאלנו בקרוב ממש • לקריאה
הרב נחשון משיב ב'ישראל היום'
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

"מאות רבנים בכירים – הרבי מלובביץ' הוא המשיח" היא הכותרת המתבקשת, בתגובה לידיעה שפורסמה בחודש האחרון באתר 'ישראל היום' שדיווחה על רב אחד הסבור להיפך, ומשום מה התעלמה מפסקי הדין ההלכתיים עליהם חתמו מאות רבנים הקובעים כי אכן הרבי שליט"א מלובביץ' הוא מלך המשיח, שיבוא ויגאלנו בקרוב ממש.

אמנם בעצם פרסום הידיעה - נהג הכתב בהתאם לכלל העיתונאי הראשון, הקובע כי אין טעם לדווח על "כלב נשך אדם", שם קוד למאורע אפור ושגרתי שאין בו שום חידוש והפתעה, אבל ידיעה על "אדם נשך כלב" זהו מאורע ייחודי ושובר-שגרה, הראוי לדיווח עיתונאי. לסוג זה משתייכת הידיעה שכותרתה "רב בכיר: הרבי מלובביץ' אינו המשיח" בה דווח כיצד הגיב הרב אליקים לבנון כאשר נשאל בנושא זה.

אבל היות ורוב ציבור הקוראים, פחות מודע ל"שגרת" האמונה ברבי מלובביץ' כמלך המשיח, מקורותיה ומאות הרבנים וגדולי התורה שחתמו על פסקי הדין אודותיה - מן הראוי ליידע ולעדכן אותו בכמה עובדות בסיסיות בתחום:

לפני 28 שנה, ב-16 באפריל 1991 הגיש הח"מ לרבי מלובביץ' את 'פסק הדין' הראשון שנכתב בידי גדולי רבני חב"ד וקבע שהרבי הוא המשיח. הרבי הגיב בחיוך ואמר לי פעמיים "יישר כח". בהמשך לכך, במהלך התוועדות הרבי ביום שבת, 20 באפריל, הכרזתי בפני הרבי מול קהל אלפי החסידים "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד" הרבי חייך, ובאותו ערב כששרו החסידים מילים אלו עודד הרבי את שירתם. כשבוע לאחר מכן, ב-29 באפריל שוב עודד הרבי שירה זו, הפעם לעיני מצלמות הווידיאו שתיעדו והנציחו, זמין לצפייה ביוטיוב.

בחודשים הבאים הגשתי לרבי כמה פעמים את חתימותיהם של מאות יהודים שהצהירו כי הם מקבלים עליהם את מלכותו של הרבי מלובביץ' כמלך המשיח. בכל פעם, הגיב הרבי בברכה ואף עודד להמשיך בהחתמות אלו. במקביל, עודד ובירך הרבי חסידים נוספים שעסקו בפעולות לקבלת מלכותו כמשיח. (כל האירועים שהזכרתי, מתועדים בהרחבה ומגובים בתמונות, מסמכים וצילומי מענות הרבי - בספר "ימי בשורה")

פסק הדין מבוסס על הרמב"ם שבהלכות מלכים (פרק י"א הלכה ד' ) בספרו 'משנה תורה' תיאר וקבע את 'סימני הזיהוי' לדמותו של המשיח: "יַעֲמֹד מֶלֶךְ מִבֵּית דָּוִד" - אילן היוחסין של הרבי מלובביץ', השביעי לשושלת נשיאי חב"ד - אכן מגיע עד לדוד המלך. "הוֹגֶה בַּתּוֹרָה" - אין אח ורע לשקידתו, גאונותו, עמקותו וחידושיו של הרבי בתורה, יחיד בדורו ממש.

"וְעוֹסֵק בַּמִּצְווֹת" - הרבי לא רק מקיים ושומר את המצוות לעצמו, אלא עוסק בהם כ'בעל עסק' במלאכתו ו'משווק' אותם לעם היהודי כולו. לדוגמא, לפני 52 שנה שיגר הרבי את חייליו-חסידיו ל'מבצע תפילין', אין כמעט יהודי בעולם שלא פגש את החב"דניקים בדוכני התפילין, מציעים בחיוך להצטרף לקיום המצווה. אינספור הנחות תפילין על ידי מיליוני יהודים נזקפות לזכות הרבי. וזהו רק אחד מעשרת 'מבצעי המצוות' שייסד הרבי.

"וְיָכֹף כָּל יִשְׂרָאֵל לֵילֵךְ בָּהּ וּלְחַזֵּק בִּדְקָהּ" - הרבי מחזיק בשיא עולמי והיסטורי, כגדול המנהיגים היהודיים בכל הזמנים, שבעצמו ובאמצעות אלפי שלוחיו (שלוחו של אדם כמותו) הפזורים בכל רחבי תבל - קירב רבבות יהודים לאמונה ולשמירת התורה והמצוות. "וְיִלָּחֵם מִלְחֲמוֹת ה'" - הרבי נלחם כארי נגד הניסיונות להחרבת העם היהודי בגיורים שאינם כהלכה, הרבי נאבק בגבורה כנגד מסירת חלקים מארץ הקודש לאוייבינו ולמען ביטחון עם ישראל בארצו.

*

טרם נמשיך ראוי לציין כי סוגיית המשיח וזהותו - היא נושא תורני והלכתי מובהק, הדורש לימוד, עיון והעמקה בהלכות ובמקורות היהדות בנושא. העיסוק בנושא דורש ידע רב, רצינות וכובד ראש. זהו לא המקום ליחס שטחי, פופוליסטי ורדוד.
ידידי, הגאון הרב שלום דובער וולפא למד את הנושא במשך שנים ארוכות וכתב עליו שני ספרים עבי כרס: הראשון - "יחי המלך" לביאור ועיון בהלכות מלכים וסדר התגלות המשיח במשנת הרמב"ם, והשני - "יחי המלך המשיח" המבאר את 'פסק הדין', מסביר ומפרט כיצד סימני המשיח שכתב הרמב"ם מתאימים במדויק לרבי מלובביץ'.

על שני הספרים הללו, שהופיעו בין השנים 1991-1993 מתנוססות לתפארה הסכמותיהם של הרבנים הראשיים לישראל, הרב עובדיה יוסף והרב מרדכי אליהו, לצד שורת רבנים נוספים שאינם חסידי חב"ד. בקשתי והמלצתי מכל מגיב לכתבה זו ולכל מי שמתעניין ברצינות בנושא - ללמוד ולהעמיק בספרים אלו, טרם תגובתו.
גם אחרי ג' בתמוז תשנ"ד - שוב חתמו מאות רבנים על 'פסק דין' הקובע שהרבי הוא המשיח. בין החותמים: הגאון הרב יעקב יוסף, המקובל הרב יורם אברג'ל, אדמו"רי החסידויות נדבורנה, זידיטשוב, פינסק קרלין ועוד, ראש ישיבות צאנז הגרש"א שמרלר, רבני הערים יהוד, חדרה, קרית מלאכי, חצור הגלילית, קרית ים ועוד רבים.

בכוונה ציינתי רשימה של רבנים שאינם נמנים על חסידי חב"ד - כדי להדגיש ולהבהיר כי לא מדובר בעוד ביטוי הערצה של חסידים לרבם, אלא בסוגיה הלכתית טהורה, הבנויה ומבוססת היטב. כמובן, לצידם חתומים מאות רבני חב"ד מהארץ והעולם - אלו ואלו חתמו בכובד ראש וברצינות, מתוך לימוד, עיון והעמקה בסוגיה ומקורותיה התורניים.

*

בג' תמוז תשנ"ד, חשו חסידי חב"ד, כפי שחש עם ישראל ביום ה-40 לעליית משה רבינו להר סיני: "וַיַּרְא הָעָם כִּי בֹשֵׁשׁ מֹשֶׁה לָרֶדֶת מִן הָהָר"(שמות ל"ב) ומפרש רש"י על הפסוק "בא השטן וערבב את העולם והראה דמות חשך ואפלה וערבוביא לומר ודאי מת משה". כמו אז, היו מי שאמרו "כִּי זֶה מֹשֶׁה הָאִישׁ אֲשֶׁר הֶעֱלָנוּ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם לֹא יָדַעְנוּ מֶה הָיָה לוֹ" ומפרש רש"י ש"כמין דמות משה הראה להם השטן שנושאים אותו באויר רקיע השמים" - המוני יהודים התבלבלו אז למראה "הלוויית משה רבינו" וחטאו בעגל…

אך לא! חסידי חב"ד לא התבלבלו מהמחזה שהציג בפניהם השטן ולא חזרו שנית על טעותם של חוטאי העגל. כשבט לוי בשעתו, הם השכילו להבין כי המחזה אינו אלא אחיזת עיניים,בעוד המציאות האמיתית היא כדברי משה רבינו, שהבטיח ונתן להם את מילתו "עַ֥ד אֲשֶׁר נָשׁ֖וּב אֲלֵיכֶ֑ם". המציאות האמיתית היא כדברי הרבי שהבטיח לנו שימשיך להנהיג את דורנו אל תוך הגאולה, בחיי נצח ללא הפסק חלילה.

אף חסיד חב"ד לא עשה 'עגל' במקום הרבי מלובביץ', אף אחד לא מחפש 'רבי אחר' שינהיג אותו... מבחינת כל חסיד חב"ד, הרבי הוא נשיא הדור ומנהיגו - 'משה רבינו' של זמננו, העומד ומחבר בינינו לבין אלוקינו. כל חסיד כותב לרבי, חושב עליו בכל יום, משתוקק ומתגעגע לראותו. גם אחרי ג' בתמוז - ממשיכים כל חסידי חב"ד להאמין כי הרבי הוא מלך המשיח שיבוא ויגאלנו (כן, גם אלו שנמנעים מלהצהיר ולפרסם זאת בגלוי, תנסו 'לדחוק אותם לפינה' ותיווכחו באמונתם...). הלקח נלמד, חטא העגל לא חזר שוב.

כולנו מאמינים שנזכה להתראות שוב עם הרבי מלך המשיח, שיבנה את בית המקדש בהר הבית בירושלים, יקבץ את נדחי ישראל לארץ הקודש וינהיג את האנושות כולה לעולם של טוב, צדק ושלום. ללא רעב ומלחמות, קנאה ותחרות. עולם של גאולה שלימה ונצחית, בקרוב ממש.

הרב נוטיק במכתב גלוי לב

היסטוריה בהודו: חתונה יהודית בבית חב״ד פושקר

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...