• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

כינוס תורה בפיליפינים

כינוס תורה בבית חב"ד מנילה, בירת הפיליפינים, בהשתתפות השלוחים מקצוות האיים, ואורחיהם. דיווח ותמונות משליח הרבי שליט"א מלך המשיח, הרב יוסי לוי
כינוס תורה בפיליפינים
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

כינוס תורה בפיליפינים

עם תום החג העמוס בפעילות, התקיים בבית חב״ד המרכזי במדינה, בעיר הבירה מנילה, כנס תורה - בהתאם להוראת הרבי בענין.
את הכנס הנחה מנהל בית חב״ד בעיר והשליח הראשי למדינה, הרב יוסף יצחק לוי שהזמין את הת׳ השליח אברהם מאיר בראון לפתוח בדבר מלכות.
עם סיום חזרת השיחה בדיני פסח והדגשת חשיבות הלימוד לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא, הוזמן לשאת דברים הרב שלום דובער דיקשטיין, שו״ב דק״ק אנ״ש מלבורן ורב בקהילה הישראלית בעיר, שהגיע עם בני ביתו לסייע בפעילות הברוכה בחג.
הרב דיקשטיין הציג את סוגיית קו התאריך בהלכה, תוך שימת דגש על השאלות הפרקטיות הנוסעות ממנו ובפרט בימי הספירה, תוך שהוא נמסכם את דעת הרבי והמענות ההלכתיים הנגזרים ממנה בכל מקרה ומקרה.
עם תום דבריו הוזמן לבינת הנואמים הרה״ג הרב שלמה יצחק פראנק שי׳, מרבני העיר עכו ומחשובי רבני אנ״ש לשאת דברים.
הרב פראנק הפליא ליצוק נופך חסידי באגדת סוף מסכת חולין על רצונה של ילתא, אשת ר׳ נחמן לחבר בשר וחלב - חסד וגבורה, ובכך לזכות לאורות הנעלים ביותר.
אחריו נשא דברים המארח - השליח לעיר הבירה מנילה, הרב יוסף יצחק לוי, שקישר את התוכן החסידי של דברי הרב פראנק גם לאיסור כלאיים וציצית, המחברת צמר ופשתים באופן המותר עד שחיבור זה נעשה מצווה.
הדובר הבא היה הרב שמואל יוסף לוזון, השליח לעיר קלארק. הרב לוזון התפלפל בגדר המתפלל תפילת חול בחג, וכקודמיו - העמיק למצוא גם בענין הלכתי זה תוכך חסידי - פנימי.
״אתנחתא״ חסידית ערך התמים השליח אהרון שי׳ סאמינסקי, שחזר על שיחת הרבי על פרשת השבוע בענין ״שתויי יין שנכנסו למקדש״, תוך שהוא מסיק ממנה הוראות למעשה בעבודת ה׳.
את הכנס רב הרושם חתם התמים דב שי׳ פראנק, שחזר נקודות ממאמר,
לאחר הכנס התיישבו הרבנים והתמימים לסעודה שהפכה עד מהרה להתוועדות שגלשה עמוק לתוך הלילה.

התקשורת מדווחת: כך מתמודדים השלוחים מול האיומים

העיר נתניה צהלה ושמחה | גלרייה מפעילות פורים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...